TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 8.12.2023.
AI je u naše živote unio velike promjene te iz dana u dan sve više svjedočimo njegovoj upotrebi i u svijetu konceptualne umjetnosti.
To je umjetnost koja nadilazi tradicionalne estetske i materijalne vrijednosti, a umjetnici koji se kriju iza toga često stavljaju fokus na ideju ili koncept koji se nalazi iza samog djela. AI je takvu vrstu umjetnosti podignuo na novu razinu.
Danas možemo sve češće zaviriti u svijest umjetnika na potpuno nekonvencionalne načine i nerijetko putem online svijeta i društvenih mreža. Jedan od takvih je i konceptualni umjetnik Riccardo (u online svijetu poznatiji kao RICKDICK) koji nam kroz AI i meme fotografije servira subverzivni pogled na modnu industriju (između ostaloga).
Ono što se u posljednje vrijeme istaknulo među njegovim radovima, svakako su poznate osobe i kultni modni komadi, koje je kroz AI pretvorio u LEGO figure, a koje bismo svi rado vidjeli i u stvarnosti, kako upotpunjavaju naš interijer.
Anna Wintour, Kim Kardashian i Kaye West kao LEGO figure
Tu se našla AI LEGO verzija glavne urednice američkog magazina Vogue – Anne Wintour. Uz tu LEGO verziju, kreirao je i nekoliko AI generiranih lookova za koje smo sigurni da su u potpunoj kontradikciji s njenim prepoznatljivim stilom, što ovaj koncept i čini subverzivnim i možemo reći, ludo zabavnim.
Tu se našla i kultna Chanel torbica, ali i figurice slavnih kao što su Ye (Kanye West) i Kim Kardashian.
Za kraj ćemo samo dodati konstataciju da AI, koliko god nas u nekim trenutcima njegova moć pomalo i zabrine, zasigurno donosi potpuno nove načine izražavanja stavova koji nas zabavljaju i intrigiraju.
Pogledajte još AI radova umjetnika RICKDICKa
* * *
Naslovna fotografija: @rickdick_
TEKST: Bonjour.ba
Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.
Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.
Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
Bez komentara
„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 
Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala.





Feherova moda? Inteligentna i promišljena.







„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje.

Fashion: Marko Feher
Talent: Tatjana Šojić
Photography: Edvin Kalić
Hair: Ensar Dervišbegović
Makeup: Renata Ponjević
Supernumerary: Alaoui Ismail
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!