TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 9.6.2020.
Knjige su jedan od najboljih vodiča kroz kontrolu nad financijama. Vodeći se lekcijama i principima svjetskih gurua financija poput Bill Gatesa koji čita 50 knjiga godišnje, ne vidimo niti jedan razlog zašto ne oponašati tako jednostavan korak i u svom životu.
Istražili smo i pronašli mnogo knjiga o tome kako zaraditi, uštedjeti ili potrošiti novac, no nije bilo jednostavno pronaći knjige primjenjive na svakodnevne ciljeve. No, u pregrštu ponuda pronašli smo one koje nam mogu pomoći da preuzmemo kontrolu nad svojim financijama i preraspodjeli mjesečnih prihoda.

Foto: rawpixel.com
„NOVAC ILI ŽIVOT“ VICKI ROBIN I JOE DOMINGUEZ
Ova knjiga ima jedinstven pristup interakcije s vama kao da je vaš novac integriran u vaš cijeli život. Vođena brojnim pitanjima koja potiču na razmišljanje, omogućava vam da nacrtate jasnu liniju između svojih financija i vrijednosti.
Takvo usklađivanje može dovesti do nekih snažnih i produktivnih promjena u ponašanju kada je u pitanju način na koji upravljamo našim novcem. Knjiga je prepuna jednostavnih objašnjenja konkretnih načina promatranja vlastite povezanosti sa materijalnim svijetom i iskustava ljudi koji su slijedili program u devet koraka do financijske nezavisnosti.
Autori vas vode u vlastito preispitivanje unaprijed zamišljenih predodžbi o novcu, koliko je dovoljno i da li zaista želite raditi posao na kojem ste trenutno.
Osnovna ideja je da svaki dan kad idete na posao odlučite se da li želite trgovati svojom dragocjenom, ali ograničenom životnom energijom za novac. Dakle, ako nesvjesno trošite na nešto u čemu ne uživate u potpunosti onda zapravo trgujete satima svog života.
Ako sanjate da u životu radite druge stvari osim da osam sati provodite posmatrajući monitor na poslu ili čak ako volite svoj posao, ali biste htjeli uvesti promjenu, ova knjiga je za vas.
Može se reći da je ova knjiga vrlo izazovna u smislu da aktivno izaziva čitatelja da u osnovi promijeni cijeli svoj život.
„WORTH IT: YOUR LIFE, YOUR MONEY, YOUR TERMS“ AMANDA STEINBERG
CEO i izvršna direktorica DailyWorth.com, financijske stranice za žene sa više od milijun pretplatnika, u ovoj knjizi redefinira odnos žene, samopoštovanja i novca.
Pokazuje ženama kako novac mogu vidjeti kao izvor osobne moći, slobode i da žive život pod svojim uvjetima.
Steinberg tematizira zašto su žene pod stresom i anksioznosti kada su u pitanju njihove financije i uči ih da se drže podalje od strogih proračuna i drugih zacrtanih praksi štednje. Autorica kroz pisanje njeguje doista blizak stil, poput razgovora sa čitateljicom i otvoreno joj dijeli sve svoje zablude i pogreške koje su ujedno simpatične i #wakeupcall.
Tijekom čitanja vrlo brzo će vas zainteresovati ideja o korijenju i krilima. Korijeni su realna imovina kao nekretnine, a krila o kojima govori je dohodak koji koristite za razvijanje korijena i za način života koji vodite. Veliki ciljevi su slika sadnje i njegovanje korijena koji će osigurati vas i vašu obitelj do kraja života. Zvuči zanimljivo, zar ne?
„THE YEAR OF LESS“ CAIT FLANDERS
U svojim kasnim dvadesetima Cait Flanders našla se izgubljena u ciklusu konzumerizma: zaradi više, kupuj više, želi više, nula na računu, ponovi.
Čak i nakon što se izborila za otplatu gotovo 30.000 dolara potrošačkog duga, stare su se navike ponovno pojavile.
Kad je shvatila da je ništa što radi ili kupuje ne čini sretnom, odlučila je sebi postaviti novi izazov: nema kupovine čitavu narednu godinu.
Kroz dvanaest mjeseci tijekom kojih je kupovala samo potrošni materijal: namirnice, toaletne potrepštine, benzin za svoj automobil, riješila se sedamdeset posto stvari koje joj ne trebaju, naučila je kako popraviti stvari, a ne bacati ih.
U svakoj fazi, naučila je da što manje konzumira i ima otpada, to je više ispunjena. Uvjerljiva priču sa nadahnjujućim uvidom i praktičnim smjernicama će vam pomoći preispitati se o vrijednostima u životu i vrlo vjerojatno odvest vas prema vlastitom putu promjene i doživljaja financija.
***
Naslovna fotografija: styledavenue.com
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!