TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 4.1.2024.
Oslobađajući sebe.
Jedan od najznačajnijih trenutaka koji su obilježili mjesec mode krajem 2023. godine i Fashion Week u Parizu je upravo pojavljivanje Pamele Anderson bez šminke. Svijet je sedmicama brujio o razvoju njene ličnosti, vedrini i načinu na koji je samopouzdanje i poimanje istog podigla za stepenik više.
U svijetu glamura, mode, bliceva i luksuza, jedna od najpopularnijih žena 90 – ih godina koja i do danas važi za jedan od najbližih pojmova ljepote i ženstvenosti, pred milionima se odluči pojaviti bez mrvice šminke. Ogroman korak. Ogroman.
Koliko god nas možda žalostilo to što se ovo smatra tako velikim trenutkom i da ovakva primjena stiže tek krajem 2023. godine, u isto vrijeme su hiljade žena poželjele zagrliti je kao najbolju prijateljicu.
Proenza Schouler
Pamela Anderson je novo lice brenda Proenza Schouler za kampanju proljeće 2024. godine. Ok, prelijepo i očekivano. Šta nije očekivano? Činjenica da je Pamela i ovaj put ogoljena i bez šminke.
Pretpostavimo da je brend inspirisan upravo njenim izjavama koje su bile aktuelne za vrijeme Fashion Weeka. Pamela jednostavno nije htjela skrenuti pažnju sa prelijepe odjeće koju nosi i smatrala je da će na ovaj način dodatno skrenuti pažnju na svoj stil, a izjava koja nama posebno mazi uši je činjenica da se ona osjeća oslobođeno.
Kako ovo utiče na poimanje ljepote?
Navodi nas na more pitanja o tome u kojim trenucima se šminkamo jer zaista uživamo u tome, a kada se želimo sakriti i činiti samopouzdanijim? Fake it ‘till you make it?
Je li bilo neophodno da u 21. vijeku Pamela, simbol ženstvenosti i ljepote, skine šminku kako bismo doživjeli sve njene dubine i ipak, poželjeli dodati njenu knjigu na wish listu?
Ne govorimo da je šminkanje loše, potpuno suprotno, nastavljamo uživati u tome i načinu na koji utiče na nas. No, činjenica je da ovakav potez slavne ličnosti koja predstavlja kultnu ljepotu, u saradnji s velikim modnim brendom nikako ne može, a da nam ne donese nešto dobro. Inspirisat će nas da još više uživamo u svojim crtama lica, oslobađanju od očekivanja društva, poimanja ljepote i pravila koja smo nametnuli sami sebi.
Generacijama djevojčica koje ulaze u svijet ljepote upravo će njen lik i samopouzdanje stajati na vision boardu, početkom nove godine.
* * *
Naslovna fotografija: @proenzaschouler
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Ako postoji žena koja zna kako od svog života napraviti reality show, onda je to Kris Jenner. Ovih dana beauty svijet ne prestaje da bruji jer je upravo ona postala novo lice MAC Cosmetics kampanje.
I dok bi za mnoge ovo bila vijest sama po sebi, za Kris je to zapravo logičan slijed događaja. Pitanje nije bilo da li, već s kojim brendom.
Facelift koji je sve pokrenuo
Još početkom godine, Jenner je privukla pažnju nakon što se pojavila potpuno revitalizirana zahvaljujući faceliftu koji je uradio poznati njujorški hirurg dr. Steven M. Levine. Fotografije su obišle medije, komentari su frcali, a beauty publika je ostala podijeljena: da li govorimo o dobrom zahvatu ili o izvrsnom PR-u? (Spoiler alert: vjerovatno oboje.)
Leak koji je prerastao u kampanju
Priča se dodatno pojačala kada je na Instagramu “slučajno” osvanula crno-bijela fotografija Kris s natpisom For Internal Use Only. Kris je reagovala promptno, napisavši ispod: “Who leaked this??”. Nekoliko sati kasnije, MAC je lansirao cijelu kampanju. Da, slučajnost? Teško. U eri kada je pažnja valuta, leak je ispao savršen uvod ili bolje rečeno, teaser.
“This is a case for the FBI…”
Za one koji prate Kardashiane, ova rečenica je već klasik. Kris ju je davno izgovorila u realityju, a internet ju pretvorio u gif koji se dijeli i danas. MAC je upravo taj viralni momenat iskoristio u prvom teaseru, objavivši uz video: “This is a case for the FBI…”. Kampanja je time dobila notu autoironije i pokazala da Kris itekako zna igrati na kartu kulture memova.
Zašto je ovo “priča dana” u beauty svijetu
Ovo je trenutak u kojem se prepliću tri teme o kojima beauty svijet stalno priča: Estetski zahvati: jer kada prestaju biti tabu i postaju mainstream inspiracija. Marketing leakovi: da li je to greška ili planski potez koji samo pojačava hype? Meme kultura: jer današnji brendovi više ne komuniciraju samo ruževe i pudere, već i viralne gifove.
Kritički pogled (jer, budimo realni)
Koliko je ovdje zaista riječ o ljepoti, a koliko o vještom spajanju PR - a, estetske medicine i internetske kulture? MAC je dobio kampanju koja izgleda moderno i pametno orkestrirano, a Kris je dobila priliku da redefiniše priču o ženama u kasnim šezdesetima. No, tu je i pitanje: hoće li publika ovo doživjeti kao inspiraciju ili kao još jedan nedostižan standard ljepote?
U konačnici Kris Jenner + MAC = potez o kojem će se još dugo pričati. Jer kada reality zvijezda, facelift i jedan od najvećih beauty brendova spoje snage, rezultat je više od reklame. A beauty svijet? On bruji, komentariše i analizira… baš kao i mi.
Foto: @maccosmetics
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!