TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 7.4.2021.
Biti roditelj koji ostaje kod kuće nije lagano, a njihove poslovne karijere često su nelinearne, u smislu da zbog određenih životnih dešavanja prinuđeni su ostati doma, a to ne mogu nikako prikazati budućem poslodavcu. To je postalo izraženije uslijed krize COVID-19 kada je veći broj žena napustio full time posao kako bi mogle biti doma sa djecom.
U zanimljivom potezu, profesionalna platforma za društveno umrežavanje LinkedIn odlučila je dodati nove opcije kao "stay at home mom" i druge nazive poslova kako bi omogućila roditeljima da preciznije opisuju svoje takoreći „praznine“ u linijskom slijedu karijere.
„Stay-at-home mom“, „stay-at-home dad“ i „stay-at-home parent“ su novi naslov koje je LinkedIn ove sedmice predstavio svojim korisnicima na engleskom jeziku kako bi omogućio detaljnije prikazivanje mjeseci ili godina u kojima roditelji nisu imali aktivni odlazak na posao. Sada su također ponuđene i opcije poput „caretaker“, „homemaker“ ili jednostavno "mama" ili "tata".
ŠTO ZNAČI NOVA MOGUĆNOST NA LINKEDIN?
To znači da roditelji koji brinu o svojoj djeci i upravljaju domaćinstvima sa punim radnim vremenom sada mogu te poslove ozvaničiti u svom životopisu na LinkedIn-u. Mnogi roditelji, a posebno mame, usred pandemije, bile su prinuđene ostajati doma, ali bez mogućnosti da taj status dodaju u svoj CV-u. Ovaj novi način imenovanja trenutne pozicije omogućava ljudima koji brinu o svojoj djeci i upravljaju svojim domovima puno radno vrijeme da istaknu šta jesu, iako nisu za to novčano plaćeni. Vjerovatno jedna od najboljih mogućnosti jeste činjenica da sada i potencijalni poslodavci na LinkedIn-u imaju uvid u to.
Kako su naveli medijima, LinkedIn će i u narednim mjesecima provoditi i druge promjene, poput omogućavanja korisnicima da odrede vrstu pauze koju su morali uzeti, uključujući "roditeljsko odsustvo", "odsustvo zbog potrebe porodične njege" ili "odmor".
***
Naslovna fotografija: @anindigoday
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!