Kako vaše dnevne odluke mogu promijeniti svijet?
Tekst:Bonjour.ba, Promotivni članak
ZDRAVLJE I NJEGAOdrživi razvoj ili održivost je pojam koji se u posljednje vrijeme zasigurno često čuje, a da pritom sebi teško priznajemo da i nismo sasvim sigurni šta to, zapravo, znači. Pojednostavljeno rečeno, živjeti u skladu s načelima održivosti znači koristiti se već postojećim resursima.
No, da li je ipak sasvim jasno šta se pod tim misli? Naredne stavkeće vas podsjetiti da već odavno pravite male i velike održive korake koji doprinose boljoj zajedničkoj budućnosti na planeti, a da toga možda i niste svjesni.
Počnimo ponovo, ispočetka!
Kada je u pitanju suštinsko značenje pojma „održivost“, cilj je da potrebe čovjeka i svih živih bića budu i dalje trajno zadovoljene, bez da se nanosi šteta resursima koji su za to potrebni. Resursi u tom procesu moraju imati mogućnost da se obnove odnosno da „izdrže“ potrebe čovjeka, bez trajnog oštećenja. Zato se u engleskom jeziku za „održivost“ i koristi riječ sustainable, jer u svom korijenu to sustain nosi upravo to značenje: izdržati, podnijeti.
Najbolji primjer ovog procesa jeste uzajamni odnos između čovjeka i prirode. Vjekovima čovjek crpi prirodne resurse da bi opstao, pritom zanemarujući da ti resursi također imaju određeni rok trajanja. Resursa je vremenom počelo ponestajati, priroda se mijenjati, a ljudi na zemlji biva sve više. Na čovjeku je, kao pojedincu, da osviješteno koristi resurse i na taj način očuva planetu.
Ali, kako?
Iako postoje različite teorije i metode, kako pristupiti održivosti, jedna od učestalijih jeste i ona, koja održivost posmatra iz ekološke, društvene i ekonomske perspektive. Da bi postalo jasnije, šta to zapravo podrazumijeva, vratit ćemo se dm-u: Živjeti u skladu s načelima održivosti u dm - u znači nuditi kupcima održive alternative za proizvode, poput dm robnih marki alverde, Denkmit nature ili babylove nature, kreativne mogućnosti kako od starog napraviti novo recikliranjem (razdvajanjem otpada) i apcikliranjem (kroz ponudu linije proizvoda no planet b) te mogućnosti kako dati svoj doprinos očuvanju prirodnih resursa (usluga samouslužne stanice za punjenje eko deterdženata).
No, to su samo neki od održivih koraka koje dm kao kompanija poduzima. Upravo iz tog razloga odabran je za biznis lidera održivosti. Ali predstavimo neke od tih koraka, kako bi zapravo postalo jasnije šta do znači živjeti i poslovati u skladu s načelima održivosti.
dm asortiman
dm svojim kupcima nudi održive alternative, uvijek imajući u vidu sastojke proizvoda ali i pakovanja od kojeg se ono izrađuje.
alverde kao prirodna, certificirana kozmetika, jedna je od dm robnih marki po kojoj je dm umnogome prepoznatljiv. Ali dm je otišao i korak dalje, nudeći liniju proizvoda koju su razvili dm učenici – i to procesom takozvanog apcikliranja. Apcikliranje odnosno upcycling je proces u kojem se od ostataka npr. voća i povrća (ostataka, koji često završe na otpadu, poput kore narandže, toza kafe, košpe breskve...) dobijaju novi proizvodi, bez ostataka i otpada. Tako su nastali proizvodi linije no planet b.
Samouslužne stanice i razdvajanje otpada
U dm prodavnicama u Banjoj Luci, Bihaću, Mostaru, Sarajevu i Tuzli, dm kupcima nudi samouslužne stanice za tečne bio deterdžente u sklopu koje kupci sami mogu natočiti deterdžent za veš ili za suđe u višekratne boce, koje svake naredni put ponovo mogu iskoristiti. Na taj način se značajno može smanjiti jednokratno korištenje plastične ambalaže.
U odabranim dm prodavnicama, distribucijskom centru i dialogicumu, kupci i zaposlenici dm - a u mogućnosti su razdvajati otpad, što čini osnovu u procesu zvanom recikliranje. Za razliku od apcikliranja, gdje od „otpada“ nastaje novi proizvod, recikliranje podrazumijeva da se proizvod (npr. plastična boca) ponovo iskoristi u procesu proizvodnje.
Podrška razvoju zajednice
Kroz različite inicijative, dm pruža podršku lokalnim udruženjima, ustanovama i institucijama, ali i pojedincima, da kroz svoj projekte i proizvode daju doprinos razvoju zajednice i očuvanju okoliša. Tako je u protekloj godini dm kroz inicijativu {ZAJEDNO} podržao realizaciju 14 projekata s ciljem unapređenja i očuvanja fizičkog i psihičkog zdravlja žena, dok je prethodnih godina pružio podršku domaćoj proizvodnji i ekološkom razvoju. Kroz FEEL GOOD kampanju, dm petu godinu zaredom pruža podršku razvoju ženskog poduzetništva, a već tradicionalno u vrijeme zimskih praznika pomaže radu narodnih kuhinja kroz aktivnost GIVING FRIDAY.
Ništa bez zaposlenika
Jedan od važnih aspekata poslovanja u skladu s načelima održivosti jeste i odnos prema zaposlenicima. Stoga kompanija dm kontinuirano ulaže u razvoj i dobrobit svojih zaposlenika, nudeći im brojne benefite, kako bi ostvarili zdravi balans između svoj privatnog i poslovnog života. No, i sami zaposlenici su važna karika u lancu održivog poslovanja. Tako dm zaposlenici u toku godine odvajaju dan za društveno - korisni angažman: Bilo da je riječ o pošumljavanju, čišćenju riječnog korita ili podršci socijalno ugroženima, dm zaposlenik daje značajan doprinos održivosti.
* * *
Foto: PR, Pexels.com