TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 19.8.2016.
Ekipa filma Smrt u Sarajevu bh.redatelja Danisa Tanovića sinoć se prošetala crvenim tepihom Sarajevo Film Festivala. Nakon pohvalnog inozemnog uspjeha na Berlinale Film Festivalu, film je sinoć prikazan i sarajevskoj publici. Scenarij je rađen na osnovu dramskog teksta francuskog filozofa Bernarda-Henrija Levyja Hotel Evropa, a tema filma su egzistencijalni strahovi, strepnje i moralne dileme koj
Ekipa filma Smrt u Sarajevu bh.redatelja Danisa Tanovića sinoć se prošetala crvenim tepihom Sarajevo Film Festivala. Nakon pohvalnog inozemnog uspjeha na Berlinale Film Festivalu, film je sinoć prikazan i sarajevskoj publici. Scenarij je rađen na osnovu dramskog teksta francuskog filozofa Bernarda-Henrija Levyja Hotel Evropa, a tema filma su egzistencijalni strahovi, strepnje i moralne dileme koje muče moderno europsko društvo. Redatelj Danis Tanović je na crveni tepih došao u društvu glumice Vedrane Seksan, Edina Avdagića i Muhameda Hadžovića te Maelys de Rudder Tanović.
Muhamed Hadžović, Edin Avdagić, Vedrana Seksan, Danis Tanović i Maelys de Rudder Tanović
Vedrana Seksan
Maelys de Rudder Tanović
Edin Avdagić i Muhamed Hadžović
U sklopu Takmičarskog programa predstavila se i ekipa filma „Bezbožnica" bugarske redateljice Ralitze Petrove. Film priča o Gani, koja živi u jednom zabačenom gradu u Bugarskoj, gdje radi kao njegovateljica starijih osoba oboljelih od demencije, dok istovremeno prodaje njihove osobne karte na ilegalnom tržištu lažnih identiteta.
Rossitsa Valkanova, Alexandr Triffonov, Katrin Pors, Ralitza Petrova, Irena Ivanova i Elma Tataragić
Na crvenom tepihu se prošetala i ekipa filma „Dobra žena", koji je sinoć prikazan u okviru programa Open Air.
Damir Ibrahimović, Igor Vranjković, Jasmila Žbanić, Ermin Bravo, Mirjana Karanović, Erol Zubčević, Jasna Đuričić, Boris Isaković i Zinaida Dedakin
Ekipama na crvenom tepihu se pridružio i predstavnika Doha Film Instituta Ali Khechen te režiseri filmova koji se prikazuju u sklopu programa suradnje ova dva festivala - Mohamed Ben Attia i Amna Al Binali.
Pozornost je na crvenom tepihu plijenila i Severina koja je na crveni tepih došla u društvu muža Igora. Severina je izgledala glamurozno u metalik zelenoj Lanvin kreaciji uz koju je kombinirala Jimmy Choo torbicu, jednostavne sandale, te decentan nakit, gdje su se posebice isticale naušnice u obliku Srca Sarajeva.
Severina i Igor Kojić
Na crvenom tepihu, Severini se pridružila i Iva Balent koja je izgledala elegantno u prepoznatljivom dizajnu Kaftan studija. Naime, Iva je birala elegantni crveni kaftan ukrašen sjajnim aplikacijama na području ovratnika uz koji je kombinirala malu crnu Lady Dior torbu.
Iva Balent i Severina
Iva Balent
Modno usklađeni Maja Čengić i Dejan Kukrić su za sinoćnje izdanje crvenog tepiha birali crnu boju, koja se već pokazala kao jako popularan odabir i na svjetskim događanjima. Ova (ne) boja ostavlja jak dojam, a izgleda elegantno i sofisticirano. Maja je nosila haljinu sa izrezom sa strane, koja je ukrašena dodatkom od tila na području ramena, dok je Dejan izgledao dotjerano u crnom odijelu upotpunjenom crnim modnim dodacima.
Otkrijte nam omiljeno izdanje sa crvenog tepiha 7.večeri Sarajevo Film Festivala i osvojite ženstveni Bvlgari OMNIA Crystalline parfem!
Bvlgari će nas, ljubitelje krasnog mirisa Crystalline ove jeseni obradovati intenzivnijom verzijom, koja će zasigurno biti jedan od popularnijih izdanja ove godine, uzevši u obzir euforiju koja prati lansiranje svake od Omnia. Toaletna voda Omnia crystaline lansirana je 2005. godine i bila vrlo tražena na svim tržištima - naglašava Valeria Manini, kreativni direktor Bvlgari Parfums. Ona dodaje da parfemska voda koja je spremna za lansiranje, daruje dubinu i bogatije arome Crystalline liniji.
Novo izdanje Bvlgari OMNIA Crystalline EAU DE parfum potpisuje parfimer Alberto Morillas iz kuće Firmenich, kreator kompletne kolekcije Omnia. "Cilj je bio da imate Crytaline verziju (skoro) 10 godina poslije prve EDT varijante koja može biti bogatija, luksuznija dotjerana ... zadržavajući isti potpis, privlačnost i originalnost mirisa" - izjavio je Morillas. Poznati parfimer također naglašava da je ovo najženstvenija Omnia dosad, izrazito seksi, ali ne i vulgarna. "Ovo nije samo koncentrisanija verzija prvijenca, to je zaista potpuno novi pristup ovoj kreaciji, zaita jedinstvenih i ekskluzivnih sastojaka koji se uklapaju u moderan stil Bulgarija".
Miris Omnia Crystalline EDP se otvara notama lotosa koji predstavlja simbol čistoće u Aziji i sočne mandarine koja svojim slatko-svježim kapljicama oplemenjuje graciozne latice. Srcu je darivan spoj korijena irisa (u krutoj formi - concrete) i vanilastog heliotropa, koji obavijaju finim, puderasto-senzualnim zagrljajem. Toplina i kremaste nijanse dolaze od sandalovine, benzoina iz Siama i mošusa koji zajedno kreiraju temelj kompozicije.
Kako do nagrade?
Kako biste osjetili dašak glamura i festivalske atmosfere koja će sljedećih dana vladati u Sarajevu, za vas smo kreirali zanimljivu nagradnu igru. Kroz narednih tjedan dana, svaki dan ćemo vas darivati jednim luksuznim Bvlgari parfemom. Kako biste sudjelovali u nagradnoj igri, potrebno je da ispod ove fotografije parfema na našoj službenoj Facebook stranici u komentaru izdvojite vaše favorite sa sinoćnjeg crvenog tepiha Sarajevo Film Festivala te tagirate prijateljicu za koju smatrate da bi joj sjajno pristajao upravo taj glamurozni look. Nagradna igra traje do 19.8.2016.u 18:00h. Pobjednika ćemo objaviti na našoj službenoj Facebook stranici. Nagradna igra vrijedi samo za čitatelje u Bosni i Hercegovini.
Foto: Marko Jovančić, Aida Redžepagić
TEKST: Ada Ćeremida
Dok se dani skraćuju i sve više vremena provodimo u zatvorenom, Sarajevo se pretvara u grad koji svjetli iznutra.
Teatar, ples i savremena umjetnost preuzimaju gradske prostore, podsjećajući nas da jesen ne znači kraj, već početak sezone introspekcije, pokreta i kreativne energije.
Ovaj vikend donosi više od običnog bijega od hladnoće, to je prilika da osjetimo puls grada kroz predstave koje diraju, debate koje propituju i performanse koji brišu granice između umjetnika i publike. Ako ste tražili trenutak da se ponovo povežete sa scenom, emocijom i sobom ovaj vikend je onaj pravi.
Još samo dva dana Festivala MESS, ali dovoljno da se podsjetimo zašto teatar u Sarajevu ostaje njegovo najvažnije kulturno uporište.
Dok se jesen lagano spušta nad grad, reflektori i dalje sijaju punim sjajem, a scene Narodnog pozorišta, SARTR-a i Pozorišta mladih pretvaraju se u mjesta introspekcije, emocije i katarze.
Ovaj vikend donosi retrospektivu stvaralaca koji su obilježili pozorišnu historiju, ali i predstave koje hrabro propituju savremeni svijet. Sarajevo je, makar na još nekoliko dana, pozornica bez kraja, a MESS njen najsnažniji glas.
U petak, Akademija scenskih umjetnosti postaje mjesto susreta umjetnosti i sjećanja. Zijah A. Sokolović, dobitnik Zlatnog lovorovog vijenca za doprinos umjetnosti teatra, obilježit će svoj višedecenijski put promocijom trećeg izdanja knjige „Glumac... je glumac... je glumac“.
Više od pet decenija rada, stotinu nagrada i hiljade izvedbi pretočeni su u priču o istrajnosti, integritetu i vjeri u pozorište kao prostor nade i otpora. Sokolovićev trenutak priznanja je povratak korijenima teatra, tamo gdje sve počinje: između glumca i publike.
Kasnije te večeri, u 21:30, SARTR će ugostiti predstavu „Knjiga mojih života“ u produkciji Anton Podbevšek Teatra i Plesnog teatra Ljubljana. Inspirisana autobiografskim esejima Aleksandra Hemona, režija Ivane Đilas spaja piščeve i vlastite priče o emigraciji, gubitku i ponovnom pronalasku identiteta.
U prostoru SARTR-a, poznatom po emotivnoj blizini s publikom, predstava postaje ispovijest o pripadanju, jeziku i tišini koja ponekad govori više od riječi.
U 19:30 u Narodnom pozorištu Sarajevo, predstava „Ogledalo“ rumunskog reditelja Bülenta Özdila otvara vrata Tarkovskovog svijeta kroz teatar, performans i vizuelnu umjetnost.
Priča o Alekseju, čovjeku koji se u ogledalu svojih uspomena suočava s djetinjstvom, ljubavima i prošlošću, pretvara se u poetsku studiju identiteta. Kroz snove, sjećanja i fragmente stvarnosti, publika ulazi u prostor gdje se prošlost i sadašnjost razlijevaju, a granica između života i umjetnosti nestaje u svjetlu reflektora.
U subotu u 18:00 u Pozorištu mladih, Omladinsko pozorište Bileća donosi predstavu „Ožiljci“ potresan prikaz nasilja među mladima kroz pokret, muziku i metaforu.
Bez oslanjanja na tekst, predstava stvara atmosferu u kojoj tijelo, ritam i tišina postaju glavni jezici komunikacije. Svaka scena, nastala iz istraživanja i iskustava mladih glumaca, djeluje kao ogledalo društva koje još uvijek uči kako da čuje svoje najtiše glasove.
Samo sat kasnije, u 19:00, ista pozornica Pozorišta mladih postaje prostor dijaloga. Debatni klub „Follow Me Altera Lingua“ okuplja tinejdžere u raspravi na temu: „We don’t care what art does for society because the only thing that matters is that people like it.“
U vremenu kada publika često traži brzu emociju, ova javna debata otvara pitanje da li je svrha umjetnosti u poruci ili u doživljaju? Mladi govore, a mi slušamo i to jedan od važnijih činova teatra danas.
U 19:30 Narodno pozorište Sarajevo postaje središte novog svijeta koji gradi belgijski koreograf Wim Vandekeybus sa trupom Ultima Vez.
Predstava „Void“ istražuje prazninu kao prostor mogućnosti, gdje “nenormalni” likovi postaju centar pozornice. Kroz kombinaciju savremene koreografije, jazza i improvizacije, Void briše granice između buke i tišine, stvarajući osjećaj zajedništva u različitosti.
Galerija Manifesto otvara vrata samostalnoj izložbi do 31. oktobra, Mirze Čizmića i Adnana Šopovića pod intrigantnim nazivom “Bogu čežnju, on je neće”. Dok Šopovićeva reduciranost palete boja priziva melanholiju, Čizmićeve dinamične i oštre kompozicije seciraju svakodnevicu uz notu cinizma.
Dva različita rukopisa u istom prostoru postavljaju pitanje: za čim uopće čeznemo i gdje nas ta čežnja vodi?
„PULS“ u SARTR-u
U subotu, 11. oktobra, na sceni SARTR-a se izvodi dokumentarna predstava „PULS“, nastala kroz projekt „Tijelo zvuka: Inkluzivne izvedbene prakse za gluhe i nagluhe osobe“.
Kroz muziku, ples i lične ispovijesti sedam izvođača i izvođačica, predstava istražuje komunikaciju u svim njenim oblicima – od govora i zvuka do znakovnog jezika i unutrašnjih svjetova. „PULS“ otvara prostor gdje se publika, gluha i čujuća, susreće u zajedničkom ritmu.
U Staklenoj sali Historijskog muzeja BiH, 10. i 11. oktobra izvodi se predstava „Kad sam bio hodža“ Damira Ovčine, koja prostor muzeja pretvara u scenu introspekcije i ispovijesti.
U istom prostoru, do 23. oktobra možete pogledati i video-instalaciju „Afazija“ vizualne umjetnice Jelene Jureše. Film-esej koji kroz arhive, fotografije i performans istražuje tišinu kolektivnog sjećanja. To je umjetnost koja ne nudi odgovore, već postavlja pitanja: šta ostaje kada riječi više nisu dovoljne?
Ove subote i nedjelje, 11. i 12. oktobra, Skenderija postaje centar pokreta uz međunarodno takmičenje DDC Open 2025, koje okuplja više od 600 plesača iz BiH i regiona. Od hip hopa do savremenog baleta, jazza i latino ritmova, festival spaja energiju mladih i iskustvo profesionalaca.
Među članovima žirija bit će i Željko Božič, slovenački koreograf i jedan od najuspješnijih hip hop plesača u regiji, kojeg će sarajevska publika istog vikenda upoznati i u drugom svjetlu, kao izvođača u predstavi „Knjiga mojih života“ u okviru Festivala MESS.
Dansar zatvara svoju sezonu u ritmu zajedništva, između pokreta, muzike i osmijeha, podsjećajući da je ples, baš kao i teatar, univerzalni izraz koji svi razumijemo.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!