TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 15.9.2021.

Sama pomisao o digitalnoj kupovini odjeće koju nemate priliku vidjeti uživo, opipati materijale te isprobati, je prije samo nekoliko godina zvučala kao nemoguća ideja. Danas svakodnevno naručujemo odjeću sa online dućana.

Iako, polako ali sigurno, modna industrija pokušava da umanji dugogodišnju štetu po ekologiju, sa samoodrživom modom, novim materijalima i reciklažom. Konstantno smo u potrazi za novim i progresivnim idejema kada je eco-friendly odjeća u pitanju.

Tribute Brand iz Hrvatske sa osnivačicom Marijom Vrbanić je 2020. u jeku pandemije prepoznao priliku za pokretanje brenda koji se zasniva čisto na digitalnim odjevnim komadima.

Marija je prije pokretanja svog brenda shvatila da danas naše predstavljanje drugim ljudima ide preko društvenih mreža i digitalnih medija. Također je uvidjela da kupci kupuju ili naručuju odjeću online kako bi se fotografisali i objavili kombinacije na svojim mrežama, a zatim bi te stvari preprodali ili vratili nazad u dućan.

Pokretanje ovakvog brenda je jedna od najznačajnijih ideja u smislu mode bez ikakvog otpada.

S tim informacijama shvatila je da je digitalna moda zaista budućnost modne industrije.

Ovakva moda je namijenjena ekranizaciji te je vi tako i doživljavate, u njenom izvornom stanju.

Tribute Brand se vrtoglavo proslavio u cijelom svijetu, te su o njemu prenosili neki od najznačajnijih modnih magazina poput Vogue US, Vogue Indija, Numero, Dazed i mnogi drugi.

Ranije ove godine su surađivali sa kućom Jean Paul Gaultier, a prije nekoliko dana i sa brendom Carolina Herrera na digitalnom redizajnu njihove haljine koja je bila dostupna besplatno.

Ovu haljinu su nosile i Kim Petras i Charlie XCX.

Iako još uvijek pomalo nestvarna ideja, radujemo se novim modnim trendovima i jedva čekamo svjedočiti uspjesima ovog originalnog brenda.

* * * 

Naslovna fotografija: @tribute_brand
Tekst: Emina Smaka  


Bonjour

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

TEKST: Bonjour.ba/PR

Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog Nova kolekcija brenda iz regije kroz reinterpretaciju narodne nošnje otvara dijalog

U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.

U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.

Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_1
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_2
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13

Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.

Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.

 



Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.

Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_6
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_7
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_8

Zubun kao anti-muzejski objekt

Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.

„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.

Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_4
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_12
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_3
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_5

Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_11
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_9
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_10

Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_14
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_13
vladica_culic_radostan_zbn_bonjour_ba_15

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!