TEKST: Nevena Divčić

DATUM OBJAVE: 7.9.2023.

Kao da ovaj grad sam po sebi već nije dovoljno romantičan svake godine je preplavljen kreacijama koje možemo svrstati u istu kategoriju.


Ovogodišnji crveni tepih na Film Festivalu u Veneciji obilježile su kombinacije edgy stila, metallic detalja, ali i romantičnih, lepršavih haljina koje su ovom događaju dale pružile određenu dozu nježnosti. Prevladavale su crno-bijele kombinacije i haljine s otkrivenim ramenima, koja su naglašena elegantnim ogrlicama uz vrat. Armani, Valentino, Zuhair Murad samo su neka od imena koja su se našla u spoju glamura, luksuza i ljepote.

Carla Bruni je za crveni tepih odabrala Valentino dizajn. 

 



Metallic haljine su iziskivale minimalan ili edgy makeup.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by TONI GARRN (@tonigarrn)



Bijeli modeli Zuhair Murad haljina su na crveni tepih unijeli eleganciju koja nas podsjeća na bajke, ali i posebnu notu luksuza koji se izdvojio i privukao dodatnu pažnju svojim dizajnom.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nima Benati (@nimabenati)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Pronovias (@pronovias)



Cailee Spaeny je svoj izgled princeze postigla u bijeloj Miu Miu haljini.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Céline (@thecelinista)

 

Crveni tepih ne možemo zamisliti i bez crvenih haljina, iako je dugogodišnji izazov koliko dobro će njihov dizajn doći do izražaja u svom okruženju. Sviđa nam se način na koji je Leona Lewis nosila crvenu boju

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ????? ????? ? (@leonalewis)



Osim ogrlica, autentičnost u dizajn haljina s otkrivenim ramenima unijele su predimenzionirane ruže i skladan odabir frizura i makeupa. Džejla Ramović je oduševila region svojim stilskim izborom.

 



Posebnu pažnju je privukla glumica Kasia Smutniak u Valentino odijelu. Duga crna suknja, sako i kravata u kombinaciji s razbarušenom frizurom i minimalnom šminkom su na crveni tepih unijeli šarm kakav nismo ni znali da nam nedostaje. Ostavila je snažan dojam na publiku kada je riječ o samopouzdanju i individualnosti.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kasia Smutniak (@lasmutniak)



U sličnom stilu joj se pridružila Caterina Murino u crnom odijelu. Crveni ruž i detalji na gornjem dijelu su ovaj look učinili glamuroznim i jednim od onih koje želimo rekreirati.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kiton (@kiton)



Eleonora Carisi se odlučila za elegantnu Rami Kadi haljinu u pastelno plavoj boji s detaljima koji su se savršeno uklopili s njenom energijom i uvezali u priču s tetovažama koje su izvirivale na ramenima, ispod haljine te se tako izdvojila kao jedan od favorita.

 

 * * *
Naslovna fotografija: @paolaturani


Bonjour

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

TEKST: Ada Ćeremida

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.

Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.

Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo. 

Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.

 



Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?  

Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.

Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.

Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti  mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.

 



Tri tijela tri načina čitanja mode 

Tema se tumači kroz tri vrste tijela:

  • Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.

  • Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.

  • Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.

Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.

Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.

 



Šta možemo očekivati ovog maja?  

Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela. 

Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu. 

 

 

Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @metmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!