TEKST: Ana Rotim

DATUM OBJAVE: 13.6.2022.

Sezona svečanih događaja, vjenčanja i zabava na otvorenom nerijetko posluži high street brendovima za maleni eksperiment s raznim uzorcima, tkaninama kao i dodacima pri čemu nastane jedinstveni trend kojeg često prigrle modne insajderice.


Uz šljokice, kristale i bisere ove sezone skoro pa neizostavan modni dodatak postalo je perje koje ima mogućnost da začini i najjednostavniji look. Nakon što su modnom scenom zavladali odjevni komadi poput elegantnih bluza ukrašenih perjem, ovog puta na popisu želja brojnih djevojaka našle su se cipele s dodatkom perja koje potpisuje poznata modna kuća Zara.

 

Foto: Zara.com


Naime, Zara je u svoju ponudu uvrstila cipele s potpeticom ukrašene perjem koje dolaze u ljetnim bojama, fuksije i zelene. Radi se o modelu koji je uz perje ukrašen uskim remenčićima uz koje možete kreirati veoma zabavan look. Uz nešto elegantniji model ovog puta našle su se i ravne cipele u jarkoj narančastoj boji koje su idealne za svakodnevne kombinacije kada želimo postići pravi ljetni izgled. 

 

ZARA 139 KM

ZARA 85,95 KM

* * *
Naslovna fotografija: @camilacoelho


Bonjour

ZARA blejzer od 100% vune koji je pokrenuo raspravu zbog kroja. Pronašli smo i drugi.

TEKST: Ada Ćeremida

ZARA blejzer od 100% vune koji je pokrenuo raspravu zbog kroja. Pronašli smo i drugi. ZARA blejzer od 100% vune koji je pokrenuo raspravu zbog kroja. Pronašli smo i drugi.

U svijetu gdje se street style fotografije šire brže od modnih kolekcija, pitanje više nije ko je nešto prvi kreirao, već ko je to učinio bolje.

U posljednjim mjesecima na društvenim mrežama počeo je kružiti jedan blejzer iz ZARA kolekcije koji je, na prvi pogled, tek još jedan uredno krojen klasik od vune. 

Ipak, pažljivije oko modnih insajdera odmah je prepoznalo poznatu siluetu. Riječ je o kroju koji podsjeća na prepoznatljivi “Kate Blazer” londonskog brenda Groes, čiji je dizajn privukao pažnju upravo zbog svog asimetričnog kopčanja i lako prepoznatljivog, pomaknutog balansa između stroge forme i suptilne nonšalancije. 

Tako je, gotovo neprimjetno, otvorena nova/stara debata o granici između inspiracije i imitacije.

 



Inspiracija, slučajnost ili odraz vremena u modi?

Ono što ovaj slučaj čini zanimljivim jeste to što nijedna strana nije očigledni pobjednik. ZARA je ponudila izvedbu koja dostupnošću približava ideju savršenog sakoa široj publici, dok Groes ostaje vjeran originalnom konceptu i ručno oblikovanim detaljima. 

ZARA model od 100% vune prodaje se za 219 KM, dok se “Kate Blazer” brenda Groes prodaje po cijeni od oko 510 dolara, što je približno 930 KM. Razlika je očigledna, ali možda i nije presudna. 

U vremenu u kojem trendovi prelaze iz ateljea u trgovine brže nego ikada, teško je govoriti o ekskluzivnosti ideje. Moda se oduvijek kretala između reinterpretacije i inspiracije i možda upravo u toj zoni nesigurnosti nastaje njen stvarni šarm.

Jedan model je pristupačniji, drugi nosi pečat autorstva i limitirane proizvodnje. 

Na kraju, pitanje ostaje otvoreno: da li je uopće važno ko je prvi, a ko bolji? 

Ili je dovoljno to što danas možemo birati između dva jednako zanimljiva pristupa istoj ideji?
 

 

ZARA-in viralni trenutak jednostavnosti

ZARA blejzer, izrađen od stopostotne vune, pojavio se kao odgovor na sve veću potražnju za klasičnim krojevima koji imaju karakter. Dok se brendovi visoke mode bore za pažnju novim eksperimentima u kroju i teksturi, ZARA je, kao i mnogo puta do sada, prepoznala trenutak kada modna ideja prelazi u kolektivnu želju. 

Njihov model donosi čistoću linije, čvrstu strukturu i dojam težine koji podsjeća na skandinavsku estetiku, što nije slučajno, jer upravo ta estetika čini osnovu identiteta Groes brenda. 

No, dok je ovaj sako u potpunosti vunen, Groes “Kate Blazer” izrađen je od mješavine vune i poliestera, što je otvorilo i pitanje kvaliteta naspram autentičnosti. Iako se na prvi pogled čini kao detalj koji ne mijenja mnogo u današnjem modnom diskursu to je razlika koja se itekako primjećuje.

zara_blejzer_vuna_jesen_bonjour_ba_1

Kupi ovdje



Groes iz Londona i priča o asimetriji

Brend Groes, iza kojeg stoji londonska dizajnerica danskog porijekla Dilly Groes, pokrenut je s idejom da spoji britanski tailoring i skandinavsku smirenost. 

“Kate Blazer” postao je njen zaštitni znak, komad koji se može nositi otvoren, zatvoren, klasično ili pomaknuto, zahvaljujući posebnom sistemu kopčanja koji mijenja liniju revera i siluetu u hodu. Upravo ta suptilna igra asimetrije učinila ga je prepoznatljivim na modnim ulicama Kopenhagena i Londona

Ipak, Groes je i dalje mladi brend, a svaki trenutak kada se slična ideja pojavi u masovnoj proizvodnji izaziva logična pitanja o vlasništvu nad kreativnošću.

zara_blejzer_vuna_bonjour_ba_1
zara_blejzer_vuna_jesen_bonjour_ba_2

Pogledaj ovdje

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @holylora


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!