TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 13.12.2023.
Radite li više nego što možete iako su sve vaše potrebe zadovoljene?
Šta znači overreaching? Doslovni prevod Cambridge rječnika glasi ovako: ne uspjeti pokušavajući postići, potrošiti ili učiniti više nego što možete.
Per aspera ad astra
"Kroz teškoće do zvijezda" - hajde da stavimo tačku na ovo uvjerenje. U svijetu u kojem neprestano težimo ka izvrsnosti, izreka "dosegni zvijezde" postala nam je mantra. Često nam se govori da uspjeh leži u tome da se probijamo granice, premašujemo limite i konstantno težimo ka tome da ostvarimo više.
Ok, odlično, nemamo problem s procesom stvaranja i izgradnje odličnog biznisa, sjajnog poslovanja i života kakav želimo živjeti. Međutim, gubimo li s vremena na vrijeme osjećaj gdje bismo trebali povući granicu i napraviti balans?
Iako su ambicije i motivacija ključ za uspjeh u karijeri i stvaranje života kojem težimo, neprestani fokus na napredovanju može dovesti do kontraproduktivnih rezultata.
Tako što će naš fokus konstantno biti na svemu što nemamo. Šta želimo, šta tek treba da zgrabimo, kupimo, ostvarimo, uvedemo u svoj život, vidimo i upoznamo.
"Prisutnost je ključ za promjenu. Ako ne možemo biti svjesni sadašnjeg trenutka, ne možemo biti svjesni ničega." - Eckhart Tolle
Dakle, konstantno misleći na ono što tek dolazi prestat ćemo biti svjesni i zadovoljni šta se sve nalazi oko nas, šta smo već postigli i koliko smo daleko stigli. Samim tim, vremenom ćemo postati nezadovoljni trenutnom situacijom, što će rezultirati manjkom motivacije, sreće i fokusa koji su nam zapravo neophodni kako bismo ostvarili sve ono o čemu maštamo kada je riječ o budućnosti.
Money, money, money
Jedna od glavnih zamki overachivinga (postizanje više od očekivanog) je novac. Neprekidna potraga za premašivanjem granica ostvarenja često dovodi do mentalne i fizičke iscrpljenosti, ali i stresa.
Fokus na stalnom premašivanju vlastitih granica veoma lako i neprimjetno, može zasjeniti jednostavne radosti života, rasta i cijenjenja pomenutog napretka. Prihvaćanje umjerenijeg pristupa potiče zdraviji odnos prema zadanim ciljevima.
Umjereni pristup ostvarenju ciljeva potiče nas na fleksibilniji način razmišljanja, što stvara i veću toleranciju kada je riječ o neuspjehu.
Dakle, umjesto fokusiranja na veća, dodatna ostvarenja, možda je vrijeme da prihvatimo uravnotežen pristup. Prepoznajte vrijednost postavljanja realnih ciljeva, slavite napredak, svaki pa i najmanji korak i priotizirajte svoje biće, uz ambiciju.
"Balans između posla i života nije statičan, već dinamičan proces. To je konstantno prilagođavanje, prioritiziranje i pronalaženje harmonije." - Ken Blanchard
U svijetu koji veliča prekomjerno nastojanje "kroz teškoće do zvijezda", možda je vrijeme da preispitamo sebe i sadržaje koje izdvajamo kao motivaciju. Koliko su realni? Kakva očekivanja postavljamo sami sebi i šta se sve krije iza motivacione poruke koja je zadužena za naš drive?
* * *
Naslovna fotografija: @anna_makiy
TEKST: Bonjour.ba - PR
Završena je četvrta Woman.Comm konferencija, koja je i ove jeseni okupila stručnjakinje iz komunikacijske industrije regiona.
Tokom dva dana konferencije čule su se brojne inspirativne priče žena koje su otvoreno podijelile iskustva, uspjehe, ali i izazove koje nosi rad u dinamičnoj industriji komunikacija, te se pričalo i o stanju u industriji, novitetima i napretku.
Konferencija je završena uz snažnu poruku da su izdržljivost, odvažnost i vjera u vlastite mogućnosti ono što žene svakodnevno izdiže iznad „staklenog stropa“.
„Da bismo bili iznad staklenog stropa, potrebno je da budemo izdržljive, odvažne, ali i da ne slušamo kada nam kažu da ne možemo“, poručila je Ljiljana Vasić, regionalna market export menadžerka kompanije Bambi.
Jadranka Penava, direktorica MeggleBH, dodala je da su „žene bolje jer su snalažljivije, glasne, bučne i moćne. Riječi mogu, znam i hoću guraju nas naprijed.“
Belma Hadžiomerović, doktorica ekonomskih nauka i osnivačica Bstorm Consultinga, istakla je da liderstvo počinje iznutra: „Ne čekajmo savršene okolnosti, jer one rijetko dolaze. Promjena počinje onog trenutka kada preuzmemo odgovornost i odlučimo djelovati.“
Komunikacijska industrija regije: slični izazovi, različiti pristupi
Drugi dan konferencije donio je pregled tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH, uz zaključak da region odlikuje snažna kreativnost, rast i želja za profesionalizacijom.
U Hrvatskoj, članice HURA-e u 2024. ostvarile su gotovo 400 miliona eura prihoda, a očekuje se rast od 12% u 2025. godini. Kampanje s manjim budžetima sve češće osvajaju međunarodna priznanja, dok projekti poput Dana komunikacija i IAB Discovery edukacija dodatno jačaju industriju.
U Bosni i Hercegovini, komunikacijska industrija pokazuje stabilan rast uprkos izazovima poput odliva kadrova, ograničenih budžeta i nedostatka sistemskog mjerenja medija.
Među događajima koji oblikuju tržište istaknuti su: Sarajevo Film Festival, No Limit Festival, Branding konferencija, Advertissimo i Woman.Comm, uz potrebu za snažnijim udruženjem koje bi okupilo agencijski sektor.
Slovenija, kako je istakao Tine Lugarič, suosnivač kreativnog studija Trampolin, bilježi stabilan rast i prelazak na digitalno oglašavanje, koje sada čini više od 50% ukupnih budžeta.
To sve ukazije na zrelost tržišta, ali i na promjene u ponašanju oglašivača prema većoj mjerljivosti, efikasnosti, ciljanju i optimizaciji kampanja. Oni su taj trend iskoristili na najbolji način, i u kombinaciji sa njihovim receprtom za uspjeh postižu odlične rezultate.
„Naš recept je jednostavan, ne izlazimo na pičeve, ideje ne dajemo besplatno. Povjerenje i poštovanje su srce svakog odnosa, a bez njih dobre stvari se ne dešavaju“, rekao je Lugarič.
Nove teme: Krize, AI i event marketing
Paneli i predavanja donijeli su i pregled ključnih tema koje oblikuju budućnost industrije. Katja Fašink je kroz praktične primjere predstavila kako pravovremeno i strateški razmišljanje u kriznim situacijama može spasiti reputaciju brenda, uz upozorenje da su „kompanije sve izloženije hakerskim napadima i reputacijskim rizicima“.
S druge strane Krešimir Macan je objasio koliko je bitan politički PR, kako može uticati na percepciju posmatrača i kako lako negativac može postati pozitivan lik.
Amra Jusović Alihodžić, creative Project Manager u agenciji McCann Sarajevo, provela nam je kroz panel koji je govorio o značaju event marketinga, sa svojim sagovorinicima je došla do zaključka da „događaji nisu samo iluzija vrijednosti, već iskustva koja mijenjaju ljude, zajednice i tržište“.
O budućnosti komunikacija kroz prizmu umjetne inteligencije govorio je Borislav Miljanović, CEO Represent System poručivši da je „Umjetna inteligencija već sada dio našeg svakodnevnog života, i neće otići. Na nama je da naučimo kako da je koristimo da mi upravljamo njome, a ne on nama. Dokle god je tretiramo kao alat koji nam pomaže da živimo i radimo bolje, ona je naš saveznik.“
Zajedništvo i razmjena znanja – najveći kapital Woman.Comm zajednice
Tine Lugarič je dao odličan zaključak da događaji poput Woman.Comm konferencije imaju neprocjenjivu vrijednost jer povezuju ljude, stvaraju nova poznanstva i omogućavaju da se ekspertize i znanja dijele i nakon konferencije.
„To je najveći kapital koji imamo, da se upoznajemo, razmjenjujemo iskustva i ostajemo u kontaktu. Na taj način rastemo i kao pojedinci i kao industrija“, rekao je.
Ovogodišnja Woman.Comm konferencija još jednom je potvrdila da je snaga komunikacija u znanju, solidarnosti i autentičnosti i da žene u industriji ne samo da prate trendove, već ih često i postavljaju.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!