TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 15.9.2021.
Sama pomisao o digitalnoj kupovini odjeće koju nemate priliku vidjeti uživo, opipati materijale te isprobati, je prije samo nekoliko godina zvučala kao nemoguća ideja. Danas svakodnevno naručujemo odjeću sa online dućana.
Iako, polako ali sigurno, modna industrija pokušava da umanji dugogodišnju štetu po ekologiju, sa samoodrživom modom, novim materijalima i reciklažom. Konstantno smo u potrazi za novim i progresivnim idejema kada je eco-friendly odjeća u pitanju.
Tribute Brand iz Hrvatske sa osnivačicom Marijom Vrbanić je 2020. u jeku pandemije prepoznao priliku za pokretanje brenda koji se zasniva čisto na digitalnim odjevnim komadima.
Marija je prije pokretanja svog brenda shvatila da danas naše predstavljanje drugim ljudima ide preko društvenih mreža i digitalnih medija. Također je uvidjela da kupci kupuju ili naručuju odjeću online kako bi se fotografisali i objavili kombinacije na svojim mrežama, a zatim bi te stvari preprodali ili vratili nazad u dućan.
Pokretanje ovakvog brenda je jedna od najznačajnijih ideja u smislu mode bez ikakvog otpada.
S tim informacijama shvatila je da je digitalna moda zaista budućnost modne industrije.
Ovakva moda je namijenjena ekranizaciji te je vi tako i doživljavate, u njenom izvornom stanju.
Tribute Brand se vrtoglavo proslavio u cijelom svijetu, te su o njemu prenosili neki od najznačajnijih modnih magazina poput Vogue US, Vogue Indija, Numero, Dazed i mnogi drugi.
Ranije ove godine su surađivali sa kućom Jean Paul Gaultier, a prije nekoliko dana i sa brendom Carolina Herrera na digitalnom redizajnu njihove haljine koja je bila dostupna besplatno.
Ovu haljinu su nosile i Kim Petras i Charlie XCX.
Iako još uvijek pomalo nestvarna ideja, radujemo se novim modnim trendovima i jedva čekamo svjedočiti uspjesima ovog originalnog brenda.
* * *
Naslovna fotografija: @tribute_brand
Tekst: Emina Smaka
TEKST: Ada Ćeremida
Šta nam moda sa pisti danas želi da poruči? Da se vratimo korijenima ili da zakoračimo u nepoznato?
New York Fashion Week zatvara svoja vrata, a iza njih je ostao jasan utisak: nostalgija i futurizam rame uz rame diktiraju sezonu. Nije samo pitanje odjeće, već i način na koji razmišljamo o stilu, vraćamo se poznatim siluetama da bismo se osjećali sigurno, dok istovremeno tražimo nove materijale i forme koje nas vuku naprijed.
Ako ste se pitali kuda moda ide i šta to znači za naš svakodnevni ormar, odgovor se upravo krije u toj napetosti između jučer i sutra. Upravo zato, čini nam se, su ove revije za sezonu proljeće/ljeto 2026. pristupačnije nego ikad.
Ulična moda vs. Runway
Dok su piste New Yorka prikazale spektakularne vizije, njihova prava vrijednost leži u onome što će tek preći u svakodnevni život.
Altuzarra je kroz kožne jakne i lepršave šalvare dao naslutiti kako će buduća sezona oblikovati naš odnos prema udobnosti i kontrastu strukture i lepršavih silueta, dok Michael Kors i Ralph Lauren nastavljaju graditi most između sofisticiranog i praktičnog, nudeći estetiku koja postavlja temelje za klasičan chic narednog proljeća i ljeta.
Foto: @archivedrunway
Grace Ling i Kim Shui otišle su korak dalje, eksperimentirajući s dekonstruisanim formama, layeringom i neočekivanim materijalima, stvarajući futurističku notu koja inspiriše čak i kada je prevedena u mali detalj ili aksesoar.
Na kraju, ono što smo vidjeli na revijama nije trenutna stvarnost, već vodič za ono što dolazi: ideje koje će tek pronaći svoj izraz kroz street style i svakodnevni styling.
Foto: @archivedrunway
Pet trendova za vaše ormare
Ono što je jasno nakon New York Fashion Week-a jeste da pet ključnih trendova oblikuje sezonu pred nama.
Oversized komadi više nisu samo prolazna faza nego nova osnova svakodnevnog garderobera, dok klasična chic elegancija Michaela Korsa, Ralpha Laurena i Altuzarre potvrđuje da sofisticiranost uvijek ima publiku.
Dekonstrukcija i neobične siluete, koje su donijele Grace Ling i Kim Shui, otvaraju prostor za hrabre kombinacije i modnu igru.
Istovremeno, povratak ’90-ih u minimalističkim linijama i neutralnim tonovima daje dozu nostalgije, dok futuristički detalji metalik površine, neonski akcenti i slojevi uvode nas u sasvim novu modnu priču.
Ovi trendovi nisu rezervisani samo za piste nego se prevode u stvarni život i oblikuju način na koji vas može inspirisati za naredne sezone.
Nostalgija i futurizam
Cijela sedmica mode balansirala je između sjećanja i vizije. Na jednoj strani retro linije koje prizivaju duh 90 - ih: slip haljine, crop topovi i minimalistički tailoring, a na drugoj futuristički detalji poput metalik tkanina, avangardnih krojeva i high-tech aksesoara koji nas guraju naprijed.
Upravo taj kontrast oblikovao je prepoznatljiv vibe ove godine na New York Fashion Week-u, estetiku koja je poznata i uzbudljivo nova.
Nostalgija nas vraća u udobnost onoga što smo već nosili, dok futurizam otvara prostor za eksperiment i redefiniše kako zamišljamo svakodnevni stil. U tom dijalogu prošlog i budućeg, jasno se ocrtava smjer u kojem moda ide, prema hrabroj kombinaciji vremena i estetika.
Foto: @archivedrunway
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!