TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 8.11.2023.
Prema podacima iz prethodne godine, od približno 8 milijardi ljudi na svijetu polovina tih brojki su žene.
Kada se fokusiramo na znanje, istraživanje i usmjerimo fokus na prave stvari, svakog dana dođemo do novih saznanja o sjajnim muškarcima i ženama s kojim dijelimo svijet. Djevojčice i dječaci širom svijeta pronalaze nove uzore i maštaju - šta biti kada porastem?
Tri žene u nastavku su ovih dana inspirisale djevojčice u nama.
Načelnica Theresa Kachindamoto
U Malawiju samo 45% djevojčica nastavi školovanje nakon osmog razreda, a uzrok tome su sklapanje brakova i rađanje djece prije osamnaesete godine. Djevojčice koje su prekinule školovanje često se suočavaju s ograničenim mogućnostima za ekonomsku neovisnost, što ih čini ranjivim na različite oblike nasilja. Theresa Kachindamoto je upornost u postizanju svojih ciljeva pokazala unatoč opoziciji i prijetnjama određenih roditelja zbog običaja.
Nakon što je upoznala 13 - godišnju majku koja je bila primorana da se uda, Theresa je odlučila usmjeriti svoj život i karijeru načelnice u pravcu okončavanja dječijih brakova, obrazovanja i zaštite žena. Kao vođa naroda u čijoj kulturi su utemeljeni drugačiji stavovi susrela se s otporom vlasti i prijetnjama roditelja. Uprkos tome, upornošću je poništila i spriječila hiljade dječijih brakova u centralnom regionu Malavija.
Osim toga, Theresa se zalaže protiv obreda seksualne inicijacije koji izlažu mlade žene riziku od HIV infekcije i zlostavljanja.
Dr Jessica Wade
Fizičarka iz Londona, predano radi na promicanju većeg broja žena koje ulaze u područja znanosti, tehnologije, inženjeringa i matematike. Do sada je na Wikipediji kreirala više od 1,600 biografija za naučnice koje nisu dobile priznanje koje zaslužuju.
Jessica Wade svake nedjelje posvećuje vrijeme nominacijama izvanrednih znanstvenika i znanstvenica različitih etničkih pozadina, posebno manjina, za prestižne nagrade i stipendije. Svoj trud usmjerava prema tome da se pravedno prepoznaju i nagrađuju znanstvenici, jer je umorna od njihovih nezasluženo nezabilježenih dostignuća.
Izjavila je da joj je dosadilo gledati znanstvenike kako rade "sjajne stvari i ne dobivaju zasluge za to" te vjeruje da će njen trud potaknuti želju za znanost kod sljedeće generacije. U jednom od intervjua objasnila je da je za pisanje svake od biografija potrebno nekoliko sati i da je to zadatak koji završava dok istrovremeno na kraju dana gleda emisije o nekretninama. Vjeruje se da je do danas doprinijela unosom više od 2.000 biografija.
Masako Wakamiya
88 - godišnja Masako Wakamiya imala je za cilj razviti aplikaciju koja će biti pristupačna starijim osobama, često ograničenima zbog složenosti većine aplikacija koje su im teško razumljive.
"Sredinom devedesetih godina, računala su kupovali samo entuzijasti i "geekovi," i za razliku od današnjice, nije bilo osnovnih uvodnih knjiga ni tečajeva, pa sam imala teškoća u učenju kako koristiti računalo. No, polako sam naučila kako ga koristiti tako što sam pitala ljude koji su bili stručni u korištenju računala." - ispričala je Masako u svom intervjuu za Social Innovation.
O svojoj konekciji s tehnologijom je govorila i na TEDxTokyo 2014. godine, a u partnerstvu s mladim programerima, postigla je izvanredan uspjeh stvarajući inovativnu igru pod nazivom "Hindan," koja je lansirana na tržište 2016. godine. Ova igra se fokusira na postavljanje lutaka na "hinadan," višeslojni stalak za lutke. Članica je upravnog odbora "Mellow Cluba," (društvena mreža za starije osobe) i "Vijeća za Ostvarivanje Vizije za Digitalni Grad-Naciju". Svojim dosadašnjim postignućima privukla je pažnju i simpatije Apple CEOa koji se potrudio i da je upozna.
Njen trenutni hobi je "Excel umjetnost" koja uključuje crtanje popunjavanjem ćelija u Excelu, a Excel koristi i za dizajniranje uzoraka za odjeću.
* * *
Naslovna fotografija: @glblctzn
TEKST: Bonjour.ba - PR
Prvi utisak bila je boja, profinjena plava koja se provlačila kroz svaki detalj prostora.
Na stolovima su blistale svijeće, u zraku su se miješali tonovi muzike i mirisi koji su odmah davali naslutiti da se sprema večer drugačija od svih.
Već pri samom ulasku bilo je jasno da se ne radi o običnom događaju, nego o večeri koja priča priču mirisom. Tako je započela ‘Violeta Mystic Night’, večer posvećena omekšivaču koji je u manje od godinu dana uspio ono što rijetko kojem proizvodu polazi za rukom: osvojiti u potpunosti srca potrošača.
Mystic, omekšivač čiji se miris pamti, danas broji 2,5 milijuna litara prodaje i status apsolutnog broja jedan u Hrvatskoj, dok u Bosni i Hercegovini drži mjesto među liderima.
U društvu plavih detalja i svjetlosnih efekata, večer su oblikovali oni koji su Mystic pretvorili u priču: parfumeri iz renomirane kompanije Symrise, kreatori njegovog jedinstvenog mirisnog potpisa.
Uz njih, tu su bili influenceri, mediji, partneri i kupci, svi povezani istom znatiželjom: otkriti što se krije iza proizvoda koji je promijenio svakodnevicu.
Dok su se posluživali kreativni zalogaji i točili zdravice, razgovori su se ispreplitali sa sjećanjima na trenutke u kojima je Mystic postao dio rutine, poput onog kada oprano rublje unese u dom miris koji podsjeća na luksuz, čak i u najobičnijem danu.
Imali smo priliku iz prve ruke čuti priče parfumerki koje su otkrile kako se kreira ovakav mirisni potpis i upravo tada osjetiti koliko industrija, nauka i emocija zajedno stvaraju proizvod koji se doživljava kao iskustvo.
„Ovo je naš ponos, ali i motivacija da nastavimo podizati ljestvicu. Mystic je pokazao koliko miris može promijeniti svakodnevicu, a još važnije – koliko brzo ljudi prepoznaju i zavole kvalitetu,“ poručili su iz Violete.
Mystic Night podsjetio je da luksuz nije rezerviran samo za posebne prilike. On se može osjetiti i u sitnicama, u mirisu koji ostaje na odjeći, u detalju koji dan pretvara u iskustvo. To je bila poruka večeri: da se i svakodnevica može pretvoriti u trenutak za pamćenje.
Na kraju večeri ostao je dojam da se uspjeh ne mjeri samo brojkama, iako ih Mystic ima impresivne. On se mjeri osjećajem.
Upravo taj osjećaj ponijeli smo sa sobom kada smo napuštali restoran, dojam da smo bili dio priče o uspjehu, inovaciji i povjerenju. 'Violeta Mystic Night' pokazala je kako miris može ispričati priču i podsjetila da se najljepše priče često rađaju upravo tamo gdje se najmanje očekuju.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!