9. Business caffé u znaku najpoželjnije majice sezone!
Tekst:Bonjour.ba
BONJOUR.CLUBKad smo razgovarali sa organizatorima ovog zanimljivog poslovnog događaja koji za cilj ima promociju pozitivnih i uspješnih bh.priča koje su nastali kao produkt rada entuzijazma i truda bh. ljudi, razveselila nas je činjenica da će ovogodišnje izdanje promovirati još jednu lijepu bh. priču.
I to ono s humanitarnim karakterom. Naime, organizatori i hostese ovog događaju su doprinijeli projektu, kojeg je naše uredništvo pokrenulo u suradnji s Pomozi.ba u cilju skupljanja donacije projektu Užina za đaku, te su s velikim osmijehom na licu nosili majice s natpisom Ovom majicom volim.
Podsjećamo, MODAMO.info uredništvo je kroz Super i Maxi Konzum lance plasiralo najpoželjnije majice sezone koje nose bh.etiketu i humanitarnu poruku. Na majicama je stilski ispisan tekst OVOM MAJICOM VOLIM na tri bh.službena jezika, a cilj nam je prodajom majica prikupiti donaciju u iznosu od 19.800 KM, koju ćemo donirati udruženju Pomozi.ba, točnije njihovom projektu Užina za đaka. Projekt Užina za đaka se brine o đacima širom BiH čiji roditelji nisu u mogućnosti osigurati im novac ili sendvič za školsku užinu.
Tko su bili govornici na 9. Business cafféu?
Naime, prošli tjedan, točnije u utorak u Atrium sali hotela Evropa s početkom u 18:00 sati u organizaciji agencije Global Market Solutions održan je deveti Business café gdje su ovaj put govornici bili Snježana Kopruner – direktorica GS Tvornice mašina Travnik i Edin Dacić – vlasnik švicarske firme Daccomet i kompanije Standard AD u Prnjavoru. Govornike odlikuje neobična priča – iz Europe su došli da ostvare poslovni uspjeh u BiH, za razliku od većine bh.priča i novinskih naslova gdje vidimo da ljudi odlaze iz BiH u potrazi za uspjehom. Oba bh.brenda su orijentirana isključivo na izvoz i sad Made in BiH znači i osiguranu kvalitetu prepoznatu i u inozemstvu.
O čemu se pričalo na ovogodišnjem izdanju ovog jedinstvenog događaja?
Snježana Kopruner, direktorica GS Tvornice mašina Travnik, nije bez razloga proglašena za Lady Boss 2014.godine. Ova žena je ekspert u industriji u kojoj ne očekujete ženu. Rođena Dalmatinka, razvila je radne navike u Njemačkoj, a zaljubila se u BiH i njene ljude. GS TMT zapošljava 250 radnika i ostvaruje prihod od 18 milijuna KM. O važnosti rada ove firme govori i činjenica da kočioni i rashladni sistem voza koji saobraća na relaciji London-Pariz stoji u kućištima koje proizvode ljudi iz Travnika. Pored toga, trenutno razvijaju prototip za električna bicikla, koja će biti dostupna online, a kupac će moći po želji da sastavi dijelove.
„Mnogi me kritikuju kad postavim izazov predaleko, ali taj izazov mene vuče. Kada radnici vide razvoj oni osjećaju pozitivnu priču i bivaju bolji. Razočarana sam u školski sistem i pokušavamo to popraviti educiranjem kroz firmu. Nažalost, posljednji rat nije uništio samo postrojenja, on je uništio ljude koji su najveća vrijednost tvornice”, rekla je gđa. Snježana.
Edin Dacić je rođeni Švicarac i kada su svi bježali sa Balkana, on je prepoznao potencijal. Nakon mnogih pokušaja, na kraju je uspio da ostvari pozitivnu poslovnu priču u Standard AD u Prnjavoru. Orijentirani su prema IKEA-i i proizvode namještaj za ovog skandinavskog lidera u prodaji namještaja. Kao veliki problem prepoznaju manjak radne snage, a kao i prethodna sugovornica smatra da im zakoni ove države i ne idu na ruku, te da ih velika odvajanja na doprinose čine manje konkurentnim.
„U jednom trenutku u nedostatku radne snage, koja je na papiru bila na birou, ali u stvarnosti je radila na crnom tržištu, bio sam spreman dovesti Kineze. Međutim, sreća u nesreći – kriza nam je pomogla da popunimo upražnjena mjesta. Danas, iako u BiH vlada uvriježeno mišljenje da onaj tko radi se 'nije snašao', dolazi nova generacija koja donosi promjene, ali koju moramo dodatno educirati”, kazao je Dacić.
Na kraju, organizatori su se zahvalili svojim sponzorima i medijskim pokroviteljima koji su nesebično podržali organizaciju ovog jedinstvenog poslovnog događaja u BiH.
Foto: Business caffe