TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 30.3.2021.
Radni je dan. Alarm vas je probudio. Imate li motivaciju za ustajanje? Koja vam je prva misao bila kad ste otvorili oči? Jeste li uzbuđeni zbog ustajanja i posla ili vam radna sedmica stvara stres?
Kakav god bio vaš odgovor, sama činjenica da ste otvorili ovaj članak stavlja vas u poziciju da je nužno da sebi postavite sljedeće pitanje:
"Zbog čega se osjećate nemotivirano ili što je razlog da se osjećate negativno u vezi sa danom?“
Vjerovatno u svojoj okolini, među prijateljima ili porodici znate osobu koja godinama radi istu stvar i čini se da nema problema. Bilo da se radi o njihovom braku, poslu ili ličnim ciljevima, čini se da sve funkcioniše. Sa druge strane vjerujemo da poznajete i pojedince koji se usredotočuju na pozitivno, postavljaju ciljeve i neprestano se motivišu za neke nove i bolje ideje. Bilo da se radi o promociji na poslu, izgradnji porodice ili ponovnom učenju, čini se da ovi pojedinci neprestano napreduju ka nečemu što poboljšava kvalitetu njihovog života.
Glavna razlika između ove dvije vrste pojedinaca je motivacija koja osnažuje da idete prema naprijed da biste prevladali izazove i prepreke za postizanje svojih ciljeva.
Sa manjkom motivacije veća je vjerovatnoća da ćete u svojim pokušajima odustati odmah ili čak nakon prvog teškog izazova koji vam se nađe na putu, stoga smo u nastavku odlučili pronaći efektne metode koje će vam pomoći pronaći i zadržati motivaciju svaki dan. Dakle, ako želite napraviti prvi korak ka postizanju jasnih životnih ciljeva i svrhe, vrijeme je da naučite kako pronaći motivaciju.
PRONAĐITE SVRHU
Ako želite naučiti kako pronaći motivaciju, samo si postavite pitanje: zašto, odnosno zašto slijedite određeni cilj? Ako je razlog nejasan tada će vaša motivacijska energija biti ista, ali ako imate nešto prema čemu je usmjerena na odličnom ste putu. Dakle, odredite smisao prema kojem će se vaša energija usredotočiti. Tajna smisla je jednostavna: trebalo bi da doprinese nečemu ili nekome ko je vama važan. Također, vaš napredak ne mora biti ogroman da biste ga prepoznali.
Mali koraci napretka mogu biti jednako motivirajući, sve dok neprestano dolaze.
SAZNAJTE ŠTO VAS POKREĆE DANAS
Danas uzmite malo vremena i razmislite gdje ste sada. Uzmite jedan aspekt svog života u kojem biste željeli dalje napredovati. Na primjer, to može biti vaš posao. Počnite sa svojim zašto. Zapišite svoje razloge zašto ste na poslu kojim se bavite. Zatim razmislite o svojoj svrhi. Zapišite što vam unutar posla daje smisao i koje su neke stvari koje će vam pomoći u životu. Nakon toga vrijeme je za usporedbu. Pogledajte zapisano i sagledajte da li vam vaš trenutni posao pomaže da napredujete u svrci koju ste napisali. Pregledajte svoje ciljeve i usmjerite se u pozitivnom smjeru, čak i ako to znači da započinjete sa malim.
NAPIŠITE SVOJE CILJEVE
Jedan od prvih koraka ka postizanju vaših ciljeva i povećanju ličnog razvoja je organizacija vaših misli. Dakle, zapišite svoje ciljeve, koliko god oni bili veliki ili mali. Navedite ih što je moguće preciznije i dodijelite rokove svakom od njih. Izvođenje ove male vježbe pomaže vam da ostanete koncentrirani, motivirani i omogućava vam da lako pratite svoj napredak.
POBJEDITE ODLAGANJE
Svaki put kad neki posao ostavite „za kasnije“, vaša motivacija gubi smjer. Jedini način da zaustavite ovu petlju je da zaustavite odugovlačenje. Sljedeći put kad nešto odložite za kasnije, zaustavite se i procijenite razloge za to. Dođite do korijena uzroka i uklonite ga kako biste prevladali ovu lošu naviku odugovlačenja.
PROSLAVITE MALE POBJEDE
U potrazi za postizanjem većih ciljeva u životu i prevladavanjem nedostatka motivacije, često zaboravimo usput proslaviti male pobjede. Postignuće je postignuće - bilo veliko ili malo, zaslužuje da se obilježi. Jeste li završili važan projekt? Nagradite se. Jeste li uspjeli trčati na traci koliko ste željeli? Nagradite se jer upravo ta mala postignuća vraćaju nas na pravi put i vode nas korak bliže većim ciljevima.
VJEŽBAJTE ZAHVALNOST
Učiniti zahvalnost dijelom svog života vrlo je važan korak za zadržavanju visokog nivoa motivacije. Revitalizira nam raspoloženje i obnavlja entuzijazam za život. Za početak, vodite dnevnik zahvalnosti da zabilježite ono na čemu ste zahvalni, izrazite zahvalnost ljudima koje volite i širite pozitivnost gdje god idete. Čineći to, počinjete se više fokusirati na ono što imate, a ne na ono što nemate, a to je sjajan početak da ostanete motivirani.
VIZUALIZIRAJTE SVOJ USPJEH
Jedna od najefikasnijih tehnika za prevladavanje nedostatka motivacije je vizualizacija procesa do željenog cilja. To vam pomaže da krenete u pozitivnom smjeru i postignete svoje zadane ciljeve. Zatvorite oči i usmjerite sve svoje snage na najsitnije detalje koji će vas odvesti kamo želite ići. Svakodnevno izvođenje ove vježbe nadahnjuje vas da nastavite i povećate motivaciju.
***
Naslovna fotografija: @mineasuraija
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!