TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 7.4.2021.
Biti roditelj koji ostaje kod kuće nije lagano, a njihove poslovne karijere često su nelinearne, u smislu da zbog određenih životnih dešavanja prinuđeni su ostati doma, a to ne mogu nikako prikazati budućem poslodavcu. To je postalo izraženije uslijed krize COVID-19 kada je veći broj žena napustio full time posao kako bi mogle biti doma sa djecom.
U zanimljivom potezu, profesionalna platforma za društveno umrežavanje LinkedIn odlučila je dodati nove opcije kao "stay at home mom" i druge nazive poslova kako bi omogućila roditeljima da preciznije opisuju svoje takoreći „praznine“ u linijskom slijedu karijere.
„Stay-at-home mom“, „stay-at-home dad“ i „stay-at-home parent“ su novi naslov koje je LinkedIn ove sedmice predstavio svojim korisnicima na engleskom jeziku kako bi omogućio detaljnije prikazivanje mjeseci ili godina u kojima roditelji nisu imali aktivni odlazak na posao. Sada su također ponuđene i opcije poput „caretaker“, „homemaker“ ili jednostavno "mama" ili "tata".
ŠTO ZNAČI NOVA MOGUĆNOST NA LINKEDIN?
To znači da roditelji koji brinu o svojoj djeci i upravljaju domaćinstvima sa punim radnim vremenom sada mogu te poslove ozvaničiti u svom životopisu na LinkedIn-u. Mnogi roditelji, a posebno mame, usred pandemije, bile su prinuđene ostajati doma, ali bez mogućnosti da taj status dodaju u svoj CV-u. Ovaj novi način imenovanja trenutne pozicije omogućava ljudima koji brinu o svojoj djeci i upravljaju svojim domovima puno radno vrijeme da istaknu šta jesu, iako nisu za to novčano plaćeni. Vjerovatno jedna od najboljih mogućnosti jeste činjenica da sada i potencijalni poslodavci na LinkedIn-u imaju uvid u to.
Kako su naveli medijima, LinkedIn će i u narednim mjesecima provoditi i druge promjene, poput omogućavanja korisnicima da odrede vrstu pauze koju su morali uzeti, uključujući "roditeljsko odsustvo", "odsustvo zbog potrebe porodične njege" ili "odmor".
***
Naslovna fotografija: @anindigoday
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba - PR
Treće, jubilarno izdanje Alma Ras Industry Day pod motom GREEN DEAL donosi najambiciozniji program do sada i potvrđuje da ova platforma postaje jedno od ključnih mjesta profesionalnog razvoja dizajna i kreativne industrije u regiji.
Kroz povezivanje kreativnog sektora sa realnom industrijom, Alma Ras Industry Day gradi ekosistem u kojem dizajn postaje pokretač inovacija, održivosti i cirkularne ekonomije i to ne samo na konceptualnom nivou, već kroz konkretne poslovne i industrijske rezultate.
Upravo u tom kontekstu, ove godine publici se predstavlja i Slavimir Futro jedan od najznačajnijih dizajnera u regionu. On će 26.03.2026. na Industry Day nastupiti kroz tri međusobno povezane uloge: kao član žirija, predavač, te autor izložbe “Futro Posters”, stvarajući tako jedinstvenu cjelinu koja objedinjuje stručnost, viziju i dizajn kao kulturni i industrijski fenomen.
Razgovaramo sa njim o ulozi dizajna, održivosti, odgovornosti i kreativnoj moći vizuelnog jezika, baš u godini kada GREEN DEAL postaje temelj ove platforme.
Razgovor sa Slavimirom započinjemo u trenutku kada dizajn dobija novu ulogu, onu u kojoj je odgovornost jednako važna koliko i estetika. On dizajn vidi kao prostor u kojem se 'autentičnost pretvara u glavnu valutu', gdje mladi profesionalci moraju imati hrabrosti da pronađu svoju istinu i oblikuju je u nešto što traje.
U godini kada GREEN DEAL postaje temelj Industry Day-a, Futro nas podsjeća na jednostavnu, ali zahtjevnu činjenicu: 'Svi mi koji smo na poklon dobili kreativnost rođeni smo da bi drugima bilo bolje.' Upravo tu leži suština održivosti koju on zagovara, a to je dizajn kao alat za popravljanje svijeta oko nas.
Kao autor izložbe Futro Posters i član žirija, on ove godine donosi i vrlo jasnu poruku mladim dizajnerima: 'Bez grešaka nema napretka… greška je tračak života u savršeno površnom svijetu.' 
Razgovor sa Slavimirom Futrom potvrđuje da dizajn više nije samo vizuelna disciplina, već profesija od društvene, ekonomske i industrijske važnosti.
Upravo zato Alma Ras Industry Day, kroz GREEN DEAL koncept, postaje prostor u kojem se kreativnost pretače u održiva rješenja, nove proizvodne modele i kulturni sadržaj koji mijenja percepciju dizajna u regiji.
Poziv svim dizajnerima ostaje otvoren do 7.12.2025: ako imate rješenje koje može unaprijediti industriju i doprinijeti održivoj transformaciji, sada je pravi trenutak da ga predstavite.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!