TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 7.2.2023.
Rad od kuće može vremenom postati monoton u smislu sjedenja u istoj sobi u standardnoj, ustaljenoj rutini. To može rezultirati manjkom energije i produktivnosti čak i kod osoba kojima ovakav stil najbolje odgovara.
Dodavanjem nekih noviteta stimulira se mozak, smanjuje dosada i pruža ispunjeniji način života.
Dakle, dobra vijest je da male izmjene rutine kod kuće, gdje ne morate čak ni da presvlačite trenerku da biste to uradili, su najbolji način za boost energije.
Tačnije, prednost rada od kuće je u tome što možete lagano promijeniti svoju rutinu bez da vam je potrebna dozvola vašeg supervizora.
Bilo da vam je potrebno malo više ljudske interakcije ili samo tražite promjenu ambijenta, evo liste načina na koje možete održavati stvari energičnijim dok radite od kuće.

Foto: pexels.com
Zamijenite prostoriju u kojoj radite
Bez obzira koliko lijepa bila vaša kućna kancelarija, svaki prostor će pomalo dosaditi nakon nekog vremena, posebno nakon što radite od kuće više od nekoliko mjeseci ili godina. Promjenom prostorije u kojoj obično radite dobit ćete poticaj kreativnosti i motivacije slično kao preseljenje u novu kancelariju – a najbolji dio je da vi kontrolirate gdje želite. Čak i unutar prostorije ako pomjerite radni sto na drugu stranu postižete sličan efekt.
Tačnije, ako ste okrenuti prema zidu, pokušajte da pomaknete svoj radni sto blizu prozora da biste imali pogled vani i udahnuli svjež zrak. Također, možete dodati svoju omiljenu sliku ili poster ako nema dostupnog prozora da biste i dalje uživali u prednostima novog pogleda.
Izbjegavajte jesti tamo gdje radite
Kada radite od kuće, granica između poslovnog i kućnog života može lagano postati nejasna. Iako zvuči primamljivo uživati u tostu, kroasanu i čaju na radnom mjestu, to baš i nije najbolja odluka.
Uvođenjem drugih aktivnosti, kao što je jedenje, u svoj radni prostor, može dodatno zamagliti granice između vašeg posla i ličnog vremena. Kada počnete da svoj radni prostor pretvarate u „životni prostor“, produktivnost može pasti kao rezultat burnout-a. Da biste održali dobar balans između posla i života, uzmite pauzu za ručak ili užinu u drugom dijelu vašeg doma. Prilika da se odmaknete od posla i razbistrite glavu pomoći će vam da izvršite mini resetovanje.
Pripremite obroke prethodne noći
Kada ste u svom domu, može biti primamljivo da provedete vrijeme pripremajući sebi dobar doručak i ručak, uključujući sjeckanje i kuhanje, ali ipak je to veliko oduzimanje vremena.
Priprema hrane unaprijed osigurava da vrijeme obroka možete iskoristiti za jelo.

Foto: freepik.com
Preuredite svoj prostor
Svaki radni prostor, bez obzira na to koliko je prostran ili velik, treba malo detalja da ga zaista učinite svojim. Da, možda je čudno preuređivati mjesto u vlastitom domu samo u poslovne svrhe, ali malo personaliziranog dekora može napraviti veliku razliku u vašoj produktivnosti. Ukrasite sa nekoliko sobnih biljki, mirisnih svijeća ili bilo koji detalj koji vama daje pozitivan vibe.

Foto: unsplash.com
Posjetite kafić ili lokalnu čitaonicu
Osjećaj užurbanosti ili čak drugih ljudi oko vas može povećati vašu produktivnost, ako ste taj tip osobe. Naime, ako je neki lokalni kafić ili čitaona otvorena za mogućnost da sjedite i radite, odlučite se za jedan dan u sedmici gdje ćete ju posjetiti na nekoliko sati.
Ako vidite da vam to odgovara pokušajte rotirati kafiće koje posjećujete za osvježavajuću promjenu tempa i s vremena na vrijeme probajte nove gourmet okuse.
***
Naslovna fotografija: @andeelayne
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!