TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 25.10.2023.
Jučer je održan 1. dan Woman.Comm konferencije u hotelu Hills u Sarajevu gdje smo, između ostalog, dobili i odgovor na pitanje: „Koje promjene nas očekuju u komunikacijskoj industriji?“.
"Snaga komunikacije, da učinimo društvo dobrim društvom“ slogan je druge Woman.Comm konferencije koja se održava još danas u Sarajevu. Cilj je da se istraži kako komunikacija oblikuje našu svakodnevicu, kako utječe na poslovni uspjeh i društvene promjene te kako možemo zajedno raditi na oblikovanju boljeg društva kroz efikasnu komunikaciju.
Tako su snaga žena, društveno odgovorno poslovanje i trendovi bili glavne teme na konferenciji.
Ana Ćavar, vlasnica i direktorica Bonjour.ba, bila je jedna od govornica u panelu na temu „Prošli smo dug put, ali jesmo li doista na pola puta?“, gdje smo razgovarali o tome da se ne trebamo plašiti uzeti ono što nam pripada, ali i da je važno da se educiramo, pazimo kakve vrijednosti promoviramo i da zajedno koračamo na putu osnaživanja žena.

Ana Ćavar, vlasnica i direktorica Bonjour.ba
Moderatorica tog panela bila je Brankica Raković, a uz Anu, govornice su bile Erna Šošević, Jelena Veljača, Marijana Semič Šećibović i Masha Durkalić.

Masha Durkalić, Ana Ćavar, Marijana Semič Šećibović i Jelena Veljača

Brankica Raković
Uz njih smo naučili i da, kada je u pitanju PR, trebamo uvijek tražiti nove inovativne načine promocije, kao i da je velika moć u ženskom udruživanju, razgovoru, korištenju prilika koje su nam dane i međusobnoj suradnji.
Osim panela na kojem je bila govornica, Ana je bila i moderatorica panela „Iza kulisa ljepote: Kako komunikacija oblikuje svijet lifestylea?“. Tu smo imali priliku čuti sjajne govornice kao što su Aida Olević Maljević, Elma Nenadić, Ajla Hadžić, Emina Hodžić Adilović i Marija Hudolin. Lekcija koju je tu s nama podijelila Ana i koju rado ističemo jeste:
"Komunikacija ima moć oblikovati stavove, vrijednosti i navike ljudi te utječe na to kako ljudi oblikuju svoj svakodnevni životni stil."

Aida Olević Maljević, Emina Hodžić Adilović, Marija Hudolin, Ajla Hadžić, Elma Nenadić i Ana Ćavar

Emina Hodžić Adilović, Marija Hudolin i Ajla Hadžić
Rado smo zapisali i savjete koje je s nama podijelila Larisa Halilović na temu „Kako sve uspiješ…sama?“ koja nas je naučila da se ne bojimo tražiti pomoć, da razvijamo svoju mrežu ljudi i da uvijek radimo na sebi.

Larisa Halilović
Na konferenciji smo imali priliku čuti i Ivu Kaligarić na temu „Nije uredu u uredu“, Damira Ciglara kroz temu „Zašto CSR više nije dovoljan?“ te panel „Uloga PR-a u doba promjena: Razmišljanje izvan okvira generacijskih stereotipa - powered by Alma Ras“ na kojemu je moderatorica bila Aida Salkić uz govornice: Manuela Šola, Marina Bolanča, Bojana Stanković, Misijana Brkić i Una Bejtović.
Zatim smo poslušali Ivu Stefanovski Horvatić na temu „Menstrualno siromaštvo“, temu „Snaga povezivanja i moć ženskih mreža u savremenom društvu - powered by Avène“ uz moderatoricu Tamaru Trgovčević i govornice: Maja Miljević, Kristina Ercegović, Irena Miličević Vukoja, Meliha Mulahalilović Žiško, Nevena Rendeli i Vanja Spaho.
Zanimljive su bile i teme „Kodovi luksuznog brendiranja“ - Leyla Mattison i „U najodgovornijoj viziji oglašivačke revolucije, poruke postaju pokreti“ - Vesna Vlašić i Katarina Pribićević.

Misijana Brkić, Una Bejtović, Bojana Stanković, Marina Bolanča, Manuela Šola i Aida Salkić

Leyla Mattison
Što nas očekuje drugi dan Woman.Comm konferencije
Drugi dan konferencije je posvećen kampanjama sa svrhom, govorićemo o izazovima s kojima se susreću ljudi iz branše, o budućnosti komunikacija i novim tehnologijama. Konferenciju ćemo zatvoriti s No Limit B&H Advertising Festivalom na kojoj ćemo nagraditi najbolje kampanje koje su urađene tokom 2022. i 2023. godine“, kazala je Irena Miličević Vukoja, direktorica agencije Prefix i Woman.Comm Cluba.

Irena Miličević Vukoja
„Industrija oglašavanja je još prije dvadesetak godina započela trend pozitivnih promjena gdje smo nastojali biti sila dobra koja je mijenjala svijet na bolje, pa smo se između ostalog bavili i podizanjem samopouzdanja i razvijanjem svijesti kako modna industrija može negativno utjecati na žene diljem svijetu, gdje se posebice istaknuo brand Dove s kampanjom Stvarna ljepota.
Mnogi brendovi, kao što su Adidas, Nike, Xbox i Gillette krenuli su sličnim putem, razbijajući postojeće stereotipe i jačajući svijest o ispravnim vrijednostima, te nas time motivirali da promislimo o sebi i svojoj okolini, a često i da se pokrenemo i napravimo pozitivnu promjenu, kako za nas i naše obitelji tako i za društvo kao cjelinu.
Navedeni primjer pokazuje da možemo i da imamo odgovornost da mijenjamo svjesnost te pokrećemo pozitivne promjene u društvu“, poručila je jedna od govornica na konferenciji Ivanka Mabić Gagić, izvršna direktorica hrvatske podružnice tvrtke Httpool by Aleph.
Ivanka je posvećena dijeljenju najboljih praksi u razvoju digitalnog marketinga te razvoja svjesnosti, ličnog i organizacijskog leadership developmenta u domaćim i inostranim obrazovnim institucijama. Na konferenciji govori o budućnosti oglašavanja na društvenim mrežama, smatra da će se promijeniti poslovni modeli industrije oglašavanja i način na koji mediji funkcionišu.
Pojavom Interneta 2.0. i društvenih mreža otvorila su se vrata dvosmjernoj komunikaciji, dok u Web 3.0. je budućnost oglašavanja u Metaverseu gdje će korisnici biti potpuno uronjeni u brand kroz tzv. story/brand living te će komunikacija s njima biti kreativnija i složenija. Ivanka poručuje: „Živjet ćemo u tzv. extended realityju, gdje će stvarni i virtualni svijet biti povezani, a tehnologije kao AR, VR i AI postati naša svakodnevica“.
Još jedna zanimljiva govornica je Irena Petek, generalna direktorica agencije Studio Nexus s preko 20 godina iskustva u stvaranju novih kampanja, strategija i medijskih nastupa za neke od najuspješnijih brendova regije. Irena je učesnike konferencije upoznala s promjenama koje nas očekuju u budućnosti komunikacije. Smatra da je sva tehnička dostignuća potrebno pametno koristiti, kako se srž komunikacija ne bi izmijenila.
„Ova industrija se mora brzo prilagoditi promjenama kao što su: digitalizacija, AI, interaktivni sadržaj, personalizacija sadržaja, društvena odgovornost, kreativnost, inovacije… Budućnost komunikacijske industrije ovisit će o sposobnosti poduzeća da prate tehnološke i društvene promjene, prilagode se novim trendovima i ostanu angažirane u izgradnji autentičnih i održivih odnosa sa svojim ciljnim grupama“, kratko nas uvodi u svoja predavanja Irena Petek, generalna direktorica agencije Studio Nexus.

* * *
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Postoji nešto u sarajevskim novembarskim vikendima, neka vrsta tihe dramaturgije grada.
Jesen u Sarajevu nikada ne znači kraj sezone, nego početak one najživlje one u kojoj se ulice pune svjetlima, scene pozivima, a galerije novim pogledima.
Grad je opet u svom prepoznatljivom ritmu. Prostorima se krećemo kao kroz memorijske mape: film kao terapija, galerijski prostor kao tišina, koncert kao oslobađanje, pozorište kao razgovor koji nismo znali da nam treba.
6 događaja posljednjeg ovog vikenda:
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!
Suočavanje s prošlošću u Meeting Pointu
Tri dana u Meeting Pointu otvaraju se filmom Muškarci ne plaču u petak u 18:00, prikazanim u znak sjećanja na producenta Damira Ibrahimovića, kao snažna studija ratne traume i unutrašnjeg oprosta, uz razgovor Jasmile Žbanić i Alena Drljevića nakon projekcije.
Subotnja večer donosi Gospodina Nika protiv Putina, danskog kandidata za Oscara® koji prati tihu, opasnu pobunu jednog učitelja protiv propagande, nakon čega publika razgovara s producentom Radovanom Sibrtom.
Program se zatvara u nedjelju filmom To je bila samo nezgoda, novim Panahijevim ostvarenjem nagrađenim Zlatnom palmom, trilerom koji kroz potisnuta sjećanja, paranoju i osvetu iscrtava najtamnije zone sjećanja, tačno onako intenzivno kako ovakav vikend i treba završiti.
Hana Dujmović: “Nostalgija djetinjstva” u Historijskom muzeju BiH
Nakon uspjeha prethodne izložbe u Strasbourgu, Hana Dujmović se ovog petka vraća Sarajevu s radovima koji se čitaju kao dnevnik odrastanja u fragmentima: tišina, igra, strah, toplina, nestanci i povratci.
Dress code: crno. Jer publika ovdje nije samo posjetilac, nego dio ritualnog performansa.
I da, u ponedjeljak na Bonjour.ba izlazi naš intervju s Hanom, jedan od onih razgovora u kojima se umjetnost i biografija stapaju bez granice.
Manifesto: “Prodavnica praznine i skladište nježnosti”
Jusuf Hadžifejzović i Lamija Halilagić otvaraju izložbu koja sučeljava dva pojma prazninu i nježnost i postavlja pitanje šta se događa kada se ta dva svijeta nađu u istom prostoru.
Manifesto ostaje jedna od rijetkih galerija u gradu koja svako otvaranje pretvara u mali kulturni događaj, a ova postavka obećava upravo to: prostor gdje tišina ima svoju težinu, a nježnost svoju formu.
U posjeti kod gospodina Greena u SARTR-u
Komad o samoći, predrasudama i potrebi za pripadanjem, koji se čita kao intimna lekcija o tome kako nas odnosi liječe tamo gdje to ne očekujemo.
Igraju Miodrag Miki Trifunov i Alban Ukaj duo koji na sceni drži pažnju bez da podigne ton. Predstava koja se vraća na repertoar uvijek znači isto: publika je tražila još.
Završna noć festivala Dani Jurislava Korenića u Kamernom teatru 55
Večer posvećena teatru koji je živio svojim ritmom, ima svoj šarm: voditelj programa je Nedim Džinović, a završnica pripada Gudačkom kvartetu Kamernog teatra 55, ansamblu koji je ostavio generacijski trag od vremena kada su bili Sarajevski gudački kvartet do današnjeg kolektiva.
Nakon koncerta slijedi druženje u Klubu Kamernog uz DJ LEMANDIER-a i koktel, idealan kraj festivala koji je ove godine donio neočekivanu toplinu i hrabru liniju programa.
Partibrejkersi u Cinemas Slogi
Ako želite energiju stare škole, onu sirovu, bez filtera, bez nostalgije samo energiju koja se troši, znoji i nosi Partibrejkersi se vraćaju na binu Sloge.
Kultni bend čiji su koncerti uvijek više lični nego scenski, i čije pjesme Sarajevo zna napamet. Ovo je onaj koncert koji se ne planira: samo se pojaviš.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!