TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 25.10.2023.

Jučer je održan 1. dan Woman.Comm konferencije u hotelu Hills u Sarajevu gdje smo, između ostalog, dobili i odgovor na pitanje: „Koje promjene nas očekuju u komunikacijskoj industriji?“.


"Snaga komunikacije, da učinimo društvo dobrim društvom“ slogan je druge Woman.Comm konferencije koja se održava još danas u Sarajevu. Cilj je da se istraži kako komunikacija oblikuje našu svakodnevicu, kako utječe na poslovni uspjeh i društvene promjene te kako možemo zajedno raditi na oblikovanju boljeg društva kroz efikasnu komunikaciju.

Tako su snaga žena, društveno odgovorno poslovanje i trendovi bili glavne teme na konferenciji.

Ana Ćavar, vlasnica i direktorica Bonjour.ba, bila je jedna od govornica u panelu na temu „Prošli smo dug put, ali jesmo li doista na pola puta?“, gdje smo razgovarali o tome da se ne trebamo plašiti uzeti ono što nam pripada, ali i da je važno da se educiramo, pazimo kakve vrijednosti promoviramo i da zajedno koračamo na putu osnaživanja žena.


Ana Ćavar, vlasnica i direktorica Bonjour.ba



Moderatorica tog panela bila je Brankica Raković, a uz Anu, govornice su bile Erna Šošević, Jelena Veljača, Marijana Semič Šećibović i Masha Durkalić.


Masha Durkalić, Ana Ćavar, Marijana Semič Šećibović i Jelena Veljača

Brankica Raković



Uz njih smo naučili i da, kada je u pitanju PR, trebamo uvijek tražiti nove inovativne načine promocije, kao i da je velika moć u ženskom udruživanju, razgovoru, korištenju prilika koje su nam dane i međusobnoj suradnji.

Osim panela na kojem je bila govornica, Ana je bila i moderatorica panela „Iza kulisa ljepote: Kako komunikacija oblikuje svijet lifestylea?“. Tu smo imali priliku čuti sjajne govornice kao što su Aida Olević Maljević, Elma Nenadić, Ajla Hadžić, Emina Hodžić Adilović i Marija Hudolin. Lekcija koju je tu s nama podijelila Ana i koju rado ističemo jeste:

"Komunikacija ima moć oblikovati stavove, vrijednosti i navike ljudi te utječe na to kako ljudi oblikuju svoj svakodnevni životni stil."

 

Aida Olević Maljević, Emina Hodžić Adilović, Marija Hudolin, Ajla Hadžić, Elma Nenadić i Ana Ćavar

Emina Hodžić Adilović, Marija Hudolin i Ajla Hadžić



Rado smo zapisali i savjete koje je s nama podijelila Larisa Halilović na temu „Kako sve uspiješ…sama?“ koja nas je naučila da se ne bojimo tražiti pomoć, da razvijamo svoju mrežu ljudi i da uvijek radimo na sebi.


Larisa Halilović



Na konferenciji smo imali priliku čuti i Ivu Kaligarić na temu „Nije uredu u uredu“, Damira Ciglara kroz temu „Zašto CSR više nije dovoljan?“ te panel „Uloga PR-a u doba promjena: Razmišljanje izvan okvira generacijskih stereotipa - powered by Alma Ras“ na kojemu je moderatorica bila Aida Salkić uz govornice: Manuela Šola, Marina Bolanča, Bojana Stanković, Misijana Brkić i Una Bejtović.

Zatim smo poslušali Ivu Stefanovski Horvatić na temu „Menstrualno siromaštvo“, temu „Snaga povezivanja i moć ženskih mreža u savremenom društvu - powered by Avène“ uz moderatoricu Tamaru Trgovčević i govornice: Maja Miljević, Kristina Ercegović, Irena Miličević Vukoja, Meliha Mulahalilović Žiško, Nevena Rendeli i Vanja Spaho.

Zanimljive su bile i teme „Kodovi luksuznog brendiranja“ - Leyla Mattison i „U najodgovornijoj viziji oglašivačke revolucije, poruke postaju pokreti“ - Vesna Vlašić i Katarina Pribićević.


Misijana Brkić, Una Bejtović, Bojana Stanković, Marina Bolanča, Manuela Šola i Aida Salkić

Leyla Mattison


 

Što nas očekuje drugi dan Woman.Comm konferencije

Drugi dan konferencije je posvećen kampanjama sa svrhom, govorićemo o izazovima s kojima se susreću ljudi iz branše, o budućnosti komunikacija i novim tehnologijama. Konferenciju ćemo zatvoriti s No Limit B&H Advertising Festivalom na kojoj ćemo nagraditi najbolje kampanje koje su urađene tokom 2022. i 2023. godine“, kazala je Irena Miličević Vukoja, direktorica agencije Prefix i Woman.Comm Cluba.


Irena Miličević Vukoja
 

„Industrija oglašavanja je još prije dvadesetak godina započela trend pozitivnih promjena gdje smo nastojali biti sila dobra koja je mijenjala svijet na bolje, pa smo se između ostalog bavili i podizanjem samopouzdanja i razvijanjem svijesti kako modna industrija može negativno utjecati na žene diljem svijetu, gdje se posebice istaknuo brand Dove s kampanjom Stvarna ljepota.

Mnogi brendovi, kao što su Adidas, Nike, Xbox i Gillette krenuli su sličnim putem, razbijajući postojeće stereotipe i jačajući svijest o ispravnim vrijednostima, te nas time motivirali da promislimo o sebi i svojoj okolini, a često i da se pokrenemo i napravimo pozitivnu promjenu, kako za nas i naše obitelji tako i za društvo kao cjelinu.

Navedeni primjer pokazuje da možemo i da imamo odgovornost da mijenjamo svjesnost te pokrećemo pozitivne promjene u društvu“, poručila je jedna od govornica na konferenciji Ivanka Mabić Gagić, izvršna direktorica hrvatske podružnice tvrtke Httpool by Aleph.

Ivanka je posvećena dijeljenju najboljih praksi u razvoju digitalnog marketinga te razvoja svjesnosti, ličnog i organizacijskog leadership developmenta u domaćim i inostranim obrazovnim institucijama. Na konferenciji govori o budućnosti oglašavanja na društvenim mrežama, smatra da će se promijeniti poslovni modeli industrije oglašavanja i način na koji mediji funkcionišu.

Pojavom Interneta 2.0. i društvenih mreža otvorila su se vrata dvosmjernoj komunikaciji, dok u  Web 3.0. je budućnost oglašavanja u Metaverseu gdje će korisnici biti potpuno uronjeni u brand kroz tzv. story/brand living te će komunikacija s njima biti kreativnija i složenija. Ivanka poručuje: „Živjet ćemo u tzv. extended realityju, gdje će stvarni i virtualni svijet biti povezani, a tehnologije kao AR, VR i AI postati naša svakodnevica“.

Još jedna zanimljiva govornica je Irena Petek, generalna direktorica agencije Studio Nexus s preko 20 godina iskustva u stvaranju novih kampanja, strategija i medijskih nastupa za neke od najuspješnijih brendova regije. Irena je učesnike konferencije upoznala s promjenama koje nas očekuju u budućnosti komunikacije. Smatra da je sva tehnička dostignuća potrebno pametno koristiti, kako se srž komunikacija ne bi izmijenila.

„Ova industrija se mora brzo prilagoditi promjenama kao što su: digitalizacija, AI, interaktivni sadržaj, personalizacija sadržaja, društvena odgovornost, kreativnost, inovacije… Budućnost komunikacijske industrije ovisit će o sposobnosti poduzeća da prate tehnološke i društvene promjene, prilagode se novim trendovima i ostanu angažirane u izgradnji autentičnih i održivih odnosa sa svojim ciljnim grupama“, kratko nas uvodi u svoja predavanja Irena Petek, generalna direktorica agencije Studio Nexus.


* * *
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba


Bonjour

Završen je Sarajevo Marketing Summit: Evo šta će obilježiti marketing u godinama koje dolaze

TEKST: Bonjour.ba - PR

Završen je Sarajevo Marketing Summit: Evo šta će obilježiti marketing u godinama koje dolaze Završen je Sarajevo Marketing Summit: Evo šta će obilježiti marketing u godinama koje dolaze

Sarajevo Marketing Summit, 12. po redu, koji je jučer održan u Sarajevu, ispunio je očekivanja i predavača i gostiju koji su imali priliku čuti različite priče, uspješne kampanje te ostvariti nove kontakte i dogovore.

„Ovogodišnja tema Summita bila je 'FAST TRENDS, FASTER MOVES', što je zapravo slika našeg trenutnog života, brzine i svega što se dešava. Trendovi nastaju, rastu i nestaju velikim brzinama. Ono što je danas viralno, sutra je već zaboravljeno. Brendovi, da bi opstali, moraju biti ispred tih trendova. Naši govornici su upravo o tome govorili: o novim trendovima, granicama marketinga, onome što on danas jeste i što će biti u budućnosti“, istakla je, generalna direktorica Altermedije, marketinške agencije koja je organizovala Summit .  
 

 Sarajevo Marketing Summit-110-bonjour-ba
 

Zenel Batagelj iz Valicona govorio je o budućnosti marketinških stručnjaka te istakao kako prakse iz zemalja regiona mogu značajno pomoći stručnjacima u Bosni i Hercegovini, jer im daju smjernice o tome šta ih čeka i u kojem smjeru da idu.

„Koliko god se činilo da je danas teško pratiti globalne trendove zbog ekspanzije društvenih mreža i umjetne inteligencije, zapravo nikada nije bilo jednostavnije. AI i društvene mreže pretvorile su svijet u jedno globalno selo u kojem svi postajemo slični. To se najbolje vidi kod najmlađih – generacije Z. Z-jevci u New Yorku, Sloveniji, Sarajevu ili Beogradu danas izgledaju gotovo isto: slušaju istu muziku, koriste isti vokabular i prate iste brendove. Ništa tu više nije novo. Upravo zato, najveći izazov postaje ostati autentičan. A tu, moram reći, Bosna i Hercegovina zaista pobjeđuje – vi ste jedna od najautentičnijih nacija na svijetu“ , kazao je Batagelj.

 

 Sarajevo Marketing Summit-111-bonjour-ba
 

Slovenačka stručnjakinja za strateški razvoj brendova, Melanja Korošec, potpredsjednica KJK Sports grupacije i partner u DreamSail consultingu, govorila je o važnosti autentičnosti, jasno definisane strategije i hrabrosti brendova iz regije da se izbore za svoje mjesto na globalnom tržištu.

„Upravljanje brendom je ključno, posebno u regiji gdje su mnoge kompanije manje od globalnih konkurenata. Naša snaga leži u inovacijama, jasno definisanoj strategiji i autentičnosti. Trendovi se brzo mijenjaju, ali ne možemo skakati na svaku promjenu — najvažnije je znati ko smo, za koga radimo i u šta vjerujemo. Najteži, ali i najvažniji dio je znati reći ‘ne’. Kada ostanemo autentični, potrošači nam vjeruju – i tu se dobija bitka“ , istakla je.  
 

 Sarajevo Marketing Summit-112-bonjour-ba
 

Konferencija je bila prilika za ekskluzivno predstavljanje dvije nove aplikacije: CHAT D&B aplikacije kompanije Dun & Bradstreet i društvene mreže PRIVEE WORLD, čiji je osnivač i CEO Dino Čolaković. Učesnici su među prvima u svijetu mogli instalirati aplikacije i upoznati se sa njihovim funkcijama.

 

 Sarajevo Marketing Summit-113-bonjour-ba
 

Tokom cjelodnevnog programa učesnici su slušali o tome kako trendovi i inovacije mijenjaju marketing danas, o ubrzanim promjenama u FMCG industriji i o tome kako one oblikuju sutrašnjicu. Imali su priliku istražiti ključne trendove i inovacije koji danas definišu marketing. Govorilo se i o tome kako marketing može spojiti tradiciju i inovacije, razumjeti nove generacije potrošača i iskoristiti umjetnu inteligenciju za stvaranje brendova budućnosti.

Već devetu godinu zaredom dodijeljena su priznanja istaknutim pojedincima iz svijeta marketinga, onima koji su svojim radom, idejama i rezultatima obilježili proteklu godinu. Tako su priznanja na ovogodišnjem Summitu dobili:

- Sanela Vujović, National Marketing Manager kompanije Red Bull

- Samira Poričanin Petrešin, PR Manager utrke Race for the Cure

- Naima Abadžić, Brand Building Manager Atlantic Grupe – Cedevita

 

 Sarajevo Marketing Summit-114-bonjour-ba
 

Priznanja su dodijeljena i u tri posebne kategorije:

- Kampanja vrijedna pažnje – kompaniji Bambi za kampanju “Ljubav u svakom kadru”  
 

 Sarajevo Marketing Summit-117-bonjour-ba
 

- Brend inovacija godine – Lemonish, novi brend u kategoriji bezalkoholnih pića

 

 Sarajevo Marketing Summit-116-bonjour-ba
 

- Najbolja rebrending kampanja – Podravka za brend Vegeta.  
 

 Sarajevo Marketing Summit-115-bonjour-ba
 

Veliki doprinos organizaciji Summita dalo je Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo, kao i značajan doprinos zlatnih i srebrenih partnera: Lactalis, Argeta, MI99, ASA Banka, Grand kafa i Milkos, te Štark, di-go, Dr. Oetker, Jaffa Crvenka, dm, Proteini.si i Fitnesoprema.ba.

 

 Sarajevo Marketing Summit-150-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-119-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-118-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-120-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-121-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-153-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-122-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-123-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-124-bonjour-ba

 

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!