TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 15.9.2021.
Sama pomisao o digitalnoj kupovini odjeće koju nemate priliku vidjeti uživo, opipati materijale te isprobati, je prije samo nekoliko godina zvučala kao nemoguća ideja. Danas svakodnevno naručujemo odjeću sa online dućana.
Iako, polako ali sigurno, modna industrija pokušava da umanji dugogodišnju štetu po ekologiju, sa samoodrživom modom, novim materijalima i reciklažom. Konstantno smo u potrazi za novim i progresivnim idejema kada je eco-friendly odjeća u pitanju.
Tribute Brand iz Hrvatske sa osnivačicom Marijom Vrbanić je 2020. u jeku pandemije prepoznao priliku za pokretanje brenda koji se zasniva čisto na digitalnim odjevnim komadima.
Marija je prije pokretanja svog brenda shvatila da danas naše predstavljanje drugim ljudima ide preko društvenih mreža i digitalnih medija. Također je uvidjela da kupci kupuju ili naručuju odjeću online kako bi se fotografisali i objavili kombinacije na svojim mrežama, a zatim bi te stvari preprodali ili vratili nazad u dućan.
Pokretanje ovakvog brenda je jedna od najznačajnijih ideja u smislu mode bez ikakvog otpada.
S tim informacijama shvatila je da je digitalna moda zaista budućnost modne industrije.
Ovakva moda je namijenjena ekranizaciji te je vi tako i doživljavate, u njenom izvornom stanju.
Tribute Brand se vrtoglavo proslavio u cijelom svijetu, te su o njemu prenosili neki od najznačajnijih modnih magazina poput Vogue US, Vogue Indija, Numero, Dazed i mnogi drugi.
Ranije ove godine su surađivali sa kućom Jean Paul Gaultier, a prije nekoliko dana i sa brendom Carolina Herrera na digitalnom redizajnu njihove haljine koja je bila dostupna besplatno.
Ovu haljinu su nosile i Kim Petras i Charlie XCX.
Iako još uvijek pomalo nestvarna ideja, radujemo se novim modnim trendovima i jedva čekamo svjedočiti uspjesima ovog originalnog brenda.
* * *
Naslovna fotografija: @tribute_brand
Tekst: Emina Smaka
TEKST: Ada Ćeremida
Ako ste se ikada zapitale zašto večernji komadi rijetko ostanu u ormaru duže od jedne sezone, Plusminus ima odgovor.
Plusminus Festive Night kolekcija dolazi u trenutku kada smo svi pomalo umorni od odijevanja koje traje jednu noć i nestaje s prvom fotografijom. Nakon denim kolekcije koja nas je iznenadila i pokazala koliko daleko ovaj brend može otići bez gubitka identiteta, povratak večernjim siluetama djeluje kao siguran, ali uzbudljiv potez.
Ovo nije klasični party wear, niti kolekcija koja traži strogi dress code. Festive Night je zamišljena za stvarne trenutke izlaske, večere, praznike, ali i one obične dane kada želite da outfit nosi raspoloženje umjesto vas. To je moda koja vam daje samopouzdanje prije nego izađete iz stana

Kada večernji komad ima strukturu, a ne samo efekat
Na prvi pogled, Festive Night osvaja estetikom noćnog izlaska: duboka crvena, metalik sjaj, precizni krojevi i naglašena silueta. Ali ono što zadržava pažnju duže od nekoliko sekundi jeste konstrukcija.
Haljine i korzeti su oblikovani tako da prate tijelo, ali ga ne ograničavaju. Svaki komad ima jasnu formu, skoro arhitektonsku, zbog čega lako prelazi iz svečane u svakodnevnu priču. Ovo su komadi koji ne traže mnogo stiliziranja, oni već znaju šta rade.

Večernji komadi koji počinju prije izlaska
Festive Night se ne dešava samo na plesnom podiju, ona počinje u trenutku kada zatvarate vrata stana i znate da ste obučeni kako treba. Prve siluete u editorijalu igraju se kontrastima: zatvoreni dekoltei, dugi rukavi i naglašeni struk stvaraju osjećaj kontrole, dok korzeti od metaliziranih materijala unose dozu smjelosti.
Ovo su haljine koje ne traže dodatne slojeve ni objašnjenja. Dovoljno su snažne same po sebi, ali ostavljaju prostor da ih stilizirate po svom.
Posebno je zanimljiv kontrast s crnim osnovama kolekcije. Crna ovdje nije ravna ni stroga ona ima dubinu, težinu i onaj gotovo lavinski tok, kao užarena magma koja se sporo kreće kroz noć.
U tom odnosu, metalik djeluje kao akcenat koji naglašava energiju, a ne kao dekor koji dominira. Rezultat su komadi koji izgledaju moćno bez potrebe za teatralnošću, večernji bez kostimografije i luksuzni na način koji se osjeti tek kada im se približite.

Metalik kao akcenat, ne kao kostim
Metalik u Festive Night kolekciji je onaj tihi sjaj koji Plusminus već godinama koristi kao svoj potpis, materijal koji se ne ponaša kao površina, već kao struktura. U formi korzeta i precizno postavljenih panela, metalik ne reflektuje svjetlo ravno, nego ga lomi, prati liniju tijela i mijenja se s pokretom. Svaki kadar otkriva drugačiju teksturu, gotovo kao da tkanina diše zajedno s tijelom.

Moda koja svjesno bira kontekst
Poseban sloj priče ovog editorijala donosi i lokacija snimanja, ispred postavke izložbe Warming Warning umjetnika Almina Zrne. Taj vizualni susret mode i umjetnosti nije slučajan on direktno komunicira vrijednosti koje Plusminus njeguje godinama. Etička proizvodnja, poštovanje ljudi u procesu rada i ideja trajnosti ovdje nisu dodatak, već osnova.
Sve zajedno djeluje kao tiha poruka protiv brzine, viška i zaborava. U tom kontekstu, večernja moda dobija novu dimenziju – postaje promišljena, usporena i lišena viška.

Festive Night nije kolekcija koja vam diktira kako da se obučete, već nas podsjeća zašto ste večernju modu nekada doživljavali kao lični izraz, a ne kao obavezu. Plusminus i ovdje ostaje vjeran svom jeziku: krojevima koji imaju svrhu, materijalima koji nose karakter i estetici koja ne podliježe sezonskoj buci.

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!