TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 25.10.2023.
Jučer je održan 1. dan Woman.Comm konferencije u hotelu Hills u Sarajevu gdje smo, između ostalog, dobili i odgovor na pitanje: „Koje promjene nas očekuju u komunikacijskoj industriji?“.
"Snaga komunikacije, da učinimo društvo dobrim društvom“ slogan je druge Woman.Comm konferencije koja se održava još danas u Sarajevu. Cilj je da se istraži kako komunikacija oblikuje našu svakodnevicu, kako utječe na poslovni uspjeh i društvene promjene te kako možemo zajedno raditi na oblikovanju boljeg društva kroz efikasnu komunikaciju.
Tako su snaga žena, društveno odgovorno poslovanje i trendovi bili glavne teme na konferenciji.
Ana Ćavar, vlasnica i direktorica Bonjour.ba, bila je jedna od govornica u panelu na temu „Prošli smo dug put, ali jesmo li doista na pola puta?“, gdje smo razgovarali o tome da se ne trebamo plašiti uzeti ono što nam pripada, ali i da je važno da se educiramo, pazimo kakve vrijednosti promoviramo i da zajedno koračamo na putu osnaživanja žena.

Ana Ćavar, vlasnica i direktorica Bonjour.ba
Moderatorica tog panela bila je Brankica Raković, a uz Anu, govornice su bile Erna Šošević, Jelena Veljača, Marijana Semič Šećibović i Masha Durkalić.

Masha Durkalić, Ana Ćavar, Marijana Semič Šećibović i Jelena Veljača

Brankica Raković
Uz njih smo naučili i da, kada je u pitanju PR, trebamo uvijek tražiti nove inovativne načine promocije, kao i da je velika moć u ženskom udruživanju, razgovoru, korištenju prilika koje su nam dane i međusobnoj suradnji.
Osim panela na kojem je bila govornica, Ana je bila i moderatorica panela „Iza kulisa ljepote: Kako komunikacija oblikuje svijet lifestylea?“. Tu smo imali priliku čuti sjajne govornice kao što su Aida Olević Maljević, Elma Nenadić, Ajla Hadžić, Emina Hodžić Adilović i Marija Hudolin. Lekcija koju je tu s nama podijelila Ana i koju rado ističemo jeste:
"Komunikacija ima moć oblikovati stavove, vrijednosti i navike ljudi te utječe na to kako ljudi oblikuju svoj svakodnevni životni stil."

Aida Olević Maljević, Emina Hodžić Adilović, Marija Hudolin, Ajla Hadžić, Elma Nenadić i Ana Ćavar

Emina Hodžić Adilović, Marija Hudolin i Ajla Hadžić
Rado smo zapisali i savjete koje je s nama podijelila Larisa Halilović na temu „Kako sve uspiješ…sama?“ koja nas je naučila da se ne bojimo tražiti pomoć, da razvijamo svoju mrežu ljudi i da uvijek radimo na sebi.

Larisa Halilović
Na konferenciji smo imali priliku čuti i Ivu Kaligarić na temu „Nije uredu u uredu“, Damira Ciglara kroz temu „Zašto CSR više nije dovoljan?“ te panel „Uloga PR-a u doba promjena: Razmišljanje izvan okvira generacijskih stereotipa - powered by Alma Ras“ na kojemu je moderatorica bila Aida Salkić uz govornice: Manuela Šola, Marina Bolanča, Bojana Stanković, Misijana Brkić i Una Bejtović.
Zatim smo poslušali Ivu Stefanovski Horvatić na temu „Menstrualno siromaštvo“, temu „Snaga povezivanja i moć ženskih mreža u savremenom društvu - powered by Avène“ uz moderatoricu Tamaru Trgovčević i govornice: Maja Miljević, Kristina Ercegović, Irena Miličević Vukoja, Meliha Mulahalilović Žiško, Nevena Rendeli i Vanja Spaho.
Zanimljive su bile i teme „Kodovi luksuznog brendiranja“ - Leyla Mattison i „U najodgovornijoj viziji oglašivačke revolucije, poruke postaju pokreti“ - Vesna Vlašić i Katarina Pribićević.

Misijana Brkić, Una Bejtović, Bojana Stanković, Marina Bolanča, Manuela Šola i Aida Salkić

Leyla Mattison
Što nas očekuje drugi dan Woman.Comm konferencije
Drugi dan konferencije je posvećen kampanjama sa svrhom, govorićemo o izazovima s kojima se susreću ljudi iz branše, o budućnosti komunikacija i novim tehnologijama. Konferenciju ćemo zatvoriti s No Limit B&H Advertising Festivalom na kojoj ćemo nagraditi najbolje kampanje koje su urađene tokom 2022. i 2023. godine“, kazala je Irena Miličević Vukoja, direktorica agencije Prefix i Woman.Comm Cluba.

Irena Miličević Vukoja
„Industrija oglašavanja je još prije dvadesetak godina započela trend pozitivnih promjena gdje smo nastojali biti sila dobra koja je mijenjala svijet na bolje, pa smo se između ostalog bavili i podizanjem samopouzdanja i razvijanjem svijesti kako modna industrija može negativno utjecati na žene diljem svijetu, gdje se posebice istaknuo brand Dove s kampanjom Stvarna ljepota.
Mnogi brendovi, kao što su Adidas, Nike, Xbox i Gillette krenuli su sličnim putem, razbijajući postojeće stereotipe i jačajući svijest o ispravnim vrijednostima, te nas time motivirali da promislimo o sebi i svojoj okolini, a često i da se pokrenemo i napravimo pozitivnu promjenu, kako za nas i naše obitelji tako i za društvo kao cjelinu.
Navedeni primjer pokazuje da možemo i da imamo odgovornost da mijenjamo svjesnost te pokrećemo pozitivne promjene u društvu“, poručila je jedna od govornica na konferenciji Ivanka Mabić Gagić, izvršna direktorica hrvatske podružnice tvrtke Httpool by Aleph.
Ivanka je posvećena dijeljenju najboljih praksi u razvoju digitalnog marketinga te razvoja svjesnosti, ličnog i organizacijskog leadership developmenta u domaćim i inostranim obrazovnim institucijama. Na konferenciji govori o budućnosti oglašavanja na društvenim mrežama, smatra da će se promijeniti poslovni modeli industrije oglašavanja i način na koji mediji funkcionišu.
Pojavom Interneta 2.0. i društvenih mreža otvorila su se vrata dvosmjernoj komunikaciji, dok u Web 3.0. je budućnost oglašavanja u Metaverseu gdje će korisnici biti potpuno uronjeni u brand kroz tzv. story/brand living te će komunikacija s njima biti kreativnija i složenija. Ivanka poručuje: „Živjet ćemo u tzv. extended realityju, gdje će stvarni i virtualni svijet biti povezani, a tehnologije kao AR, VR i AI postati naša svakodnevica“.
Još jedna zanimljiva govornica je Irena Petek, generalna direktorica agencije Studio Nexus s preko 20 godina iskustva u stvaranju novih kampanja, strategija i medijskih nastupa za neke od najuspješnijih brendova regije. Irena je učesnike konferencije upoznala s promjenama koje nas očekuju u budućnosti komunikacije. Smatra da je sva tehnička dostignuća potrebno pametno koristiti, kako se srž komunikacija ne bi izmijenila.
„Ova industrija se mora brzo prilagoditi promjenama kao što su: digitalizacija, AI, interaktivni sadržaj, personalizacija sadržaja, društvena odgovornost, kreativnost, inovacije… Budućnost komunikacijske industrije ovisit će o sposobnosti poduzeća da prate tehnološke i društvene promjene, prilagode se novim trendovima i ostanu angažirane u izgradnji autentičnih i održivih odnosa sa svojim ciljnim grupama“, kratko nas uvodi u svoja predavanja Irena Petek, generalna direktorica agencije Studio Nexus.

* * *
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Sarajevo krajem novembra ima onu specifičnu energiju grada koji je istovremeno umoran i potpuno budan.
Noći su duže, svjetla u lokalima toplija, a program postaje intenzivniji baš kad se čini da sve usporava.
U tim danima, kulturna mapa grada izgleda kao mreža malih, važnih trenutaka muzika koja vraća mladost, moda koja otvara nova poglavlja, filmovi koji postaju most prema drugim gradovima i jezicima.
To je onaj period godine u kojem se Sarajevo ne obilazi, nego doživljava: na plesnom podijumu, u zagušljivoj koncertnoj magli, u pozlaćenim salama festivala, u mraku kina koji spaja publiku širom Evrope. Ovaj vikend upravo je takav gust, živ, pun ritma i atmosfere.
9 događaja posljednjeg vikenda u novembru:
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!
“Nostalgija djetinjstva” još danas u Historijskom muzeju BiH
Nakon velikog uspjeha prethodne izložbe u Strasbourgu, Hana Dujmović je i ovim projektom donijela Sarajevu radove koji se čitaju kao dnevnik odrastanja u fragmentima tišina, igra, strah, toplina, nestanci i povratci. Danas je posljednji dan da ih vidite uživo, u atmosferi crne sobe koju oblikuju i prostor i publika.
A ako propustite zatvaranje, ne brinite sve one nijanse, emocije i vizualne tragove izložbe možete doživjeti kroz naš razgovor s Hannom.
Manifesto: “Prodavnica praznine i skladište nježnosti”
Jusuf Hadžifejzović i Lamija Halilagić otvaraju izložbu koja sučeljava dva pojma prazninu i nježnost i postavlja pitanje šta se događa kada se ta dva svijeta nađu u istom prostoru.
Manifesto ostaje jedna od rijetkih galerija u gradu koja svako otvaranje pretvara u mali kulturni događaj, a ova postavka obećava upravo to: prostor gdje tišina ima svoju težinu, a nježnost svoju formu.
Sedmica italijanskog filma
Sedmica italijanskog filma nastavlja se ovog vikenda, svaki dan u 20:00. Prva projekcija bila je u četvrtak, a nastavak donosi tri večeri savremenog italijanskog filma.
U četvrtak ste imali priliku gledati Gloria!, ali ako ste propustili u subotu možete pogledati Palazzina Laf, a u nedjelju My Father’s Diaries. Ulaz je besplatan, a karte se preuzimaju sat vremena prije projekcije što znači da vrijedi doći ranije, jer ove projekcije obično pune cijelu salu.
Buč Kesidi u Domu mladih
Buč Kesidi stižu u Sarajevo s novim albumom “Moderne veze”, koji je već osvojio mladu alt-publiku širom regije. Koncert 28. novembra u amfiteatru Doma mladih obećava kombinaciju euforije, nostalgije i plesnog indie-rock zvuka koji je bend definisao posljednjih godina.
Od “Nema ljubavi u klubu” do “Trebaš mi”, ovo je setlista koju Sarajevo voli i koja će u Domu mladih zvučati glasnije nego ikad.
Zabranjeno pušenje u Cinemas Slogi
Nakon gotovo osam godina, Zabranjeno pušenje vraća se u sarajevski klupski prostor i to u Slogu, 28. i 29. novembra.
Dvije noći posvećene energiji koja se ne imitira: Zenica Blues, Balada o Pišonji i Žugi, Jugo 45, Guzonjin sin… publika ih zna, pamti i pjeva iz prvog reda.
Koncerti su ujedno promocija live albuma “Pušenje ubija”, snimljenog na slavljeničkom koncertu povodom 40 godina od “Das ist Walter”.
Kawa: Subotnje zagrijavanje
KAWA i ovog vikenda otvara vrata svoje omiljene večernje zone: od 18:00 druženje uz Calkins B2B Alen Aladin, ritmove koji polako preuzimaju atmosferu i energiju koja raste bez žurbe.
Jedna od onih subota koja se ne planira, nego se jednostavno nastavi piće, muzika i ljudi koji dolaze “samo na kratko”, a ostaju duže nego što su htjeli.
Ahlelele Nights u Hemingways
Hemingways najavljuje povratak noći koje razbijaju dosadni novembar. Ahlelele Nights vraća atmosferu jula: prigušena svjetla, zbijeni plesni podijum i ona faza “neću više ovako, ali večeras mogu”. Isane podiže puls, Danilo R ga ubrzava, a Ritamania briše svaki plan za subotnje rano ustajanje. Digitalna vrata otvorena, vibe unutra još bolji.
Sarajevo Dance Festival: WDSF World Championship
Ovaj vikend donosi i historijski momenat prvi WDSF World Championship Solo Standard Female, uz nastupe u kategorijama Junior II, Youth i Adult.
Sarajevo postaje domaćin najtalentovanijim plesačicama svijeta, a plesni podijum pretvara se u pozornicu elegancije, preciznosti i snažne takmičarske energije. Paralelno se održavaju i nastupi najboljih plesnih parova u Latin i Standard disciplinama, što cijelom festivalu daje ritam globalnog spektakla.
49. bh. Fashion Week Sarajevo
Modni vikend počinje u hotelu Bosmal Arjaan by Rotana, gdje se 28.11. u 19:30 otvara novo izdanje BH Fashion Weeka. Sljedeće večeri, 29.11., program se seli u Dom Oružanih snaga BiH monumentalnu lokaciju koja sama po sebi nosi estetiku moći i trajanja.
Zatvaranje je zakazano za 30.11. u Bosmal Arjaanu, nakon čega slijedi Hemingway’s after party, finalna stanica za sve koji vole moda × muzika spoj u noćnom ritmu.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!