TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 7.9.2023.
Kao da ovaj grad sam po sebi već nije dovoljno romantičan svake godine je preplavljen kreacijama koje možemo svrstati u istu kategoriju.
Ovogodišnji crveni tepih na Film Festivalu u Veneciji obilježile su kombinacije edgy stila, metallic detalja, ali i romantičnih, lepršavih haljina koje su ovom događaju dale pružile određenu dozu nježnosti. Prevladavale su crno-bijele kombinacije i haljine s otkrivenim ramenima, koja su naglašena elegantnim ogrlicama uz vrat. Armani, Valentino, Zuhair Murad samo su neka od imena koja su se našla u spoju glamura, luksuza i ljepote.
Carla Bruni je za crveni tepih odabrala Valentino dizajn.
Metallic haljine su iziskivale minimalan ili edgy makeup.
Bijeli modeli Zuhair Murad haljina su na crveni tepih unijeli eleganciju koja nas podsjeća na bajke, ali i posebnu notu luksuza koji se izdvojio i privukao dodatnu pažnju svojim dizajnom.
Cailee Spaeny je svoj izgled princeze postigla u bijeloj Miu Miu haljini.
Crveni tepih ne možemo zamisliti i bez crvenih haljina, iako je dugogodišnji izazov koliko dobro će njihov dizajn doći do izražaja u svom okruženju. Sviđa nam se način na koji je Leona Lewis nosila crvenu boju.
Osim ogrlica, autentičnost u dizajn haljina s otkrivenim ramenima unijele su predimenzionirane ruže i skladan odabir frizura i makeupa. Džejla Ramović je oduševila region svojim stilskim izborom.
Posebnu pažnju je privukla glumica Kasia Smutniak u Valentino odijelu. Duga crna suknja, sako i kravata u kombinaciji s razbarušenom frizurom i minimalnom šminkom su na crveni tepih unijeli šarm kakav nismo ni znali da nam nedostaje. Ostavila je snažan dojam na publiku kada je riječ o samopouzdanju i individualnosti.
U sličnom stilu joj se pridružila Caterina Murino u crnom odijelu. Crveni ruž i detalji na gornjem dijelu su ovaj look učinili glamuroznim i jednim od onih koje želimo rekreirati.
Eleonora Carisi se odlučila za elegantnu Rami Kadi haljinu u pastelno plavoj boji s detaljima koji su se savršeno uklopili s njenom energijom i uvezali u priču s tetovažama koje su izvirivale na ramenima, ispod haljine te se tako izdvojila kao jedan od favorita.
* * *
Naslovna fotografija: @paolaturani
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!