TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 9.8.2021.
Prvo izdanje Vogue magazina Skandinavija je predstavljeno jučer, sa Gretom Thunberg na naslovnici.
Smatramo da nisu ljepše mogli započeti ovo putovanje!
Srednjoškolka i aktivistica koja je svoje putovanje u aktivizmu počela prije samo tri godine, a već tri puta je nominovana za Nobelovu nagradu mira, na samom kraju intervjua skromno i uz smijeh dodaje:
,,Naravno postoji mala činjenica da sam ja još uvijek nedovoljno edukovana tinejdžerka.“
U ovoj Vogue priči čija je tema nosilja priroda i samoodrživost, Greta Thunberg je idealna sagovornica.
Intervjuisao ju je Tom Pattinson, a bajkovite fotografije napravio duo Alexandrov Klum.
Greta je velika obožavateljica konja i prava je enciklopedija kada je riječ o istima te joj je zbog toga ovaj set bio dodatno ugodan.
UPOZNAJTE GRETU THUNBERG KROZ VOGUE FOTOGRAFIJE I INTERVJU
Gretin aktivizam je počeo sa školom Strike for Climate, gdje je sedmicama sjedila na stepenicama parlamenta sa transparentom koji poziva vladu na konkretnije akcije vezane za klimatske promjene.
Milioni mladih ljudi diljem svijeta je pratilo upravo ovu, tada još djevočicu te su izlazili na ulice i lobirali vladu na veću posvećenost temi klimatskih promjena.
,,Svoju ulogu vidim kao samo mali dio mnogo većeg pokreta, u kojem smo svi podjednako važni. Neki me možda vide kao lidera ili kao zaštitno lice ovog pokreta, ali to je daleko od istine, jer smo još uvijek mali lokalni pokret.“
U svom intervjuu dotakla se i teme brze mode, gdje kaže da iako razumije da za neke osobe moda igra veliku ulogu u ličnom izražavanju i da je na neki način dio njihovog identiteta, ipak samim tim što mnogo kupujemo pomažemo toj industriji i bodrimo ih da proizvode još više. Tom Pattinson u intervjuu opisuje i outfit koji je Greta odabrala za intervju, a sastoji se od pamučne majice na prugice i tajica s leopard uzorkom koje su zašivene ručno od strane Grete, čime se i sama pohvalila.
Također dodaje da je posljednja stvar koju je kupila bio komad odjeće iz second- hand trgovine prije 3 godine.
Obzirom da ima Aspergerov sindrom koji pripada spektru autizma, kaže kako ljudi s autizmom imaju mnogo empatije prema drugima i da vide svijet onakav kakav jeste, tako da im je mnogo lakše vidjeti da ne živimo samoodrživim životima i da nešto nije uredu.
Ova djevojka koja u slobodno vrijeme plete, slaže slagalicu te se opušta uz omiljenu nam seriju „Friends“ je inspiracija mnogim ženama diljem svijeta.
Pokazala je svoju hrabrost i želju da ovaj svijet učinimo boljim i zdravijim, samim tim Greta Thunberg je idealno lice za prvu naslovnicu skandinavskog izdanja magazina Vogue.
Cijeli intervju, fotografije kao i simpatični video-intervju sa još simpatičnijim odgovorima Grete Thunberg možete pročitati ovdje.
* * *
Naslovna fotografija: @voguescandinavia
Tekst: Emina Smaka
TEKST: Emina Smaka
Talijanski modni dizajner Giorgio Armani preminuo je danas, ostavljajući za sobom nasljeđe koje je redefinisalo mušku eleganciju i modnu industriju.
Sa 91 godinom, Il Signor Armani, kako su ga s poštovanjem nazivali, kreirao je carstvo koje je iz malih početaka 1975. godine izraslo u globalni fenomen vrijedan milijarde dolara.
U čast čovjeka koji je revolucionalizovao način na koji se oblačimo, prisjećamo se 4 trenutka koji su zauvijek promijenili tok mode.
1. "American Gigolo": Rođenje modne ikone
Silueta koja je debitovala u filmu "American Gigolo" iz 1980. godine sa Richardom Gerom ustanovila je Armanija kao vrlo traženog dizajnera za crvene tepihe. Ova kolaboracija nije samo lansirala Gereovu karijeru, već je stvorila novu definiciju muške elegancije.
Armanijev meki, nestrukturirani pristup krojenju oličavao je bezbrižni, ležerni stil života južne Kalifornije.
Revolucionaran za to vrijeme, Armani je uklonio podstavljene dijelove i podloge iz svojih jakni, preferirajući laka, prirodna vlakna poput pamuka i lana.
Sa "American Gigolo" kreirao je narativ za modu, svoju modu. Ovaj film je establirao brand Armani i to ne samo na godine koje dolaze, već zauvijek.
2. Osvajanje Wall Streeta: Odijela za novu elitu
Dok su se 1980-e razvijale, Armanijev pristup odijelu postajao je uniforma nove korporativne elite. U 1975. godini, prvoj godini poslovanja, Giorgio Armani kuća ostvarila je 14.000 dolara prodaje, sljedeću godinu donijela je 90.000 dolara. Do 1981. godine, prodaja kompanije bila je 135 miliona dolara.
3. Crveni tepih: Glamur Hollywooda
Armanijev prvi crveni tepih moment nastao je 1978. godine kada je Diane Keaton nosila njegov smeđi sako sa prugastom suknjom primajući Oscar za "Annie Hall", označavajući početak nove ere crvenog tepiha. Ovaj trenutak pratio je kultni androgeni broj Julije Roberts na Zlatnom Globusu 1990. godine, oversized sivi sako sa visokim pantalonama i bijelom košuljom iz muške kolekcije, redefinišući način na koji se žene mogu oblačiti za svečane prilike.
Cate Blanchett, Anne Hathaway i Lady Gaga nastavile su ovu tradiciju kroz godine, svaka donoseći svoj stil u interpretaciji dizajnerove elegantne estetike, dok je Armanijev kultni pantsuit postao favorit holivudskih zvijezda poput Zendaye, potvrđujući da njegova vizija elegancije nikad ne izlazi iz mode.
4. Vječno nasljeđe
Giorgio Armani nije samo kreirao odjeću, kreirao je viziju moderne elegancije koja je nadživjela trendove i generacije. Njegov pristup koji je kombinovao italijansku sofisticiranost sa praktičnošću moderne epohe promijenio je način na koji se oblačimo za posao, spektakle i svakodnevni život.
U godinama koje dolaze, dok se modna industrija prilagođava gubitku jednog od svojih najvećih vizionara, Armanijevo nasljeđe ostat će živo kroz nebrojene kolekcije, filmove i trenutke koji su definisali stil čitavog vijeka.
Il Signor Armani je otišao, ali njegova elegantan vizija ostat će vječna.
Naslovna fotografija: @giorgioarmani
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!