6 organizacijskih navika koje će vam pomoći da vikend iskoristite za odmor i punjenje baterija
Tekst:Bonjour.ba
POSLOVNI SAVJETIKada želite imati u potpunosti slobodan vikend, bezbrižan petak ili jednostavno želite imati vremena za posvećivanje hobijima ili druženjima pored posla, određene obveze isplanirati i završiti unaprijed zvuči kao jedina opcija.
Da to nije nemoguće i uz onako užurban radni tempo koji imate svaki dan na poslu dokazat će vam sljedeći savjeti koji će vas inspirirati, poticati, pomoći vam u organizaciji, ali i pokazati svojevrsne prečace da neke stvari uradite što ranije.
Ako se dvoumite trebate li se upustiti u planiranje rada unaprijed, kako bi vikend uistinu bio lišen vaših poslovnih zadataka, neka vas sljedeći koraci motiviraju na to, a za sve posljedice poput sve češćeg rada unaprijed i viška vremena kojeg možete iskoristiti za vama najdraže stvari ne odgovaramo.
IMAJTE ZAPISAN TJEDNI PLAN OBVEZA
Prvi korak je zapisati sve obveze na papir. Ako planirate stvari odraditi unaprijed, tada je jako važno da si zapišete što zapravo sve želite odraditi, na koji način, gdje te za koje vremensko razdoblje. Pokušajte te obveze rasporediti kronološki kako biste pratili raspored svih obveza i sve ih odradili na vrijeme te do kraja.
POSVETITE SE DETALJNOJ ORGANIZACIJI PRIVATNIH OBVEZA I RITUALA
Ono što će vam pomoći da sve svoje obveze završite unaprijed je da unaprijed isplanirate i druge stvari u vašoj svakodnevici. Vaša jutarnja i noćna rutina neka bude u potpunosti organizirana, ujednačena i uvijek spremna na noćnom ormariću ili u kabinetu u toaletu. Unaprijed razmislite koju odjeću možete nositi tijekom cijelog radnog tjedna te ispeglajte, operite ili pripremite one komade za koje je to potrebno. Idealan dodatak vašem planu da neke stvari završite ranije je i ako isplanirate svoje obroke kroz tjedan. Tako preko vikenda možete kupiti sve namirnice, nasjeckati povrće, zamrznuti neke namirnice i kad je vrijeme za ručak ili večeru, puno brže pripremiti omiljena jela. Također, ako pospremanje stana ili kuće odradite vikendom, puno manje ometanja ćete imati tijekom radnog tjedna. Vrijeme koje ste uložili u ovu pripremu, olakšat će samo obavljanje aktivnosti.
KREIRAJTE VREMENSKE TABELE
Ok, sada kada ste sve isplanirali i uredili tako da vaš plan odrađivanja obveza unaprijed zapravo zvuči izvedivo, vrijeme je da sve stavite u neke realne vremenske okvire. U tome će vam najviše pomoći planer, online ili printable tablice kao i, ako odlučite biti kreativni, samostalno kreiranje tablice u notesu. Jednostavno sve obveze rasporedite po danima, dodijelite im vrijeme koje je potrebno kako biste ih završili i tako ćete imati puno bolju orijentaciju između svih zadataka te biti puno efikasniji i produktivniji u svom poslu.
BUDITE UPORNI
Iako se već u utorak cijeli vaš plan čini možda malo preambicioznim i sve na što pomišljate je to kako bi bilo lijepo to sve ipak odraditi malo kasnije, jednostavno nemojte. Budite jači od vaše najbolje izlike, ostanite fokusirani na onaj višak vremena koji će vam ostati kada završite sve zadatke ranije i neka to bude ono što će vas poticati da nastavite i ne odustajete.
SVAKI DAN DODAJTE U PLANER NEŠTO ŠTO VAS VESELI
Vaša ambicija i motivacija blijede svakim novim uloženim satom i dodatnim umorom. Vaše baterije će se nakon napornog dana ili tjedna najbolje napuniti ako svaki dan makar 20 minuta rezervirate za nešto što vas ispunjava, veseli i čini zadovoljnima. Tako ćete se puno lakše vratiti svom planu da stvari odradite unaprijed pa čak i u onom tempu koji je malo brži od vašeg uobičajenog.
NAGRADITE SE
Tjedan se bliži kraju, vidite kako se vaš plan pomalo realizira i uspijevate odraditi sve baš po svom planu? Odlično, tada zaslužujete nagraditi se nečime što vas veseli kao što je izlazak s djevojkama, filmska večer u kinu ili jednostavno solo kava uz omiljeni kolač.