Saznali smo koji će to 7 trendova digitalnog marketinga biti popularno u ovoj godini
Tekst:Bonjour.ba
POSLOVNI SAVJETIBez obzira kojim se poslom bavite i u kojoj industriji radite, digitalni marketing i društvene mreže dio su naše svakodnevnice.
Trendovi u svijetu digitalnog marketinga se mijenjaju iz mjeseca u mjesec, a kanali komunikacije postaju sve šarolikiji.
To ujedno znači i nove tehnologije, zabavnije iskustvo korištenja društvenih mreža, ali i nove lekcije koje vrijedi naučiti.
Uz to, prošla godina je mnoge od nas potaknula da više koristimo blagodati online alata. Upravo zbog toga smo, u razgovoru sa Zlatkom Ganićem, digital media direktorom u agenciji Fabrika, saznali kako kreirati efektan sadržaj online.
Zlatko Ganić
Foto: Esad Mulabegović
Ako vas zanima kako se obratiti ciljnoj grupi, kao i kako kreirati adekvatan i kvalitetan sadržaj, savjeti u nastavku bit će vam itekako korisni.
***
(User Generated Content) će uvijek biti u trendu
Korisnici kreiraju sjajan sadržaj koji može da napravi daleko bolji rezultat od sadržaja koje kompanije same kreiraju. Preuzimanje takvog sadržaja, ne samo da će olakšati posao kompanijama, već mogu dobiti daleko “vjerniji” sadržaj od onog koji bi sami proizvodili. Bitno je samo da Community manageri pomno prate šta se dešava na mrežama i koji sadržaj najbolje radi.
Sve više ljudi kreira i uživa da gleda live video zapise i Stories
Live Video postao je jedan od najpopularnijih načina interakcije na društvenim mrežama među korisnicima, kako na Instagram Live-u, tako i na Facebook Live-u. Također su Twitter, YouTube, ali i LinkedIn, prihvatili trend live videa. Brendovi će morati više vremena da posvete ovoj vrsti komunikacije.
Influenseri postaju uticajniji
Ne samo u digitalnom marketingu, već u životu uticaj influensera postaje sve primjetniji, rezultati njihovog ponašanja dobiva refleksiju u društvu, posebno kod Z generacije koja počinje i da se bavi tim poslom. Neki od njih su uspješno kreirali svoje brendove. U posljednje vrijeme, globalno, posebno postaju poznati TikTok influenseri. U prošloj godini su neke kompanije svoj budžet za Influensere povećali i do 59%, a u 2021. previđa se povećava i do 63%. Makro Influenseri će nositi glavni dio priče, dok mikro influenseri postaju sve pristupačniji manjim biznisima.
Social Media Shopping “HIT” u direktnoj prodaji
Prodaja preko društvenih mreža zabilježila je veliki rast tokom pandemije, a shoppable posts brzo postaju “must have”. Zahvaljujući jednostavnosti postova preko kojih se može kupovati na popularnim društvenim mrežama (Instagram, Facebook, YouTube i Pinterest) kompanije imaju ogromnu moć da pojačaju svoje prisustvo online prodaje. Kupci mogu lako da kliknu na ikonu za kupovinu bilo kog proizvoda prikazanog na Instagram feedu i bit će usmereni na web shop ili direktno na naplatu. U svakom slučaju, lako je, pristupačno i bez muke.
(AI) Chat Bot-ovi će u većoj mjeri preuzimati komunikaciju sa korisnicima
U ovoj godini možemo da očekujemo povećanu upotrebu vještačke inteligencije koja sve više ulazi u tokove digitalnog marketinga. Kompanije se sve više okreću Chat Bot-ovima, posebno u segmentu korisničke podrške. Prema nekim iskustvima, ljudi će radije pisati na Facebooku za support, nego pozvati neki broj telefona. Dokazano sve više ljudi čita vesti svojih omiljenih medija uz pomoć Chat Bot-ova.
Podrška brendova aktivizmu
Videli smo i u prethodnoj godini kako mlade organizacije, aktivisti širom svijeta prave ozbiljne globalne priče preko društvenih mreža. Reakcija brendova na dešavanja u politici ili briga o ekologiji postaje sve neophodnija.
Nostalgični marketing sa nekom novom energijom
Marketing koji je zasnovan na nostalgiji za prošlim boljim vremenima čini korisnike spremnijima da potroše novac na nove proizvode. Već u prošloj godini smo imali priliku da vidimo takve kampanje, ali u ovoj nas zasigurno očekuje “oživljavanje” starih hitova.
***
Nismo mogli odoljeti da Zlatka ne pitamo i koja je to najveća greška koju i dalje često ponavljamo na društvenim mrežama.
Foto: unsplash.com
„Danas kada pričamo o društvenim mrežama, svi prvo pomisle na Instagram jer ih to najviše zanima. Istina je da je Instagram “platforma lijepih stvari”, ali ne smijemo zaboraviti ni značaj ostalih. Dosta se priča o tim greškama, a ja stalno ponavljam ono što se nikako ne mijenja. Odsustvo strategija, ignosrisanje algoritama mreža i ono najvažnije, propuštamo stvaranje konverzija (pretvaranje u kupce, nove pratioce itd.) Obzirom da je Instagram hot topic, evo i par savjeta kako postati prijatelj sa mrežom tj. kako da Vaš algoritam prepoznaje i Vašem sadržaju omogućava veći doseg korisnika, je konkretno od toga zavisi angažman. Na pitanje šta Instagram uopšte nagrađuje kod “Content Creatora”, odgovor je: vrijeme koje je neko proveo konzumirajući njihov sadržaj (Instagram želi da korisnici provode što više vremena na toj mreži). Kako to možete postići? Kreirajući forme koje same od sebe zahtijevaju kompleksniji angažman, npr carousel postovi, Video, Live video, Q&A… Uskoro bi Insta Reels trebali biti dostupni na našem marketu, čim se pojave, USE IT. I da, # su FORA (kod nekih postova # generišu i do 70% prometa).“ – otkrio nam je Zlatko.
Zlatko je ujedno i jedan od predavača koji tajne uspješnog digital marketinga dijeli u okviru Content Akademije kroz koju možete naučiti kako razviti vlastiti biznis ili jednostavno imati bolje rezultate u ulozi marketing stručnjaka.
„Naučićeš osnove content marketinga, sve o kreiranju kvalitetnog sadržaja i storytellingu, kako da povećaš konverziju na sajtu i optimizuješ pretragu, koja su pravila za komunikaciju na društvenim mrežama i kako upakovati kvalitetan sadržaj za svaku ciljnu grupu, kako napraviti kvalietan video i fotografiju i kako sarađivati sa influenserima.“- stoji u opisu na njihovom službenom webu. Više detalja o Content Akademiji saznajte klikom OVDJE .
***
Tekst: BONJOUR.ba/Zlatko Ganić
Foto: unsplash.com, Esad Mulabegović