TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 17.11.2023.
S obzirom na to da dodatna inspiracija, motivacija i savjeti o unapređenju produktivnosti nikada nisu višak, istražili smo gdje svoj drive pronalaze ljudi iz kulture koja vrijedi za najdisciplinovaniju.
S duboko ukorijenjenom kulturom posvećenosti i preciznosti, Japan je postao sinonim za brzinu, disciplinu, inovacije i nevjerovatan pristup poslu. Analiza japanske radne etike i strategija koje su doprinijele ovom visokom nivou produktivnosti pruža dragocjene lekcije i inspiraciju za druge društvene i poslovne zajednice širom svijeta.
Ikigai
Ovaj koncept se prevodi kao "razlog postojanja" ili "razlog za buđenje". Ikigai naglašava pronalaženje svrhe, strasti i zadovoljstva u svakodnevnom životu. To uključuje kombinaciju četiri elementa: ono što volite, ono u čemu ste dobri, ono za šta vas svijet plaća i ono što svijet zahtijeva.
Kaizen
Ovaj pojam označava kontinuirano poboljšanje. Kaizen je japanski koncept koji se fokusira na postepene, inkrementalne promjene kako bi se postigla bolja efikasnost, kvalitet ili procesi. Filozofija je koja podstiče male, ali konstantne korake ka unapređenju.
Shoshin
Ovo znači "početnički um". Shoshin se odnosi na mentalitet otvorenosti, prihvatanja i radoznalosti, čak i nakon što postignemo visok nivo ekspertize u određenoj oblasti. Ideja je da zadržavanje početničkog uma omogućava kontinuirano učenje i napredovanje.
Hara hachi bu
Ovaj je izraz povezan s japanskom poslovicom koja se prevodi kao "jedi dok nisi 80% pun". Koncept podstiče umjerenost u ishrani, naglašavajući važnost slušanja sopstvenog tijela i zaustavljanje konzumiranja hrane prije nego se dostigne potpuna sitost.
Shinrin-Yoku
Ovo se doslovno prevodi kao "kupanje u šumi". To je praksa koja podrazumijeva boravak u prirodi i povezivanje s prirodnim okruženjem kako bi se poboljšalo zdravlje, umanjio stres i unaprijedio osjećaj mira.
Wabi-sabi
Ovaj koncept se fokusira na prihvatanje prolaznosti i nesavršenosti. Wabi-sabi cijeni ljepotu u jednostavnosti, skromnosti i prirodnim procesima, naglašavajući ljepotu koja se javlja s vremenom i sa promjenama.
Ganbaru
Ovo je izraz koji se koristi da se podstakne neko na napor, upornost i predanost ka postizanju cilja. Odnosi se na to da dajemo sve od sebe u radu sa snažnom voljom i trudom kako bi se postigli željeni rezultati.
* * *
Naslovna fotografija: mathilderavnc
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!