TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 19.9.2014.
Petar kao 44-godišnji diplomirani pravnik kaže za sebe da je precizan, organiziran, zahtjevan prema sebi i suradnicima te veoma uporan. Sve te karakteristike potvrđuje svojom novom ulogom kao glavnog urednika magazina Harper's Bazaar izdanja za Srbiju. Kroz razgovor smo saznali da Attica Media Srbija već godinama razmišlja dodati ovaj magazin u bogati portfelj kompanije koji uključuje naslove popu
Petre, tvoje ime se mnogo spominje zadnjih mjeseci u insajderskim modnim krugovima regije. Izdanje Harper's Bazaara za Srbiju će ugledati svjetlo dana u ponedjeljak 22.9. Logično pitanje – kako je došlo do ove suradnje?
Kao prvo, nisam znao da se moje ime toliko spominje :). Kompanija Attica Media SRB već nekoliko godina razmišlja o pokretanju Harper's BAZAARA u Srbiji i sada je došao taj trenutak da se ideja i realizirala. Ako je pitanje bilo upućeno meni - general manager i vlasnik kompanije su mi ponudili da budem glavni i odgovorni urednik, a poslije polaganja testova koji je dio izbora kompanije Hearst Magazines za svakog urednika Harper's BAZAARA - ja sam bio počašćen da se, mogu slobodno reći, upišem u povijest novinarstva na prostorima bivše Jugoslavije.
Koliko vremena su trajali pregovori i možeš li nam reći kako izgleda period obuke urednika i uredništva za rad na jednom ovako prestižnom magazinu?
Pregovori sa licencorima su trajali nekoliko mjeseci, a moji pregovori sa vlasnikom kompanije su trajali jedan dan. Obuka se obavlja u centrali kompanije Hearst u New Yorku, gdje budući urednik i art direktor sa kolegama iz Hearst Magazines International prolaze bukvalno kroz svaku stranu magazina, obraćajući pažnju i na najsitnije detalje budući da magazin Harper's BAZAAR svojim čitaocima daje najbolje iz sveta mode, ljepote, umjetnosti, kulture, zabave, gastronomije...
Koliko članova broji uredništvo Harper's Bazaar Srbija i pored vijesti iz vaše zemlje, hoćete li pratiti regionalna događanja?
Srce tima Harper's BAZAAR Srbija čini 10 članova, kao i veliki broj suradnika. Budući da će se Harper's BAZAAR Srbija distribuirati na sve teritorije bivše Jugoslavije, naravno da ćemo pratiti sva dešavanja u regiji i da ćemo se truditi da pokažemo najbolje.
Gledajući na povijest Harper's Bazaara koja ti ja najdraža urednica, te imaš li neki broj koji posebno voliš?
Najdraža urednica mi je Diane Vreeland - žena koja se upisala velikim slovima u povijest Harper's BAZAARA i svjetskog modnog novinarstva. Lično veoma volim US izdanje, kao i španjolsko izdanje Harper's BAZAARA.
Hm, sada se idemo igrati pravih novinara. Reci nam koliko stranica ima u vašem prvom broju, i koliko imate autorskih editorijala?
Harper's BAZAAR Srbija ima 180 strana i jedan modni editorijal u našoj produkciji.
Ima li uopće smisla da pitamo tko će biti na naslovnici prvog broja ili možeš li nam otkriti bar neki detalj?
Hm, hm, hm... Na naslovnici će biti jedna veoma poznata manekenka :). Ne budite nestrpljivi, za par dana ćete vidjeti novi broj.
Gala predstavljanje magazina je u ponedjeljak. Kada će se magazin naći na kioscima?
Harper's BAZAAR Srbija će se naći na kioscima 22.9. i očekujem da se u cijeloj regiji nađe 23.9.
Foto: Petar Janošević Private
TEKST: Ada Ćeremida | FOTO: Armin Dorado
Pratimo ih godinama, radujući se svakom novom projektu, ali kada se njihovi putevi spoje, rezultat je nešto posebno.
Bisera Berberkić je poznato ime kada govorimo o besprijekorno dizajniranim interijerima, a GAZZDA je sinonim za vrhunski dizajn i zanatsku preciznost.
Ovaj stan, s toplinom drveta, suptilnom paletom i prozračnim rasporedom, odiše lakoćom i promišljenim minimalizmom koji ne gubi osjećaj ugodnosti. Svaki komad namještaja djeluje prirodno uklopljen, a opet pažljivo odabran, balansirajući preciznost i neopterećenost.
Kako su Bisera i GAZZDA zajedno oblikovali prostor koji istovremeno djeluje promišljeno i prirodno? Razgovarali smo sa njima i saznali kako je nastao ovaj sofisticiran interijer u ovoj harmoničnoj kolaboraciji.
Bisera, ovaj interijer nosi dozu nenametljive elegancije, prirodni materijali i topla paleta boja djeluju instinktivno skladno. No, koliko je takva jednostavnost zapravo zahtjevna za postići? Koji su ključni elementi koji prostoru daju taj osjećaj lakoće, a da ne izgleda previše minimalistički ili
monoton?
Postići jednostavnost koja nije monotona, niti previše minimalistička, zahtijeva precizno balansiranje materijala, boja i tekstura. Ključ je prirodnim materijalima poput drveta, kamena i tkanina organskog porijekla, koji prostoru daju toplinu i taktilnu ugodnost.
Također, kombinacija toplih neutralnih tonova sa suptilnim kontrastima stvara vizualni ritam koji prostoru daje dinamiku bez narušavanja harmonije.
U ovakvom pristupu, suštinska razlika između jednostavnosti i praznine leži u slojevitosti. Kada se pažljivo dodaju detalji poput rasvjete, umjetničkih predmeta ili personalizovanih elemenata, prostor dobija dušu i postaje nenametljivo sofisticiran.
Postoji nešto umirujuće u ovom prostoru, svaki komad namještaja ima svoje mjesto, ali bez ukočene perfekcije. Kako ste balansirali između planske preciznosti i one neopipljive ugodnosti koja čini da se prostor osjeća kao dom?
Balans između preciznosti i ugodnosti postiže se pažljivim odabirom materijala, boja i proporcija, ali i načinom na koji se elementi međusobno povezuju. Umjesto stroge simetrije, prostor oblikujem tako da djeluje skladno, ali ne predvidljivo. Važno mi je da svaki komad namještaja ima svoju funkciju i svrhu, ali da cjelina ostavlja dojam lakoće i prirodnosti.
Posebno pažljivo biram komade koji nisu oštri i strogo geometrijski, već imaju meke linije i organsku formu, jer upravo takvi elementi dodaju osjećaj topline i umirujuće atmosfere.
Topli tonovi, taktilni materijali i promišljena rasvjeta dodatno pojačavaju taj efekat, dok fluidnost rasporeda omogućava da prostor izgleda živo i prilagodljivo, umjesto statično i rigidno.
Na taj način prostor odiše karakterom i postaje mjesto u kojem se zaista može uživati.
Koliko je za vas kao dizajnera važno imati priliku raditi s domaćim brendom poput GAZZDA? Da li osjećate da su ovakve saradnje način da se razvija lokalna scena dizajna enterijera? Postoji li neki komad namještaja iz GAZZDA kolekcije koji vam je bio posebno inspirativan u ovom projektu?
GAZZDA je vrhunski primjer kako domaći brend može dostići svjetski nivo, a istovremeno zadržati autentičnost i prepoznatljiv dizajnerski potpis. Njihov spoj sofisticirane estetike, vrhunske izrade i pažnje prema detaljima čini ih pravim ponosom naše industrije.
Uvijek cijenim priliku da radim s njihovim komadima i posebno se radujem kada i moji klijenti prepoznaju tu izuzetnu kombinaciju ljepote i kvaliteta.
Njihov namještaj nije samo funkcionalan, već unosi poseban karakter u prostor, što ga čini idealnim izborom za projekte koji teže nenametljivoj eleganciji. Posebno volim Muna stolice, koje smo koristili i u ovom projektu. One su istovremeno udobne i estetski besprijekorne, s prefinjenim linijama koje se lako uklapaju u različite stilove enterijera.
Velika prednost je i široka mogućnost obrade materijala, od tkanina do kože, što omogućava potpunu prilagodbu svakom prostoru. GAZZDA nas uvijek iznova oduševljava i s nestrpljenjem pratim šta će sljedeće donijeti.
Namještaj GAZZDA često nosi onaj prepoznatljiv pečat, spoj zanatske preciznosti i suptilne, nenametljive estetike. Kako osiguravate da svaki komad ostane bezvremenski, a opet dovoljno prilagodljiv za različite tipove prostora?
Mi kao GAZZDA vjerujemo da dom nije samo zbir predmeta na jednom mjestu, nego stvarno prostor u kojem duša odmara. Zato svaki komad prolazi kroz strogo definisan proces razvoja, od prvog skiciranja do finalnog detalja u radionici.
Naši dizajneri ne pristupaju namještaju samo kao estetskom i funkcionalnom objektu, već kao zanatskom zadatku – stalno dorađujući prototipe, balansirajući proporcije, eksperimentirajući s materijalima.
U toj tišini radionice, gdje se svaki spoj završava rukom, nastaje ono što mi zovemo GAZZDA kvalitet. Komadi koje stvaramo su suptilno oblikovani da traju – estetski, funkcionalno i emotivno – ali i dovoljno fleksibilni da se uklope u prostore različitih karaktera i senzibiliteta.
GAZZDA komadi djeluju gotovo kao produžetak prirode unutar interijera. Kako postižete tu lakoću dizajna koja spaja savremenu estetiku s osjećajem topline i prirodnosti? I koja je priča iza komada namještaja odabranih za ovaj stan?
Naša filozofija i pristup dizajnu su jednostavni – stvarati prostor koji ne vrišti, već šapuće. Komadi poput Fawn kreveta ili Dedo lounge fotelje nisu tu da dominiraju, već da udahnu tišinu i mir prostoru, oblikujući ga linijama koje teku prirodno, organski.
Vjerujemo u moć jednostavnosti, u materijale koji pozivaju na dodir i oblike koji dopuštaju da prostor diše. U ovom interijeru, svaki GAZZDA komad tiho doprinosi cjelini. Trpezijskim dijelom dominiraju Muna stolice i Fawn sto – blagi rubovi, taktilno drvo i topli tonovi koji pozivaju na prisutnost i zajedništvo.
Dedo fotelja, Fawn lowboard, krevet i noćni ormarić, te Mu stolić u dnevnom boravku, unose onu smirenost i prirodnu lakoću koja je srž GAZZDA dizajna – prisutan, ali nenametljiv.
Koliko je za brend GAZZDA važno raditi s dizajnerima interijera poput Bisere? Kako ste kroz ovu saradnju uskladili njenu viziju s prepoznatljivim GAZZDA dizajnerskim potpisom?
Uživamo raditi s ljudima koji imaju jasnu viziju – i još važnije, koji znaju za koga je ta vizija. Bisera je već u fazi narudžbe imala precizan osjećaj za svaki komad, znala je koji materijali će najbolje odgovarati ambijentu i kako sve povezati u skladnu cjelinu. Nama je bilo zadovoljstvo to ispratiti i podržati.
Naš fokus je stvaranje – osmišljavanje i dorađivanje komada koji imaju vlastiti karakter. Ali kad dođe trenutak da ti komadi pronađu svoj dom, tu svoju konačnu formu često dobivaju upravo kroz ruke arhitekata i dizajnera interijera.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!