TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 6.5.2019.

Vjerujemo da i vi u vašoj blizini imate prijatelja, člana obitelji ili radnu kolegicu, koji, neovisno o prilici, dobu, vremenu, zrače negativnošću. 


Razgovor s njima u vama stvara osjećaj nelagode, stresa i krivnje, čak i u situacijama u kojima apsolutno ništa niste skrivili. Toksični ljudi emotivno iscrpljuju, zbog čega je iznimno važno, zbog vašeg osobnog rasta, na vrijeme prepoznati takve osobe i umanjiti ili u potpunosti prekinuti vezu s njima. Vaše vrijeme, koje je dragocjeno, trebali biste usmjeriti samo na osobe koje vas nasmijavaju, inspiriraju i čine boljim osobama. Što je zajedničko toksičnim osobama i kako prepoznati ovaj obrazac ponašanja, otkrivamo u nastavku. 

UMANJUJU SVAKI VAŠ USPJEH

Bez obzira je li krivac za to osjećaj nesigurnosti ili ljubomora, iskren prijatelj bi se trebao veseliti svim vašim uspjesima – bez obzira je li riječ o povišici, uspješnom drugom spoju, novom detalju za vaš interijer ili zanimljivom gadgetu koji ste kupili. Kada vam prijatelj na vaš osjećaj ponosa jer ste napokon skuhali domaći kruh odgovara s info da je on to znao već prošle godine i svi su ga pohvalili, onda znate da se ta osoba ne zna radovati vašim uspjesima. I ne samo to, u njima vidi konkurenciju, a ne motivaciju ili osjećaj sreće.

ČINE DA SE OSJEĆATE LOŠE U GOTOVO SVAKOJ SITUACIJI

Pozvali ste prijatelje na druženje kod sebe doma, kako biste proslavili vaš rođendan, no, jedan od uzvanika neprestano nezadovoljno komentira baš svaki element proslave – od stolica, uređenja, menija… i ne samo to, odmah ističe kako ste loše kreirali kompletan koncept zbog čega se osjećate loše. Toliko loše da poželite napraviti nešto posebno za tu osobu. A onda, na svakom vašem narednom druženju ističe kako je bila na toj proslavi, iako joj nije bilo zabavno. Fokus stavlja na sebe, u potpunosti ignorirajući trud koji ste uložili u proslavu. 

VI I VAŠA SVAKODNEVNICA NIKADA NISTE TEMA RAZGOVORA

Svaki odnos, zasniva se na međusobnom razgovoru, dijeljenju i slušanju. Toksični ljudi na svaku vašu anegdotu koju pokušate ispričati, odgovaraju s prekidom vaše priče i započinju novu, u potpunosti usmjerenu na njih. 


Bonjour

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

TEKST: Bonjour.ba

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan! Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.

Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba_2
 

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu

 

asa-banka-aida-music_7_bonjour_ba

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci

 

5 pravila tima koji „diše zajedno“


Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.

 

Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.


Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?

Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.

 

asa-banka-aida-music_5_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_4_bonjour_ba
 

Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije


300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?


U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”

Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.

 

asa-banka-aida-music_1_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_2_bonjour_ba
 

Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje


Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?

U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.

„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“
 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba
 

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje


Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?


Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida. 

 

asa-banka-aida-music_6_bonjour_ba
 

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“

 

Bankarstvo su ljudi, ne brojke

 

Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?

Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

 

asa-banka-aida-music_9_bonjour_ba
 

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.

U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.

Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!