TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 8.11.2023.
Prema podacima iz prethodne godine, od približno 8 milijardi ljudi na svijetu polovina tih brojki su žene.
Kada se fokusiramo na znanje, istraživanje i usmjerimo fokus na prave stvari, svakog dana dođemo do novih saznanja o sjajnim muškarcima i ženama s kojim dijelimo svijet. Djevojčice i dječaci širom svijeta pronalaze nove uzore i maštaju - šta biti kada porastem?
Tri žene u nastavku su ovih dana inspirisale djevojčice u nama.
Načelnica Theresa Kachindamoto
U Malawiju samo 45% djevojčica nastavi školovanje nakon osmog razreda, a uzrok tome su sklapanje brakova i rađanje djece prije osamnaesete godine. Djevojčice koje su prekinule školovanje često se suočavaju s ograničenim mogućnostima za ekonomsku neovisnost, što ih čini ranjivim na različite oblike nasilja. Theresa Kachindamoto je upornost u postizanju svojih ciljeva pokazala unatoč opoziciji i prijetnjama određenih roditelja zbog običaja.
Nakon što je upoznala 13 - godišnju majku koja je bila primorana da se uda, Theresa je odlučila usmjeriti svoj život i karijeru načelnice u pravcu okončavanja dječijih brakova, obrazovanja i zaštite žena. Kao vođa naroda u čijoj kulturi su utemeljeni drugačiji stavovi susrela se s otporom vlasti i prijetnjama roditelja. Uprkos tome, upornošću je poništila i spriječila hiljade dječijih brakova u centralnom regionu Malavija.
Osim toga, Theresa se zalaže protiv obreda seksualne inicijacije koji izlažu mlade žene riziku od HIV infekcije i zlostavljanja.
Dr Jessica Wade
Fizičarka iz Londona, predano radi na promicanju većeg broja žena koje ulaze u područja znanosti, tehnologije, inženjeringa i matematike. Do sada je na Wikipediji kreirala više od 1,600 biografija za naučnice koje nisu dobile priznanje koje zaslužuju.
Jessica Wade svake nedjelje posvećuje vrijeme nominacijama izvanrednih znanstvenika i znanstvenica različitih etničkih pozadina, posebno manjina, za prestižne nagrade i stipendije. Svoj trud usmjerava prema tome da se pravedno prepoznaju i nagrađuju znanstvenici, jer je umorna od njihovih nezasluženo nezabilježenih dostignuća.
Izjavila je da joj je dosadilo gledati znanstvenike kako rade "sjajne stvari i ne dobivaju zasluge za to" te vjeruje da će njen trud potaknuti želju za znanost kod sljedeće generacije. U jednom od intervjua objasnila je da je za pisanje svake od biografija potrebno nekoliko sati i da je to zadatak koji završava dok istrovremeno na kraju dana gleda emisije o nekretninama. Vjeruje se da je do danas doprinijela unosom više od 2.000 biografija.
Masako Wakamiya
88 - godišnja Masako Wakamiya imala je za cilj razviti aplikaciju koja će biti pristupačna starijim osobama, često ograničenima zbog složenosti većine aplikacija koje su im teško razumljive.
"Sredinom devedesetih godina, računala su kupovali samo entuzijasti i "geekovi," i za razliku od današnjice, nije bilo osnovnih uvodnih knjiga ni tečajeva, pa sam imala teškoća u učenju kako koristiti računalo. No, polako sam naučila kako ga koristiti tako što sam pitala ljude koji su bili stručni u korištenju računala." - ispričala je Masako u svom intervjuu za Social Innovation.
O svojoj konekciji s tehnologijom je govorila i na TEDxTokyo 2014. godine, a u partnerstvu s mladim programerima, postigla je izvanredan uspjeh stvarajući inovativnu igru pod nazivom "Hindan," koja je lansirana na tržište 2016. godine. Ova igra se fokusira na postavljanje lutaka na "hinadan," višeslojni stalak za lutke. Članica je upravnog odbora "Mellow Cluba," (društvena mreža za starije osobe) i "Vijeća za Ostvarivanje Vizije za Digitalni Grad-Naciju". Svojim dosadašnjim postignućima privukla je pažnju i simpatije Apple CEOa koji se potrudio i da je upozna.
Njen trenutni hobi je "Excel umjetnost" koja uključuje crtanje popunjavanjem ćelija u Excelu, a Excel koristi i za dizajniranje uzoraka za odjeću.
* * *
Naslovna fotografija: @glblctzn
TEKST: Bonjour.ba - PR
Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.
Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 
Ostvaren rast prometa od 16,17%
Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%.
Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.
„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha.
S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“
Tri puta više razloga za kupovinu
U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 
Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede.
„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM.
Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 
Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije.
U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.
Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.
Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.
„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama.
Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.
Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM.
Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja.
U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 
Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova.
Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 
To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole.
Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.
Jubilej i novi planovi
Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici.
U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!