4 savjeta uz koja ćete savladati vještine networkinga
Tekst:Bonjour.ba
BONJOUR.CLUBObzirom da netwoking podrazumijeva razvijanje odnosa na obostranu korist, postao je jedna od obaveznih poslovnih vještina. Novi uspostavljeni kontakti pomoći će vam da otvorite prostor za nove suradnje, naučite i saznate nešto novo, promovirate svoj rad, kao i jačate karijeru. Sastanci, konferencije, razna događanja... idealan su način da razvijete svoje vještine i odnos povjerenja s novim potencijalnim suradnicima. Uz strpljenje i upornost, ovo su još neki od savjeta kojih je važno pridržavati se.
#ZAPOČNITE S MALIM KORACIMA
Kako biste razvili vještinu vlastitog predstavljanja i usavršili vašu konverzaciju s nepoznatim osobama, započnite sa online predstavljanjem. Postavite si za zadatak da se javite osobi koja vas inspirira na email, kako biste joj se predstavili i naveli jedan dobar razlog zašto bi trebala surađivati s vama. To će vas potaknuti da u udobnosti doma, razmislite i pripremite vlastiti način komunikacije i vlastite promocije uz koji ćete se osjećati samopouzdano. Naučiti ćete kako razgovor započeti na simpatičan način, kao i kako se predstaviti. To vam može postati obrazac i za poslovnu komunikaciju putem društvenih mreža, a uz stečeno iskustvo, dio lekcija možete prenijeti i na networking na narednom eventu.
#PRVI KORAK K UMREŽAVANJU JE DOBRA PRIPREMA
Često se osjećate nelagodno jer niste sigurni tko će sve biti na konnferenciji na koju planirate ići? Iskorisite prednosti društvenih mreža i saznajte tko je sve zapisan kao gost eventa na društvenim mrežama, kao i tko koristi hastag eventa. Na taj način možete unaprijed razmisliti s kim se želite upoznati, iskoristiti danu priliku i najvažnije pripremiti par simpa tema za razgovor uz koje ćete se moći kvalitetno predstaviti. Dano vrijeme iskoristite i za istraživanje posljednjih projekata osobe s kojom se želite upoznati, kao i samu temu konferencije.
#BUDITE PROAKTIVNI
Vjerujemo da ste se i sami ponekad našli u situaciji da pomalo nesigurno razgledate po prostoriji u potrazi za poznatim licem, a onda vam se netko od sudionika osmjehne u znak podrške i priđe vam te se predstavi. Razgovor vodi od razmjene poslovnih kartica, a onda i potencijalnih suradnja…
Sada biste i vi trebali biti ta osoba. Na svakom poslovnom eventu većina nas se osjeća jednako – blaga trema je prisutna među svima, a uz blagi osmijeh i vjernost sebi brzo možete nadvladati strah i započeti sa upoznavanjem i međusobnim umrežavanjem.
#IMAJTE PODRŠKU UZ SEBE
Sasvim je uredu povesti prijatelja na event, no, nemojte provesti cijelu večer razgovarajući samo s njim.
Razdvojite se nakon 20 minuta i upoznajte s najmanje 2 nove osobe. Možda ćete se naći i u neugodnom razgovoru. Uvijek isti možete napustiti - ljubazno recite da se idete osvježiti u toalet ili da idete po novu čašu vode.