TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 6.1.2023.

Kada govorimo o trendovskim izvješćima u svijetu mode, bez torbi i cipela ne možemo započeti novu godinu.


Moda je jedan od najcikličnijih industrija pa je samim tim i praćenje trendova ponekad zamoran zadatak. No, ipak želimo znati koji će to modeli biti popularni u godini pred nama. Koliko kod da su važni odjevni komadi, pravi poznavaoci mode i stila znaju da ključ uspješne kombinacije leži u dodacima. Torbe i cipele mogu od jednostavne kombinacije kreirati onu za kojom će se par osoba okrenuti na ulici. Stoga naša današnja lista govori upravo o ovim neizostavnim komadima. 

Hoćemo li i u ovoj godini gledati omiljene jesenje baletanke iz vješte radionice brenda Miu Miu ili pak cipele za koje s pravom možemo reći da su ostavile najpamtljiviji trag u 2022., a to su naravno Valentino cipele s platformom? A šta će biti s torbama? Da li nastavljamo s trendom popularne Fendi torbe koju je voljela Carrie B, a i mi s njom, ili nas čekaju neki noviteti, otkrijte u nastavku.  

 

Trend za torbe u 2023. 

Duple torbe 

Zašto imati jednu kada možemo nositi dvije torbe u isto vrijeme. Istina, neki brendovi poput Fendi su na pistama modelima dodijelili više torbi u jednoj kombinaciji. Iz toga će proizaći trend torbi 2 u 1. Veća torba koja je spojena s nešto manjom. Osim što je zabavan, ovaj trend je i odličan za bolju organizaciju stvari koje nosimo. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fendi (@fendi)



One koje kradu pažnju

Kako smo spomenuli i na samom početku današnje priče, torbe mogu kombinaciji dati taj 'wow' element. Upravo će torbe s cirkonima i kristalnim kamenčićima dati najbolji efekat. Već sada je ponuda high street brendova ispunjena ovakvim modelima. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Leonie Hanne (@leoniehanne)



Torbe na rame 

Trend koji smo vidjeli da se proslavlja i u prethodnoj godini, u 2023. će ostvariti svoj vrhunac popularnosti. Torbe na rame poput onih koje su nosile trendseterice 2000ih godina su must have i ove sezone. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Leonie Hanne (@leoniehanne)


 

Trendovi za obuću u 2023.


Baletanke 

Da, Miu Miu trend jednostavno nije doživio svoj peak u prethodnoj godini pa smo odlučni proslaviti ih u novoj sezoni. Svoje dupe baletanke ćete moći pronaći u omiljenim high street dućanima. Neka se vaša stopala odmore. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @camillecharriere



Duboke čizme 

Još jedan trend koji smo u 2022. dočekali i prihvatili objeručke. Priznate modne kuće kažu da ovaj model ostaje i u 2023. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Leonie Hanne (@leoniehanne)



Cipele u jarkim bojama

Dok još uvijek čekamo prve pahulje, nestvarno zvuči razmišljati o ljetnim trendovima. No, ova lista treba da posluži kao vaš personalni vodič za shopping i odijevanje u 2023. Stoga vas upozoravamo da nas na ljeto očekuje lavina veselih boja i dezena kada su sandale u pitanju. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Leonie Hanne (@leoniehanne)

* * * 
Naslovna fotografija: @leoniehanne


Bonjour

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već raspodaje

TEKST: Ada Ćeremida

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već raspodaje Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već raspodaje

Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?

U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.

Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_13

Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?  

Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.

Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.

„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_6
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_8

Crvena nit koja sve povezuje

Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_11
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.

Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_9
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_5
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_2

Dva komada, bez trunke viška  

U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis. 

Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_110
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b2
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b4
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_19

Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_16
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_14

Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.

Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.

Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_15
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b5

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.

Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_18

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Aida Redžepagić, Armin Karalić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!