TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 8.12.2023.
AI je u naše živote unio velike promjene te iz dana u dan sve više svjedočimo njegovoj upotrebi i u svijetu konceptualne umjetnosti.
To je umjetnost koja nadilazi tradicionalne estetske i materijalne vrijednosti, a umjetnici koji se kriju iza toga često stavljaju fokus na ideju ili koncept koji se nalazi iza samog djela. AI je takvu vrstu umjetnosti podignuo na novu razinu.
Danas možemo sve češće zaviriti u svijest umjetnika na potpuno nekonvencionalne načine i nerijetko putem online svijeta i društvenih mreža. Jedan od takvih je i konceptualni umjetnik Riccardo (u online svijetu poznatiji kao RICKDICK) koji nam kroz AI i meme fotografije servira subverzivni pogled na modnu industriju (između ostaloga).
Ono što se u posljednje vrijeme istaknulo među njegovim radovima, svakako su poznate osobe i kultni modni komadi, koje je kroz AI pretvorio u LEGO figure, a koje bismo svi rado vidjeli i u stvarnosti, kako upotpunjavaju naš interijer.
Anna Wintour, Kim Kardashian i Kaye West kao LEGO figure
Tu se našla AI LEGO verzija glavne urednice američkog magazina Vogue – Anne Wintour. Uz tu LEGO verziju, kreirao je i nekoliko AI generiranih lookova za koje smo sigurni da su u potpunoj kontradikciji s njenim prepoznatljivim stilom, što ovaj koncept i čini subverzivnim i možemo reći, ludo zabavnim.
Tu se našla i kultna Chanel torbica, ali i figurice slavnih kao što su Ye (Kanye West) i Kim Kardashian.
Za kraj ćemo samo dodati konstataciju da AI, koliko god nas u nekim trenutcima njegova moć pomalo i zabrine, zasigurno donosi potpuno nove načine izražavanja stavova koji nas zabavljaju i intrigiraju.
Pogledajte još AI radova umjetnika RICKDICKa
* * *
Naslovna fotografija: @rickdick_
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Objava da je A$AP Rocky preuzeo ulogu CHANEL House Ambassador-a jedna je od najzapaženijih modnih vijesti ove sezone.
Vijest dolazi uz trenutak pojačane kreativne dinamike u kući i njegovo pojavljivanje u prvoj kampanji u ovoj ulozi. Rockyjev višeslojni umjetnički identitet, muzika, moda, film i vizualna estetika, čini ga jednim od najzanimljivijih kreativnih aktera svoje generacije i prirodnim izborom za poziciju ambasadora.

Prva Chanelova kampanja u kojoj se Rocky pojavljuje predstavlja teaser za Métiers d’art kolekciju 2026. Snimana je u New Yorku i služi kao uvod u jednu od najvažnijih godišnjih revija kuće, posvećenu savoir-faireu zanatskih ateljea s kojima CHANEL sarađuje.
U glavnim ulogama kampanje su A$AP Rocky i glumica Margaret Qualley, što dodatno naglašava kreativnu ambiciju projekta.


Teaser je režirao Michel Gondry, autor prepoznatljivog vizualnog pristupa i dugogodišnjeg rada u filmu i muzici. Kroz njegovu režiju najava Métiers d’art kolekcije dobija jasno definisan estetski identitet projektovan u ambijentu New Yorka, grada koji nosi važnu simboliku u Chanel historiji.


A$AP Rocky je istakao: “Matthieuova mašta gura modu naprijed. Njegovi dizajni su istovremeno nježni i snažni, ukorijenjeni u stvarnosti, ali uvijek pozivaju na čuđenje. Zaista sam uzbuđen što ga gledam u CHANEL-u.”


Matthieu Blazy o Rockyju kaže: “Rocky je nevjerovatan umjetnik koji u svaki projekat unosi srce i dušu, a uz to i nevjerovatan čovjek. Muzičar, glumac, otac, prijatelj… toliko toga donosi i uvijek to čini s dobrotom. Oduševljeni smo što ga pozdravljamo u CHANEL-u i što ponovo radimo zajedno.”
Métiers d’art revije osmišljene su kako bi istaknule vještine zanatskih ateljea koji čine integralni dio CHANEL identitet, vez, ručni rad, izrada nakita, rad sa perlama, kožom i svim tehnikama koje zahtijevaju izuzetnu preciznost i stotine sati manualnog rada. Ovogodišnju kolekciju potpisuje Matthieu Blazy.



Njegov angažman donosi trenutak iščekivanja unutar modne industrije i pažnju prema tome kako će spojiti tradiciju kuće i savremeni izraz.
Ne objavljujemo ovaj članak slučajno danas jer upravo večeras publika će prvi put vidjeti kolekciju uživo, čime se zatvara krug najave započet teaser kampanjom.


Ono što se večeras zapravo prati nije samo predstavljanje jedne kolekcije, nego promjena tempo-ritma kuće. Métiers d’art tradicija ostaje temelj, ali je izbor A$AP Rockyja kao ambasadora i uključivanje Michela Gondryja jasno usmjerenje prema novom načinu komunikacije, onom koji spaja savoir-faire i savremeni kulturni utjecaj.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!