TEKST: Nevena Divčić

DATUM OBJAVE: 11.9.2023.

Kvalitetna priprema za razgovor s nadređenim može vam pomoći da ostvarite produktivnu i pozitivnu interakciju koja će biti korisna u karijeri i komunikaciji koja je pred vama.


Negativne emocije prilikom pomisli na komunikaciju s nadređenim i razgovor o poslu potpuno su bezrazložno nametnute. Upravo je to ono što vas može sabotirati prilikom dokazivanja i prezentovanja rezultata svog rada u najboljem svjetlu. Postoji nekoliko načina da se opustite i kvalitetno pripremite za small talk ili razgovor o vašim rezultatima i unapređenju.


Razmislite unaprijed o razgovoru

Da li je razgovor iniciran od strane vašeg nadređenog ili vi želite iskomunicirati određena polja razvoja? U svakom slučaju pripremite pitanja za sagovornika, ali pokušajte razmisliti o potencijalnim pitanjima koja će biti upućena vama. Ako na umu imate određeni izazov ili konflikt o kojem želite razgovarati, potrudite se biti smireni i komunicirajte tako da pokažete svoje dobre namjere. Pasivno - agresivna komunikacija i povišen ton neće unaprijediti komunikaciju. 

Imajte na umu da je preko puta vas također osoba, sa svojim nesavršenostima i izazovima i u poslu i u komunikaciji.


Ključne informacije

Ako je vaš razgovor povezan s projektom ili temom, pripremite se tako da možete pružiti relevantne informacije i podatke. Pregledajte informacije koje su vam dostupne i u vašoj nadležnosti kako biste u potpunosti predstavili svoje rezultate ili cilj za naredni period. Ovo će rezultirati razgovorom koji ima jasan cilj i tok informacija kojim ćete uštedjeti na vremenu.

 



Samopouzdanje i spremnost na povratne informacije

Budite spremni prihvatiti povratne informacije, kako pozitivne tako i konstruktivne kritike. To je dodatna prilika za vaš lični i profesionalni rast. Ostanite smireni i fokusirani na vaš zajednički cilj. Veoma je važno da kroz posao i u poslovnom okruženju naučite razdvojiti emocije od radnih obaveza i prijateljskih odnosa. Dobra komunikacija, zajednički ručak ili smisao za humor ne podrazumijevaju da vam nadređeni ne može uputiti konstruktivnu kritiku na vaš rad.


Sažetak

Važno je da budete svjesni činjenice da je i vaš nadređeni osoba koja u toku dana ima svoje radne obaveze i vjerovatno također odgovara nekome za iste. Ovo će vam pomoći da izgradite osjećaj zahvalnosti za vrijeme koje je izdvojeno za razgovor.

 

* * *
Naslovna fotografija: @ariviere


Bonjour

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

TEKST: Bonjour.ba

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan! Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.

Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba_2
 

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu

 

asa-banka-aida-music_7_bonjour_ba

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci

 

5 pravila tima koji „diše zajedno“


Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.

 

Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.


Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?

Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.

 

asa-banka-aida-music_5_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_4_bonjour_ba
 

Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije


300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?


U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”

Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.

 

asa-banka-aida-music_1_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_2_bonjour_ba
 

Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje


Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?

U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.

„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“
 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba
 

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje


Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?


Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida. 

 

asa-banka-aida-music_6_bonjour_ba
 

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“

 

Bankarstvo su ljudi, ne brojke

 

Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?

Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

 

asa-banka-aida-music_9_bonjour_ba
 

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.

U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.

Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!