TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 3.6.2014.
Upoznajte kreativnog voditelja najveće austrijske modne kompanije Esned je rođen u Jajcu, završio je master studij politologije i novinarsku akademiju, a sa svojih 29 godina, iza sebe već ima suradnju s poznatim damama, par stilističkih i novinarskih angažmana za prestižne magazine, trenutno je voditelj najveće austrijske modne kompanije, Kleider Bauer, a uz to sve se bavi i ajfonog
Kažeš da od malena voliš modu i lijepe stvari. Kako bi otklonili svaku sumnju totalnog kliše početka intervjua, reci nam što si radio dok si živio u Bosni i Hercegovini?
Bosnu sam morao napustiti 1992., kada sam imao sedam godina. Bježali smo zbog rata preko Hrvatske u Austriju i tu živim već 22 godine – s jednim malim prekidom, jer sam 2008. i 2009. pola godine živio u Zagrebu i radio za tamošnje medije. Kada sam imao 19 godina, pružila mi se šansa da surađujem s redakcijom BH Eurosonga na RTV servisu BiH. Radio sam kao neke vrste PR asistent/volonter, jer sam pored bio aktivan i u bh. Eurosong fan clubu, pa smo koristili moje međunarodne kontakte za promociju bh. predstavnika na Eurosongu u Istanbulu. Moda me zanimala, ali sam se prilično kasno, znači početkom dvadesetih, počeo s njom ozbiljnije baviti.
Ako se ne varam, fakultet si završio u Beču?
Da, ustvari, prvo sam započeo studirati medicinu, jer sam mislio da bi mi to ležalo, međutim vrlo brzo – nakon tri sedmice – skontao sam da to nije za mene, pa sam prešao na politologiju. Malo mi je duže trebalo za završetak studija, jer sam pored faksa radio puno radno vrijeme u novinama i modi, a praksa i zarada su bili mnogo bitniji. Pored master studija politologije, završio sam i Novinarsku akademiju dnevnih novina “Österreich“.
Ok, kako jedna osoba od diplome politologa dođe na mjesto kreativnog direktora najveće austrijske modne kompanije, Kleider Bauer?
Životopis mi je jako nekonvencionalan i zato me mnogi ne razumiju. Uvijek sam razmišljao kreativno i ne po nekim normama. Tražio sam nove puteve da bi se ispunio na poslovnom planu. Interesi su mi se mijenjali, ali uvijek sam se osjećao sretnim ako sam radio nešto, što je povezano s ljepotom, kulturom, umjetnošću. Poslije suradnje s RTV BiH bila mi je želja da radim u novinama, pa sam počeo raditi za austrijske časopise „Die ganze Woche”, „nightline”, „Vormagazin” te agenciju Mediakultur. Prvo sam bio muzički novinar, kasnije sam zbog talenta za modu prešao u dnevne novine “Österreich“ i postao modni urednik. Slijedili su angažmani za austrijske časopise Diva, Jewel, First, pa i hrvatsku Graziu, Galu Style, V Magazin Večernjeg lista, Vjenčanja, Femina.hr, Men's Health, Playboy itd.
Naslovnica sa Elizabeth Hurley za austrijski modni časopis Diva, foto by Nihat Odabasi, produkcija i styling by Esned Nezić
Kao modni urednik i novinar nisam samo pisao o modi, nego sam i proizvodio i stilizirao naslovnice i editorijale. Surađivao sam i s poznatim osobama poput Elizabeth Hurley, Paris Hilton, Shakirom, Adrianom Karembeu, Hilary Duff itd., koje sam intervjuirao ili stilizirao. Kasnije sam dobio ponudu za poziciju PR managera u firmama Kleider Bauer, Hämmerle i Otto Graf, koju sam prihvatio. Tu sam radio skoro četiri godine, pa prešao na Univerzitet u Linz, gdje sam radio kao glasnogovornik i voditelj PR odjela.
Naslovnica sa Elizabeth Hurley za hrvatski V magazin, foto by Nihat Odabasi, styling by Esned Nezić
Nakon godinu i pol opet sam dobio ponudu od Kleider Bauera, gdje sad vodim kreativni i PR odjel. Mislim da je u svemu tome važno raditi ono što voliš i ići prema osjećaju – pogotovo kreativcima je to jako bitno. Nisam uvijek znao kuda me put vodi, ali imao sam povjerenje u svoj osjećaj, čak kad su prilike bile otežane. Jer iako naknadno sve izgleda lako i fluidno, moj put je bio i trnovit i mukotrpan.
Za one kojima još koncept kompanije Kleider Bauer nije poznat, reci nam o čemu se točno radi?
Kleider Bauer je najveća modna kompanija u austrijskom vlasništvu koja postoji još od 1951. godine. Ima 27 prodavaonica širom Austrije i ima prepoznatljiv multi brand koncept s mainstream brandovima poput G-Star, Levi’s, Comma, Esprit, s.Oliver, Jack&Jones, Garcia, Guess, One Green Elephant ... Pored Kleider Bauera radim i za modne kuće Hämmerle i Otto Graf koje pripadaju vlasniku Kleider Bauera. Hämmerle i Otto Graf imaju premium koncept s luksuznim brandovima poput Boss, Armani Collezioni, Armani Jeans, Laurèl, Marc Cain, René Lezard, Hugo, Luisa Cerano, Bogner... Znači radim za masu, ali i za posebnu grupu klijenata, odnosno, modnih potrošača.
I tvoj posao u cijeloj toj priči podrazumijeva što točno?
Sa svojim timom zadužen sam za cijeli vanjski i unutarnji nastup kompanije, znači koncipiranje i realiziranje reklama, informacija za klijente (style guides, newsletter itd.), oblikovanje i uređivanje web stranica te društvenih mreža, komunikaciju s medijima, suorganizaciju raznih evenata... Blisko surađujem s direktorom kompanije te marketinškim odjelom. Naš kreativni radni prostor se zove Creative Lab. i nalazi se na jugu Beča u industrijskoj zoni. Naš tim je internacionalan, rade ljudi iz Austrije i naših zemalja, ali i iz Mađarske, Njemačke, Kube...
Naravno, moramo iskoristiti priliku da pitamo kako izgleda jedan radni dan kada osoba radi tako odgovornu funkciju?
Prilično neplanski. Imam mnogo slobode u radu, ali i odgovornosti. Posao, na kraju, mora biti uspješno završen. S direktorom, ali i kolegama iz marketinga, imam redovno sastanke i dogovore, koji se međutim ne planiraju danima ili sedmicama unaprijed, već se dešavaju spontano, što mi odgovara. Moda je kreativna i dosta slobodna, pa i rad u njoj treba biti takav, u svim sferama. Posao mi je jako komunikativan i znam raditi i prekovremeno, a da to ne primijetim. Volim kada me posao ne ograničava, jer tako mogu dati još više od sebe.
No, svoju kreativnost ispoljavaš i na još jedan zanimljiv način – Ajfonografijom. Radi se o još jednom vidu umjetnosti koja je proizašla iz pojave pametnih mobitela. Od kada kreiraš ajfonografije i kakve motive najviše koristiš?
Ajfonografijom se bavim privatno od prošle godine. Sve je počelo sa Instagramom, pa sam s vremenom otkrio i druge aplikacije za obrađivanje fotografija. Često sam putovao i koristio prilike da slikam motive koji me inspirišu. Sa svojim iPhoneom volim slikati ljude, ali i arhitekturu, kulturno naslijeđe, urbane scene i slično. Trenutno se fokusiram na kreiranje višeslojnih slika koje se sastaju od više motiva, spojenih u jedan. Radi se o digitalno-mobilnoj instant umjetnosti, #instaart ako želiš. Slike objavljujem online na svom Instagram profilu, ali neke i štampam, pa pravim od njih kolaž-slike koje uokvirim ili ih poredam u albume.
Ajfonografiju vjerojatno smatraš nečim čime se baviš onako usput. Reci nam kakvu joj budućnost predviđaš, kako u svom slučaju tako i generalno?
Svaki dan se na tržištu pojavljuju nove funkcije za pametne telefone i sve više ljudi oduševljeno koristi to što oni nude i povezuju to sve sa svojim profilima na socijalnim mrežama, poput Facebooka, Twittera ili Foursquarea. Jako mi se sviđa ta interakcija i otvorenost, jer svako ustvari ima i kontrolu šta će podijeliti sa drugima. Neki kritičari će reći da slike sa pametnih telefona izgledaju sve iste, pogotovo ako se objavljuju preko Instagrama. Međutim, to nije istina. Oni koji žele, imaju mnogo mogućnosti da na individualan način koriste razne aplikacije i filtere i tako razviju svoj individualni kreativni izražaj. Razumijem da nekim profesionalnim fotografima i grafičarima Instagram nije simpatičan, ali on je masovni fenomen i u biti neizbježan. Postao je i bitan za velike kompanije, a pogotovo je relevantan u internacionalnom modnom biznisu. Svakako, treba biti kreativan i pokazati nešto posebno svoje na Instagramu, a ne samo slikati i koristiti jedan filter i objaviti. To s vremenom postaje dosadno i monotono i ne zarađuje mnogo likeova.
I na kraju zanima nas gdje se sadašnji kreativni direktor Kleider Bauera vidi za tri godine?
Ne koncentrišem se isključivo na modu, zanima me i (konceptualna) umjetnost. Tako da vjerujem da ću se razviti u nekom tom smjeru. Nemam pojma što ću tačno raditi, ali vjerujem da će biti nešto što će mi odgovarati. Ne očekujem velike stvari i uspjehe, odnosno neku bitnu karijeru, nego samo ispunjenje, jer tako sam zadovoljan i sretan, ono rahat kako se kod nas u Bosni kaže. I volim biti sa ljudima koji su mi dragi i s kojima se razumijem. I to mi daje snagu.
{gallery}2014_05/intervju{/gallery}
Razgovarala: Ana Ćavar
Foto: Nihat Odabasi, Daniela Federici, Esned Nezić
TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak | FOTO: Sanela Babić i Studio Soba za Bonjour.ba
Kroz godine testiranja beauty proizvoda naučili smo da njega kože nije u količini preparata, već u odabiru onih koji zaista odgovaraju vašem licu. Pravilno čišćenje, hidratacija i pažljivo birani sastojci mogu učiniti ogromnu razliku.
Zato beauty eventi koje organizuje Bonjour.ba uvijek imaju posebnu čar. Iz njih se izlazi s konkretnim trikovima i proizvodima koji zaista mijenjaju način na koji brinemo o koži.
Upravo takvo iskustvo pružio je The Secret Glow i prezentacija DI - PEPTIDE INNOVATION linije Afrodita Cosmetics, koju smo organizovali u sklopu Bonjour.ba x Afrodita Cosmetics event - a kako bismo otkrili ključne korake pravilne njege i hidratacije.
Već pri ulasku, ambijent je nagovijestio da se radi o posebnoj beauty priči. Srebrni odsjaji i nježni ljubičasti tonovi nisu bili slučajni jer je prostor odražavao estetiku linije, stvarajući vizuelni omaž elegantnoj ambalaži proizvoda.
Svjetlosni detalji, refleksije i pažljivo birani ukrasi poigravali su se s istim sofisticiranim nijansama, čineći da svaki kutak druženja odiše harmonijom i pažnjom prema detaljima.
U tom magičnom prostoru uvodni dio vodile su Ana Ćavar, vlasnica i direktorica lifestyle portala Bonjour.ba, i Judita Železnik, voditeljica marketinga stranih tržišta Afrodita Cosmetics.
Judita Železnik, voditeljica marketinga stranih tržišta Afrodita Cosmetics i Ana Ćavar, vlasnica i direktorica portala Bonjour.ba
Da ovo ne bi bio samo još jedan beauty event, Bonjour.ba naravno, sve trenutke dijeli s vama! Najbolji trikovi su oni koji se prenose dalje, a nakon što pročitate ovaj članak i posvetite se pravoj njezi kože, sigurno ćemo se prepoznati na ulici po tom posebnom, zdravom sjaju koji dokazuje da smo otkrili The Secret Glow.
DI - PEPTIDE Hidrofilno ulje za čišćenje
Znate situaciju kad ste na brzinu uklonili šminku, ali i dalje imate osjećaj da nešto nije u redu s kožom ili kad se trudite da koža izgleda čisto, a u stvari se osjećate kao da ste je još više opteretili? E pa, s DI-PEPTIDE Hidrofilnim uljem za čišćenje, ti su problemi prošlost.
Na suhu kožu nanesete malo ulja, nježno umasirate, a onda voilà. Šminka se otapa u sekundi.
Da ne zaboravimo, nakon što isperete, koža ostaje baš onakva kako treba: čista, mekana, bez onog masnog traga... samo onako savršeno uravnoteženo. Priznajemo, ovo ulje stvarno mijenja igru.
DI - PEPTIDE Micelarni odstranjivač šminke s očiju
Evo vas, lice je čisto, svi tragovi pudera, korektora i bronzera su nestali i sada je vrijeme za oči. Kad govorimo o očima, znate da se tu uvijek najviše mučimo s uklanjanjem šminke posebice kad je u pitanju tvrdokorna maskara ili eyeliner koji čini se kao da su postavili vojsku koja odbija napustiti vaš pogled.
Zašto ćete ga obožavati? Prije svega za skidanje šminke s očiju bolje je ako nije uljna baza. Čak i za umjetne ili keratinski uvijene trepavice, ovaj micelarac pruža dubinsko čišćenje, a vaša koža ostaje svježa i bez masnog traga.
Detalj koji su gošće naučile na ovom inspirativnom beauty okupljanju jeste da micelarna tehnologija zapravo djeluje kao magnet za šminku i nečistoću i sve skida bez potrebe za jakim trljanjem ili povlačenjem. Plus ne nadražuje oči što je prava stvar ako imate osjetljive oči ili nosite kontaktne leće.
DI - PEPTIDE Micelarna pjena za čišćenje
Možda se sada pitate: “Ali, ako sam već koristila ulje za čišćenje, zašto mi treba još i pjena?” Dobro pitanje! Pjena zapravo savršeno ulazi kao drugi korak u dvostrukom ritualu čišćenja.
Ulje super otapa šminku i nečistoće, ali DI - PEPTIDE Micelarna pjena kao drugi korak uklanja sve što je ostalo, tačnije svi mikroskopski tragovi prljavštine, ostaci sebuma pa čak i same nečistoće koje su završile na koži tokom dana u ovom koraku idu u folder "zbogom".
Otkrit ćemo vam da je to bio i jedan ključni "aha" trenutak na ovom druženju s beauty tajnama jer pjena ne samo da uklanja ostatke, već priprema kožu da upije sve ono dobro što slijedi u rutini poput seruma i krema.
Dakle, pjena nije tu da bi se pretjeralo, nego baš da bi se osiguralo da ni najmanji trag nečistoće ne ostane.
DI - PEPTIDE Intenzivni hidratantni tonik
Zadnje vrijeme svi smo vidjeli tonike, čitali hvalospjeve o njima, mnogi su i kupovali, ali nikako nismo shvatili šta zapravo rade za kožu. Na event -u sve se posložilo i detaljno objasnilo.
To je korak koji koža jednostavno treba. Osvježava, vlaži, ali najvažnije priprema kožu za serume i kreme. Kao što su objasnili stručnjaci, tonik je ključ za optimalnu apsorpciju daljnje njege. Bez njega, sve što stavite poslije neće isto djelovati.
Za konkretno DI - PEPTIDE Intenzivni hidratantni tonik vitamin C daje sjaj, dok hijaluron, glicerin i dipeptidi su zaslužni da koža bude zategnuta, elastična i mekana.
DI - PEPTIDE Pjenasta emulzija za čišćenje
Sad startamo s pravim luksuzom za lice. Ovaj momenat njege posebno je bio drag na druženju jer pjenasta emulzija omogućavala je da se osjećaju kao da su na japanskom spa tretmanu. Pjena je s rižinim mlijekom i suncokretovim uljem.
Nekoliko savjeta koje su svi prigrlili za vrijeme druženja uz beauty inovacije su da prije nanošenja, malu količinu pjene istrljajmo između dlanova kako bismo aktivirali njezinu teksturu i nanosimo je na vlažnu kožu lica i lagano umasiramo kružnim pokretima, izbjegavajući područje oko očiju.
Isprati mlakom vodom i da, baš mlakom jer koža ostaje optimalno pripremljena. Na taj način upijanje seruma i kreme je efektnije jer pore nisu previše otvorene (kao kod vruće vode) niti previše zatvorene (kao kod hladne).
DI - PEPTIDE Pahuljasti piling za čišćenje
Možda mislite da piling trebate preskočiti kad vam koža izgleda suho i zategnuto, ali vjerujte, to nije dobar potez. DI - PEPTIDE Pahuljasti piling je tu da pokaže da i suha koža zaslužuje svoju dozu nježnog, ali efikasnog pilinga.
Nemojte ga preskočiti jer piling nije samo za masnu kožu, on uklanja mrtve stanice koje mogu zaustaviti kožu da upije hranjive sastojke iz seruma i krema koje slijede.
Evo male tajne koju su svi otkrili na satu posvećenom hidrataciji i glow efektu: kada nanosite piling, nemojte ga odmah trljati. Prvo, stavite malu količinu na vlažnu kožu, a onda masirajte polako. Piling će se pretvoriti u bogatu pjenu koja čisti, ali bez nepotrebne agresije. Zvuči dobro, zar ne?
Još jedan trik je da i ovaj korak isperete mlakom vodom. To će pomoći da zadržite svježinu i spriječite da koža postane zategnuta. Samo nježno, glatko i svježe lice... try it!
Nakon svega što su gošće saznale na Bonjour.ba x Afrodita Cosmetics event - u, jasno je da prava njega kože ne mora biti komplikovana, ali mora biti pažljivo odabrana i temeljita.
Sve trikove smo vam otkrili kao što to rade najbolje prijateljice, a sada je na vama da iskoristite ove savjete i uživate u svakom koraku njege.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!