TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 7.2.2023.
Rad od kuće može vremenom postati monoton u smislu sjedenja u istoj sobi u standardnoj, ustaljenoj rutini. To može rezultirati manjkom energije i produktivnosti čak i kod osoba kojima ovakav stil najbolje odgovara.
Dodavanjem nekih noviteta stimulira se mozak, smanjuje dosada i pruža ispunjeniji način života.
Dakle, dobra vijest je da male izmjene rutine kod kuće, gdje ne morate čak ni da presvlačite trenerku da biste to uradili, su najbolji način za boost energije.
Tačnije, prednost rada od kuće je u tome što možete lagano promijeniti svoju rutinu bez da vam je potrebna dozvola vašeg supervizora.
Bilo da vam je potrebno malo više ljudske interakcije ili samo tražite promjenu ambijenta, evo liste načina na koje možete održavati stvari energičnijim dok radite od kuće.

Foto: pexels.com
Zamijenite prostoriju u kojoj radite
Bez obzira koliko lijepa bila vaša kućna kancelarija, svaki prostor će pomalo dosaditi nakon nekog vremena, posebno nakon što radite od kuće više od nekoliko mjeseci ili godina. Promjenom prostorije u kojoj obično radite dobit ćete poticaj kreativnosti i motivacije slično kao preseljenje u novu kancelariju – a najbolji dio je da vi kontrolirate gdje želite. Čak i unutar prostorije ako pomjerite radni sto na drugu stranu postižete sličan efekt.
Tačnije, ako ste okrenuti prema zidu, pokušajte da pomaknete svoj radni sto blizu prozora da biste imali pogled vani i udahnuli svjež zrak. Također, možete dodati svoju omiljenu sliku ili poster ako nema dostupnog prozora da biste i dalje uživali u prednostima novog pogleda.
Izbjegavajte jesti tamo gdje radite
Kada radite od kuće, granica između poslovnog i kućnog života može lagano postati nejasna. Iako zvuči primamljivo uživati u tostu, kroasanu i čaju na radnom mjestu, to baš i nije najbolja odluka.
Uvođenjem drugih aktivnosti, kao što je jedenje, u svoj radni prostor, može dodatno zamagliti granice između vašeg posla i ličnog vremena. Kada počnete da svoj radni prostor pretvarate u „životni prostor“, produktivnost može pasti kao rezultat burnout-a. Da biste održali dobar balans između posla i života, uzmite pauzu za ručak ili užinu u drugom dijelu vašeg doma. Prilika da se odmaknete od posla i razbistrite glavu pomoći će vam da izvršite mini resetovanje.
Pripremite obroke prethodne noći
Kada ste u svom domu, može biti primamljivo da provedete vrijeme pripremajući sebi dobar doručak i ručak, uključujući sjeckanje i kuhanje, ali ipak je to veliko oduzimanje vremena.
Priprema hrane unaprijed osigurava da vrijeme obroka možete iskoristiti za jelo.

Foto: freepik.com
Preuredite svoj prostor
Svaki radni prostor, bez obzira na to koliko je prostran ili velik, treba malo detalja da ga zaista učinite svojim. Da, možda je čudno preuređivati mjesto u vlastitom domu samo u poslovne svrhe, ali malo personaliziranog dekora može napraviti veliku razliku u vašoj produktivnosti. Ukrasite sa nekoliko sobnih biljki, mirisnih svijeća ili bilo koji detalj koji vama daje pozitivan vibe.

Foto: unsplash.com
Posjetite kafić ili lokalnu čitaonicu
Osjećaj užurbanosti ili čak drugih ljudi oko vas može povećati vašu produktivnost, ako ste taj tip osobe. Naime, ako je neki lokalni kafić ili čitaona otvorena za mogućnost da sjedite i radite, odlučite se za jedan dan u sedmici gdje ćete ju posjetiti na nekoliko sati.
Ako vidite da vam to odgovara pokušajte rotirati kafiće koje posjećujete za osvježavajuću promjenu tempa i s vremena na vrijeme probajte nove gourmet okuse.
***
Naslovna fotografija: @andeelayne
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!