TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 15.9.2021.
Sama pomisao o digitalnoj kupovini odjeće koju nemate priliku vidjeti uživo, opipati materijale te isprobati, je prije samo nekoliko godina zvučala kao nemoguća ideja. Danas svakodnevno naručujemo odjeću sa online dućana.
Iako, polako ali sigurno, modna industrija pokušava da umanji dugogodišnju štetu po ekologiju, sa samoodrživom modom, novim materijalima i reciklažom. Konstantno smo u potrazi za novim i progresivnim idejema kada je eco-friendly odjeća u pitanju.
Tribute Brand iz Hrvatske sa osnivačicom Marijom Vrbanić je 2020. u jeku pandemije prepoznao priliku za pokretanje brenda koji se zasniva čisto na digitalnim odjevnim komadima.
Marija je prije pokretanja svog brenda shvatila da danas naše predstavljanje drugim ljudima ide preko društvenih mreža i digitalnih medija. Također je uvidjela da kupci kupuju ili naručuju odjeću online kako bi se fotografisali i objavili kombinacije na svojim mrežama, a zatim bi te stvari preprodali ili vratili nazad u dućan.
Pokretanje ovakvog brenda je jedna od najznačajnijih ideja u smislu mode bez ikakvog otpada.
S tim informacijama shvatila je da je digitalna moda zaista budućnost modne industrije.
Ovakva moda je namijenjena ekranizaciji te je vi tako i doživljavate, u njenom izvornom stanju.
Tribute Brand se vrtoglavo proslavio u cijelom svijetu, te su o njemu prenosili neki od najznačajnijih modnih magazina poput Vogue US, Vogue Indija, Numero, Dazed i mnogi drugi.
Ranije ove godine su surađivali sa kućom Jean Paul Gaultier, a prije nekoliko dana i sa brendom Carolina Herrera na digitalnom redizajnu njihove haljine koja je bila dostupna besplatno.
Ovu haljinu su nosile i Kim Petras i Charlie XCX.
Iako još uvijek pomalo nestvarna ideja, radujemo se novim modnim trendovima i jedva čekamo svjedočiti uspjesima ovog originalnog brenda.
* * *
Naslovna fotografija: @tribute_brand
Tekst: Emina Smaka
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Kada dizajner poput Matthieua Blazyja odluči debitovati u New Yorku i to u napuštenoj podzemnoj stanici Bowery, jasno je da publiku ne čeka samo revija, nego scena koja traži da joj priđete kao filmu. Upravo to se dogodilo sinoć, kada je CHANEL otvorio svoje Métiers d’art 2026 poglavlje na platformi koja inače čuva tišinu gradskog saobraćaja, ali je ovaj put poslužila kao kulisa za modnu priču o energiji, gradu i ženama koje koračaju vlastitim ritmom.


Revija je počela dolaskom voza. Ne metaforički već stvarni subway je polako ušao u stanicu, vrata su se otvorila, a modeli su se pojavili u kombinacijama koje spajaju rafinirani Chanelov kod i tempo New Yorka. Blazy je povukao liniju između stvarnosti i fantazije: od laganih tweed kompleta preko T-shirt silueta do pletenih haljina koje se nose kao da su dio svakodnevne priče, ali ispričane na Chanel način.

Krojevi su zadržali sofisticiranost kuće, dok su pokreti modela unijeli onu prepoznatljivu njujoršku nonšalantnost: brz korak, kratki pogled, osjećaj da ste negdje između sastanka i večernjeg izlaska.
Blazyjeva inspiracija bila je jasna: žena koja postoji istovremeno u realnosti i u vlastitoj naraciji. Kao i u kratkom filmu kojim je CHANEL najavio reviju, gdje Margaret Qualley i A$AP Rocky predstavljaju moderan, razigran portret ljubavi u gradu koji nikad ne spava, i sama kolekcija prati isti ton rekli bismo: dinamika, kontrasti i neopisiva lakoća kretanja.

Kao hommage Gabrielle Chanel, koja je 1931. u New Yorku prepoznala snagu toga da se njene siluete pojavljuju na ženama koje nisu iz modnih salona, Blazy je donio priču o stilu koji pripada svima.
Siluete su fluidne, perlice i perje prate svaki korak, dok se klasični CHANEL simboli pojavljuju u razigranim, novim formama.
Da, jedna od torbi imala je noge i glavu žirafe, ali to je upravo Blazyjev potpis: humor koji ne umanjuje eleganciju.


Svaki look otkrio je ono zbog čega industrija već mjesecima piše o njegovom “pragmatičnom glamuru”: to je Chanel koji se kreće, Chanel koji diše, Chanel koji živi u dinamici gradu.
Ravnoteža između fantazije i svakodnevnog života bila je ključna: modeli hodaju kao putnici, ali odjeveni kao da su izašli iz kadra koji će tek postati kultan. Gosti, među njima Margaret Qualley i A$AP Rocky, gledali su sa platforme koja je potpuno promijenila svoj identitet za ovu jednu večer: od lokacije za filmske setove postala je mjesto gdje se ispisuje nova Chanel priča.

Métiers d’art kolekcije su uvijek oda zanatlijama, ručnim radionicama i vještinama koje definiraju CHANEL. Ovaj put, craft je stao u okvire grada koji ne trpi stagnaciju. Blazy je spojio dva svijeta: klasika koja se očekuje od Chanela i dinamika stalnog pokreta koju zahtijeva New York.
Rezultat? Pogledajte u nastavku.








Revija je privukla pažnju niza globalno prepoznatljivih imena iz filmskog, muzičkog i modnog svijeta, čiji je dolazak dodatno naglasio značaj ovog poglavlja za kuću CHANEL. U nastavku donosimo pregled gostiju koji su svojim prisustvom obilježili večer.

































Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!