TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 13.12.2023.
Radite li više nego što možete iako su sve vaše potrebe zadovoljene?
Šta znači overreaching? Doslovni prevod Cambridge rječnika glasi ovako: ne uspjeti pokušavajući postići, potrošiti ili učiniti više nego što možete.
Per aspera ad astra
"Kroz teškoće do zvijezda" - hajde da stavimo tačku na ovo uvjerenje. U svijetu u kojem neprestano težimo ka izvrsnosti, izreka "dosegni zvijezde" postala nam je mantra. Često nam se govori da uspjeh leži u tome da se probijamo granice, premašujemo limite i konstantno težimo ka tome da ostvarimo više.
Ok, odlično, nemamo problem s procesom stvaranja i izgradnje odličnog biznisa, sjajnog poslovanja i života kakav želimo živjeti. Međutim, gubimo li s vremena na vrijeme osjećaj gdje bismo trebali povući granicu i napraviti balans?
Iako su ambicije i motivacija ključ za uspjeh u karijeri i stvaranje života kojem težimo, neprestani fokus na napredovanju može dovesti do kontraproduktivnih rezultata.
Tako što će naš fokus konstantno biti na svemu što nemamo. Šta želimo, šta tek treba da zgrabimo, kupimo, ostvarimo, uvedemo u svoj život, vidimo i upoznamo.
"Prisutnost je ključ za promjenu. Ako ne možemo biti svjesni sadašnjeg trenutka, ne možemo biti svjesni ničega." - Eckhart Tolle
Dakle, konstantno misleći na ono što tek dolazi prestat ćemo biti svjesni i zadovoljni šta se sve nalazi oko nas, šta smo već postigli i koliko smo daleko stigli. Samim tim, vremenom ćemo postati nezadovoljni trenutnom situacijom, što će rezultirati manjkom motivacije, sreće i fokusa koji su nam zapravo neophodni kako bismo ostvarili sve ono o čemu maštamo kada je riječ o budućnosti.
Money, money, money
Jedna od glavnih zamki overachivinga (postizanje više od očekivanog) je novac. Neprekidna potraga za premašivanjem granica ostvarenja često dovodi do mentalne i fizičke iscrpljenosti, ali i stresa.
Fokus na stalnom premašivanju vlastitih granica veoma lako i neprimjetno, može zasjeniti jednostavne radosti života, rasta i cijenjenja pomenutog napretka. Prihvaćanje umjerenijeg pristupa potiče zdraviji odnos prema zadanim ciljevima.
Umjereni pristup ostvarenju ciljeva potiče nas na fleksibilniji način razmišljanja, što stvara i veću toleranciju kada je riječ o neuspjehu.
Dakle, umjesto fokusiranja na veća, dodatna ostvarenja, možda je vrijeme da prihvatimo uravnotežen pristup. Prepoznajte vrijednost postavljanja realnih ciljeva, slavite napredak, svaki pa i najmanji korak i priotizirajte svoje biće, uz ambiciju.
"Balans između posla i života nije statičan, već dinamičan proces. To je konstantno prilagođavanje, prioritiziranje i pronalaženje harmonije." - Ken Blanchard
U svijetu koji veliča prekomjerno nastojanje "kroz teškoće do zvijezda", možda je vrijeme da preispitamo sebe i sadržaje koje izdvajamo kao motivaciju. Koliko su realni? Kakva očekivanja postavljamo sami sebi i šta se sve krije iza motivacione poruke koja je zadužena za naš drive?
* * *
Naslovna fotografija: @anna_makiy
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!